Tungt...och inte positivt alls....

Kommentarer
Barbro säger:

Hej,är ju granne ned dina fina föräldrar så tråkigt när sådant händer med ens gamla föräldrar men tycker dom är så glada och positiva ändå i allt tråkigt...Bra att dom fått färdtjänst så dom kan röra sig lite friare den här årstiden när det är så mörkt och svårt att köra för din mamma.Barbro

Svar: Hej Barbro! Kul att du tittar in här! :)Ja jag tycker också att de tar det bra och försöker tänka positivt!
Färdtjänsten blir jättebra för det är viktigt med aktiviteter vid en sån här sjukdom. Då blir det så mycket lättare att fortsätta leva ett aktivt liv!
Bra för mig också för nu kan de hälsa på hos oss trots att det är vinter och mörkt! :)
Maria

2014-10-30 | 17:47:05
Mycket annat och lite betong säger:

Jag har varit i samma situation...känner igen allt du skriver.
Min pappa var också den som fixade och lagade saker åt alla. Det är fruktansvärt det som händer. Nu finns han inte kvar längre, avled i en annan sjukdom. Men nu har min mamma drabbats...

Kram Agneta

Svar: Ja det är verkligen sorgligt! Just det där att de liksom försvinner från en!Men...det är inte mycket att göra när det väl händer! Vi får i stället försöka att verkligen ta vara på de dagarna vi har medan de ännu är i livet och fortfarande klara!
Jag känner för dig när du skriver att din mamma även drabbats nu!

Kram Maria
Maria

2014-10-31 | 14:53:18
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se
Anneli säger:

Så ledsamt, och sorgligt när ens föräldrar blir gamla och sjuka. Man vet ju att den dagen kommer, men är aldrig förberedd ändå.
Alzheimers är inte bara jobbigt för den som drabbas, utan ändå mer för anhöriga.
Och man känner sej så frustrerad och maktlös.
Det enda man kan påverka är ju att det praktiska ska fungera så bra som det kan.
Har också föräldrar i 80-års åldern och känner hur jag mer och mer tar över rollen som "förälder till mina föräldrar ". Så sorgligt, men det är livets gång, vare sej man vill eller inte.
Skickar varma styrkekramar ♥
/ Anneli

Svar: Tack för dina styrkekramar!Det praktiska är oerhört viktigt! Så att man som barn till föräldrarna också kan känna sig trygg!
Jag är så glad att svärmor flyttade till servicehus! Först vägrade hon men så en kväll då det åskade så bestämde hon sig för att aldrig återvända till sitt hus!
Hon är oerhört åskrädd och med hjälp av hemtjänsten fick hon ett tillfälligt boende på servicehuset och där blev hon kvar, de ordnade så hon fick ett eget boende där och hon stortrivs! Så skönt att veta att hon alltid har folk omkring sig!
Jag hoppas det ska gå bra den dagen pappa inte kan bo hemma längre också för det är svårt då de måste flytta mot sin vilja!

kram / Maria
Maria

2014-11-02 | 09:34:51
Bloggadress: http://harslutarallmanvag.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: