28 april

Kommentarer
Maria säger:

Vad roligt att din pappa har aktiviteter som han gillar. Musik är ett fint intresse.
Ha en trevlig dag och Grattis till 83-åringen!
Kram ♥

Svar: Tack det samma Maria!
Maria

2015-04-28 | 10:28:51
Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
Elisabeth säger:

Vilken stilig man, fin pappa du har!
Vad roligt att han kan och vill åka till äldrecentrumet och underhålla andra och naturligtvis även roa sig själv. Uppskattas mycket vet jag av erfarenhet. Vår mamma bodde i över 3 år på det bästa äldreboendet, så tyckte vi i alla fall. Mamma fick tyvärr vaskulär demens, hemsk sjukdom. Det märkliga var att hon kunde sjunga med i vissa kända sånger väldigt länge. Vi kunde då se stor glädje i hennes annars så trötta/ledsna ögon när hon "kom ihåg", "Kan jag något, jag som är så glömsk" sade hon ju så ofta, När jag nu skrev den meningen efter alla år så berörde den mig mycket mer än jag kunnat tro, fick tårar i ögonen.

Solen skiner, jag ska strax ut på promenad, bäst att passa på, sämre väder på väg, ser lite mörkare molnen i horisonten. Det heter ju att man ska frysa in våren och så kommer det väl att bli i år också enl SMHI.
Ha så trevligt i kväll på födelsedagskalaset! Gratulera din pappa!
Elisabeth

Svar: Ja många demenssjukdomar är så otroligt fruktansvärda! Både för den som drabbas men inte minst för de anhöriga!Här skiner också solen men temperaturen är inte så hög än och i natt var det flera minus.
Men som du säger så brukar det ju ändå inte vara bra om våren inte är allt för varm!
Vi får hålla tummarna att vi får en fin sommar i stället!
Kram
Maria

2015-04-28 | 10:55:23
Far säger:

Vår kära dotter, tack för en trevlig kväll med tårta som du hade med dig, tack för all omtanke, jag fick, jazziga skivor som vi kan både lyssna och dansa till. Det var en underbar kväll med barn , barnbarn och presenter. Tack till alla!!

2015-04-29 | 14:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: