Påskafton

Kommentarer
Syster yster säger:

Ja det är som mor säger du är en klippa på få till saker ting bra ! Ha en bra fortsättning på påsken ni också ! Kram

Svar: TACK!
Jag brukar ligga och kolla i tidningar på recept och i receptböcker på nätterna när jag inte kan sova..
Andra läser romaner..jag läser recept! Haha! =D
Sen antecknar jag vad jag hittat. Vilken kokbok och sida eller vilken tidning...
Eller så sitter jag och kollar recept i soffan när vi ser på teve. Det går ju bra att slötitta ändå.
Jag har lite svårt att "bara" sitta och se teve. Det känns som lite bortkastad tid!

Sen letar jag mycket på receptsidor på internet också och sparar i receptmappar till kommande träffar.
En mapp för veg. en kött, en fisk, en buffé en bakat långpanna, en tårtor och annat gott en matbröd, en tillbehör.. Sen är det bara att kolla i mapparna när det är dax för nån bjudning! :))

Att anteckna en massa blir också viktigt.
Skriva ner vad jag ska laga, vad allt ska ligga på eller i.
Ju mer man planerar i förväg desto mindre stress! :D
Jag kan planera för julmaten när jag går och fixar i trädgården i augusti! Haha!

Hoppas ni har en fin påsk! Vi ses i morgon! Kram
Maria

2014-04-20 | 11:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: