Skäms!

Kommentarer
Syster yster säger:

Jag tänker mycket på dig och mor far och allt som händer runt dig du gör det bra och är duktig! Kram syrran ha en bra kväll



Svar: Tack! Vad snäll du är! Jag tänker mycket på dig med!Hoppas du fick en bra fredagskväll och att din lördag blir bra!
Kram
Maria

2014-11-21 | 17:27:44
Anneli säger:

Så kloka tankar, och så sant. Visst är det så att många sjukdomar pratar man helst inte om. Men de har ändå blivit så mycket bättre än det var förr. Nu pratar man i alla fall mer öppet om psykiska sjukdomar.Förr låstes dom in och då skulle man inte ens nämna deras namn längre. Men jag tror också att den generation våra föräldrar tillhör har det jobbigare att prata om känslor och hur man mår. I dag har ju synen på sjuka gått dit hän att man ska skämmas över att man inte kan jobba.
- Att vara sjuk är ett misslyckande och en belastning för samhället. - Förlåt att jag blev sjuk, ni får straffa mej med låg sjukpension och ännu lägre folkpension när den dagen kommer !
- Ja, jag blir lite uppjagad ;)

-Är säker på att du hade en härlig stund i skogen ♥ / Önskar dej en fin och mysig helg !
Kram Anneli

Svar: Du har så kloka tankar du med Anneli! Så är det verkligen! Att generationen som våra föräldrar tillhör säkert har det jobbigare med såna diagnoser!
Det där med att de som är sjukpensionerade blir straffade dubbelt upp stämmer också!
Först straffas de med att inte få vara friska och får kämpa i livet. De får inte får känna gemenskapen som ett arbete ändå innebär och sen får de en eländig sjukersättning.
Jag håller med dig till 100%!!

Kram / Maria
Maria

2014-11-21 | 18:38:18
Bloggadress: http://harslutarallmanvag.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: