Guldstunder, lappar, annorlunda jakt i skogen och en blivande vacker fjäril!

Kommentarer
Syster Yster säger:

Vad ni verkar ha trevligt du och barnen mysigt , vad roligt att ni hittade lite bär!
Vackra bilder på bloggen också! Kram syrran

Svar: Ja det var riktigt mysigt! Jag får passa på att njuta då de är här för det blir inte så ofta!Men det är kul då de är här! :-)
Ja det blev en del bär för dem att ta med hem. Inte dumt!
Kram
Maria

2015-08-25 | 10:55:48
Elisabeth säger:

Strålande tider, härliga tider!
Vilka härliga dagar du haft med dina barn, njutardagar, obetalbart.
Jätteroligt att du fixat till din minnesburk och redan fyllt den med flera karatminnen. Mina vänner kallar burken för Elisabeths Goaliv. Är övertygad att du likväl som jag har förmågan att se de små stunderna som värdefulla. Ja jag uppmärksammade att det var fler om tyckte om burkideén, det är ju jätteroligt. Här sitter lilla jag i mellan Sverige och föder en burkidé till dig i Västerbotten, kul. Kontentan av det innebär ju att jag får hälsa på hemma hos dig ofta på mitt vis via burken, avståndet mellan oss är ju för långt för att få till det på riktigt. Tror dessutom att det var någon annan av dina bloggföljare från älskade Västerbotten som gillade burken, lite extra kul då jag har mina rötter därifrån.
En ny ide föddes häromdagen, blir nog ingen ny burk, men det var en bra tanke jag fick hjälp med av en granne. Minnesburken stod då på köksbordet, jag hade suttit och druckit morgonkaffet, (kokt förstås)och läst mina goa lappar. Såg att hon tittade på burken flera gången men ville väl inte verka nyfiken och fråga. Till slut kunde hon inte låta bli utan frågade om jag skrynklade ihop mina mat/inköpslappar och stoppade i burken. Det var ju en grej, praktiskt och finurligt. "Vad ska vi ha för mat imorgon " , när den tanken kommer och det står still i skallen, för så känns det ju då, drar men en lapp och matfrågan kan vara löst. Fiffigt, kan säkert vara något, vad tror du? För mig som bor bara några kvarter från livsmedelsaffären skulle det kanske fungera bra men för dig får det väl bli lite mer planering.
Underbara dagar har vi verkligen haft, Kom hem igår efter 4 dagar i Sörping, helt underbara dagar. Nu är det lite praktiskt som måste fixas här hemma och även inför begravningen. Har idag bla varit och beställt blommor. Egentligen är jag emot att lägga så mycket pengar på just blommor till en begravning, sätter mycket hellre in samma pengar på någon fond, men i detta fall var det ingen tvekan, vi vet hur mycket Eva älskade blommor, gula blommor. Min mamma hade sagt ifrån om blommor till sin begravning, i dagarna är det 4 år sedan hon avled. Mamma ville endast ha en vacker kransdekoration och så en väldig massa tända ljus, vanliga ljus och värmeljus. Hon hade önskemålet att vänner och bekanta om de ville kunde sätta in en slant på äldreboendets trivselkonto för boende och personal, på så sätt skulle så många fler få glädje. Mamma var sådan, hade stort och varmt hjärta, ville alla så väl. Mamma bodde på världens bästa äldreboende och personalen/ansvariga där blev väldigt rörda över de pengar som kom in, tydligen inte så vanligt att man skänker pengar dit.
Sommaren lider mot sitt slut, lite sorgligt i sig, men den vackra hösten med alla vackra färgskiftningar är inte dum den heller. Jag gillar inte för mycket värme så hösten passar mig bra om jag bara slapp veta att vintern kommer därefter. Ljungen blommar för fullt, mycket mer i Östergötland än här hos oss i Södermanland. Såg så många långa skogspartier när vi var ute och åkte häromdagen, det lyste lila flera kilometer och eftermiddagssolen låg på så vackert.
Kan inte heller säga annat än att vi haft tur med vädret, har varit cabväder ända sedan vi kom hem med nytillskottet i början på augusti.

Lev väl och må så gott!
Kram Elisabeth

Svar: Haha! Jag skrattade då jag hörde om din burk med lappar som hon trodde var inköpslappar!Men ja! Det vore ju en bra idé med matförslag! Ibland är det verkligen helt tomt i huvudet på vad man kan tänka sig äta! Det blir samma trista mat och man längtar efter något annat.Goalivburkar får du nog ta patent på för många verkar gilla din idé! :-)Själv har jag en plåtburk så lapparna syns inte. Jag tänker att det då blir omöjligt att medvetet välja färg på lappen!
Vad fint av din mamma att tänka på äldreboendet när hon gick bort! Det säger en del om hur stort och varmt hjärta hon måste haft!Jag känner inte dig men jag tror att du ärvt denna typ av hjärta! Det har du så många gånger visat med dina kommentarer här! ♥ Ja nog är det tråkigt att sommaren lider mot sitt slut men som du säger är hösten ofta vacker också! Och naturen bjuder på massa gratis bär att plocka! Jag gillar inte heller då det är för varmt så vår och höst är egentligen perfekt! Vintern däremot är på tok för kall mörk och lång! Men samtidigt skulle det vara tråkigt med ständig sommar också! Härligt att ni fått utnyttja cabben så mycket! Hoppas vi får en varmare start på nästa sommar så du får en massa cabturer hela sommaren!
Ta hand om dig Elisabeth och ha det så bra!
Kram ♥
Maria
Maria

2015-08-25 | 14:58:51
Erikslundsliv säger:

Så härligt med en dag full av guldstunder! Bra idé med lappar i burk, det får nog bli en burk här med.
Vilken fin larv, naturen är vacker!
Ha det gott i veckan!
Kram, Ann

2015-08-25 | 15:22:12
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.com
Karin säger:

Oj, vilken fin larv! Nästan självlysande!
Mysiga stunder med barn och barnbarn är guld värt!
Kramar Karin

Svar: Ja den är otroligt vacker! Men har den försvunnit från vår dill! Den satt där så länge men jag hoppas den nu flyttat till ett bättre ställe växa till sig på för att bli en vacker fjäril!
Maria

2015-08-26 | 23:12:49
Bloggadress: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: