Matvakt

Kommentarer
Lena E säger:

Men så spännande med fåglarna! :) jag älskar Nötskrikor, så fina <3 tyvärr var det länge sedan jag såg några, då vi slutade mata fåglarna för flera år sedan pga att vi har så många katter, blev ju rena dödslandningen för fåglarna vid matbordet då flera katter satt på lur :(
Hackspetten var en rackare *skratt* MatPolis hi hi ;)

Kallt idag åxå, men vi jobbar på med altanen ;)

Önskar dej en fin fin onsdag!! <3

Svar: Ja visst är de fin nötskrikorna! Här har vi ganska många av dem! Gröngölingar kommer hit ibland också. De gillar jag!Tur att vi inte har någon katt för jag förstår att de håller sig på lur vid matborden! Då känns det ju inte så snällt längre att bjuda de små fåglarna på mat!
De ska ju inte behöva sätta livet till för att få sig en matbit!
Men dina skator verkar klara sig från katterna i alla fall! :)
Maria

2014-05-28 | 10:12:53
Bloggadress: http://frallorna.bloggplatsen.se
Mycket annat och lite betong säger:

Så roliga och fina bilder!
Det är alltid kul att följa fåglarnas beteende vid fågelbordet. Har du använt din nya kamera?

Hälsningar Agneta

Svar: Hej Agneta! :)Ja jag har använt den nya kameran men det är inte helt lätt att få bra bilder då de ska tas genom fönstret! Fast jag tycker ändå att jag fick med dramatiken rätt bra! =D

Ja de kan vara rätt så personliga de små fåglarna! Vi har sett att vissa är väldigt speciella! Det finns vissa fåglar som har vissa kännetecken. Det kan vara att de ser lite tufsiga ut på något visst ställe. Då är det lättare att följa dem.
Vissa tar för sig mer än andra. Vissa ska jämt bråka! Oavsett om de ens är i närheten av den andra fågeln!
Sen ser man att det ofta blir bråk mellan hanar men inte lika ofta bland honor!
Maria

2014-05-28 | 21:56:00
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se
Tezz På S/Y Endeavour säger:

Åh vilket härligt fågelliv du har! Och väldigt fina bilder.
Nej här är inte direkt någon sommarvärme. Det var 25 ena stunden och nästa hade det sjunkit till 5 grader.
Alla dagar jag är ledig är dåliga och alla jag jobbar sol och värme, så nu ska jag bara jobba framöver så ni andra får lite sol ;-)
Kram

Svar: Men sån otur du har! Trist då det blir dåligt väder då du är ledig!
Ja det är väldigt mycket fågelliv här! Både vid fågelborden utanför köksfönstret och ute i naturen. Men så bor vi ju "mitt i skogen" också! :D
Maria

2014-05-29 | 22:31:27
Bloggadress: http://sailaway.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: