Dags för ett bad i höst?

Kommentarer
Annica säger:

Vilket fantastiskt badkar du hittat! Släpa hem det vettja!!! Jag har ett liknande fast i zink, det planterar jag fullt med tagetes (min favorit-tantblomma) i varje år. Jag har fyllt halva karet med singel, annars går det ju åt så fasligt mycket jord...
Jag visste inte att skägglav vittnade om att luften var ren. Det känns bra, vi har också mycket skägglav på de gamla träden i skogen!

KRAM
Annica

Svar: Ja du det där badkaret borde gå att få in på gården. Det är ju bara så otroligt tungt!Men det där med att sen fylla på singel och jord lät ju som en fantastisk idé! Jag har också funderat på just det där med att plantera något i det....
Hmmm... ja vi får se till våren innan det börja växa över allt för mycket igen, om det inte kan komma till användning! :D
Maria

2014-10-28 | 20:02:54
Bloggadress: http://mormorstorp.blogspot.se
Anneli säger:

Håller med Annica att du ska genast släpa hem det !
- Samla några goda vänner, muta dom med go´fika så hjälper dom dej säkert ;)
- Om det är fräscht inuti så använd det just som badkar...Utomhus ! - Tänk att ligga där och titta på stjärnorna , wow så härligt !
Att skägglaven kommit tillbaka är verkligen ett positivt tecken. Kommer ihåg att på 70,80 och 90-talet var det väldigt sällan man såg det.
- Härliga bilder på din njutningsfulla skogspromenad !
Ha det gott !
Kram / Anneli

Svar: Ja det stämmer nog! det där att man sällan såg skägglav förr! Trots alla larmrapporter om hur påverkad världen är av alla gifter så har ju också mycket blivit bättre. Rovfåglar som i stort sett hade dött ut ser vi här någon gång nu och då!
Men det gäller att vi tar hand om naturen så att vi kan fortsätta se den bli friskare!

Ja du det där badkaret...Jag ska försöka övertala gubben om att det skulle bli fint på gården! Fast vi väntar nog till våren. Nu känns allt så kallt och eländigt. Då hinner jag klura lite mera under vintern vart jag vill ha det....Och baka gillar jag ju så då får jag en anledning att baka också! :p
Tänkte på ditt förslag med att muta med go-fika! :D
Ha det fint!
Kram / Maria
Maria

2014-10-29 | 17:38:29
Bloggadress: http://harslutarallmanvag.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: