Snart advent!

Kommentarer
Mor säger:

Ide rikedom finns hela året i alla sammanhang,har med beundran sett allt nytt (gammalt) det är de små detaljerna som gör det sägs det, det är en konst att se de små detaljerna , förnya det som var mode för länge sedan- skapa julstämning med många samstämda detaljer - ett hem kan fyllas med mycket - ert hem fylls med julstämning och trivsel!
Glad och trevlig advent till er 2 som båda har konstnärs anlag, ser det vackra i det som för mig är nostalgifyller mig med minnen .

Svar: Ja det är ofta små detaljer som gör skillnad! Små detaljer som inte behöver kosta så mycket när man kombinerar gamla saker med nya! Jag tycker att vi fått ihop en riktigt bra julstämning här hemma och ser fram emot att vi ska få vara tillsammans på julaftonen!
Maria i huset mellan skogen och sjön

2012-11-30 | 13:05:18
syster yster säger:

Jag blir så fulli skratt åt alla inlägg där vi var små jag minns en del, minns du att firade jul och faster marianne nån gång då vi va små.
Vad trevligt att ni får fira jul med mor och far
jag känner väl en liten saknad av att inte vi kan va tillsammans som vi alltid har varit ända sedan vi va små, men har mycket folk runt om sig så måste man ju dela på sig och det går bra, för Åkes syster kommer till oss! Jp du där killen som du träffade på
Willys som sitter i rullstol han bjöd sig själv till oss till Jul urch sa vi till varndra!Kram på er båda! Tina

Svar: Men ni behöver ju inte taccka ja till att han ska komma! Ni måste säga att det inte passar, att ni har så fullt upp ändå!

Ja jag minns också en jul hos faster Marianne! Jag var inte så gammal då men minnet sitter kvar! Jag minns all julmat som fanns i köket, julgranen i vardagsrummet....man har otroligt många minnen bevarade i hjärnan! Helr otroligt vad mycket små filmfrekvenser som man har bevarade!

Ja det blir roligt att få fira julen med familjen den här sommaren. Nästa jul kanske vi bara blir vi två på julaftonen men det får gå det också i så fall får vi väl träffas nån av de andra juldagarna i så fall!
Det här blir den första julen här så det känns roligt att vi kan plocka ihop "de äldre"! Med tanke på allas ålder så kanske det blir sista gången som de alla kan vara med, men hoppas förståss de ska få vara med oss många år till!
Hoppas ni får en riktigt fin jul ni också med hela er familj!
Maria i huset mellan skogen och sjön

2012-11-30 | 16:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: