En bra dag som borde vara alla dagar

Kommentarer
Maidi säger:

Jag brukar alltid veckostäda på Fredagarna men idag tänkte jag strunta i det. Mitt 10-åriga barnbarn kommer över helgen och då ska vi pyssla med olika material så det kommer inte märkas om jag städat eller inte.
Slarvighetens dag är en bra dag känner jag.

Kram Maidi

Svar: Ja det är en bra tanke bakom dagen! Det låter som att du kommer att få en mysig pysseldag med barnbarnet! Och städa hinner man ju sen!Ha en fin lördag!
Kram
Maria

2015-02-20 | 09:03:38
Bloggadress: http://www.svartairisen.blogspot.com
Skorpan säger:

Ojsan, jag som precis har dammsugat o torkat golv....men det har jag ju istället skippat så måååååånga andra fredagar så det jämnar väl ut sig:)

Svar: Haha ja det viktiga är väl egentligen att man gör saker för sin egen skull och inte för att man har en press på sig att göra det! Det kan ju kännas som enbra sak att städa ibland också! Det kände jag i går då det var slarvighetens dag så jag städade ändå! För att jag ville! Och det är det viktigaste tycker jag! Man ska lyssna på vad man själv känner är bäst! Ha en riktigt fin helg!
Kram
Maria

2015-02-20 | 12:39:39
Syster Yster säger:

Vars helafriden hittar du allt om olika dagar?,
jag beundrar dig med hitta allt, jag är inte den bäste på städa som du vet jag är ju en liten slarv fia det är så mycket man ska hinna med på helgen då man jobbar, jag har en sambo som hjälper till ibland!
det är skönt jag tycker om att va för mig själv då jag städar!

Svar: Skönt att höra att du får hjälp med städningen ibland! Jag brukar sätta på musik i hörlurarna då jag städar och gå och smådansa lite, då blir det lite roligare. Eller så har jag en ljudbok i lurarna! :)Men jag tror egentligen att dagen inte är en tanke på att vi ska acceptera. att ha det stökigt om vi inte vill ha det så. Det är mera en tankeställare om att vi inte ska ha så många krav på oss själva!
Ha en fin helg!
Kram
Maria

2015-02-20 | 12:49:51
Maria säger:

Kloka ord.
Jag har varit tvungen att bli vän med min otillräcklighet. Jag har ju fibromyalgi och är sjukpensionär sen många år, har varit (och är ibland fortfarande) jobbigt att inse att man inte orkar som man vill.

Vad sorgligt att läsa om er hund, förstår att det känns tråkigt även om det gått ett år. Det är ju en kär familjemedlem.

Ha en fin helg.
Kram ♥

Svar: Ja det är inte lätt att bli vän med någon som är ens ovän! Det tar många år att bli vän med sin otillräcklighet! Det har även jag erfarenhet av! Men med tiden så inser man att det är bättre att ta sin otillräcklighet i hand och acceptera livet som det är!
Ja det är alltid trist att mista en kär familjemedlem! Hon hade varit sjuk hela sitt liv men var alltid ändå så glad och trots krämpor så var hon mellan sjukperioderna pigg som en liten valp!
Hon gav så mycket kärlek! Hon hade så mycket tillit till mig och var van att jag pysslade om henne när hon hade sina dåliga perioder! Jag tror att hennes sjukdomar förde mig ännu närmare henne! Vi har genom åren hunnit kämpa oss igenom jobbiga stunder. En hund står en alltid nära man hon var något extra!
Men mitt i all saknad så vet jag ju att det var bäst för henne att få somna in

Ha en riktigt fin lördag Maria
Maria

2015-02-20 | 12:58:17
Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
Elisabeth säger:

Vilken himla bra dag! Då fortsätter jag att göra samma sak idag som jag gjorde igår. Du undrar nu säkert vad jag gjorde, jag gjorde ingenting! Men då jag inte blev klar med det passar det ju bra att fortsätter idag.......!
En skön helg önskar jag dig!
Kram från Elisabeth

Svar: Det låter som väldigt bra sysselsättning! :) Ha en skön helg du med Elisabeth!
Kram
Maria

2015-02-20 | 14:54:26
Amanda säger:

hoppas att du också får en bra dag och en trevlig helg! :)

Svar: Hej Amanda!Tack! Ha en fortsatt riktigt trevlig helg! :)
Maria

2015-02-20 | 16:11:05
Bloggadress: http://tipsandstuff.blogg.se
Anneli säger:

Är dålig på att hålla reda på sånt ! Namnsdagar glömmer jag också bort, och man får väl vara glad att man vet vilken veckodag det är...;)
Det känns som dom där temadagarna inte leder till särskilt mycket; " Mycket prat men lite verkstad".
Ungefär som våra politiker innan valet !
Att lära känna sej själv och erkänna sina svagheter, är viktigt för att man ska känna sej hel som människa. -Stackars dom som tror, att det finns dom inte har några fel och brister !
Ha det gott Maria och sköt om dej !
Kram / Anneli

Svar: Ja du Anneli, jag är också dålig på att hålla reda på alla dessa dagar! Har egentligen noll koll men ser dagligen almanackan på datorn och där ser man direkt såna dagar. Namnsdagar och födelsedagar som är viktiga har jag knappat in på ett ställe som gör att jag får påminelse om det på mejlen två dagar innan. Utan det skulle jag inte ha så bra koll! :) Du har så rätt! Det är superviktigt att erkänna sina fel och brister! Men också att acceptera dem! Det är tyvärr så många som har svårt med den biten och bara biter ihop tills allt rasar!
Jag tror att de flesta har fler brister än de vill erkänna. Många visar en fasad som utåt sett ser rätt så felfri ut men som döljer en massa under ytan.
Men det viktiga är nog den där överenskommelsen med sig själv! Att man duger. Som man är! :)
Jag brukar tänka på hur folk bara älskar hundar eller andra djur med för delen, som inte ser så vackra ut. Många hundar som är riktigt fula är de som folk fullkomligt älskar bara de ser dem på bild! Det är väl lite så med människor också! Inte tycker jag sämre om en människa för att hon eller han har ett visst utseende eller en sjukdom!

Ha en riktigt fin helg och sköt om dig du med!
Kramar / Maria
Maria

2015-02-20 | 19:40:05
Bloggadress: http://harslutarallmanvag.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: