Om tiden och fridlysta växter

Kommentarer
Elisabeth säger:

Vet du vad jag är säker på! Att er trädgård är fin som den är med många gamla fina växter, säkert mycket finare än många moderna arkitektritade trädgårdar. Var rädd om den!
Håller med dig om att en pausknapp skulle finnas åtkomlig just nu. Det är när vi vill vinna tid som vi förlorar den mest lär John Steinbeck ha uttalat, klokt sagt, så är det verkligen, det gäller ändå att ta vara på den stund som är här och nu. Men kommer den riktiga sommaren någongång eller får vi bara drömma om den i år månne? En klocka utan visare skulle jag vilja äga nu. Men för guds skull Maria ta inte bort visarna på ert fina bordsur, tick-tack, härligt ljud från en vacker skapelse. Påminner om svunna tider, barndomens dagar hos mor/farföräldrar, ljuvliga tider det.
En träff där allmän väg slutar och där det är gudagott att vara, ett minne för livet. Vad härligt att ni kunde träffas "på riktigt", ni bor ju tämligen nära varandra. Är övertygad om att ni hade fina timmar tillsammans med så många gemensamma intressen, hoppas ni kan fortsätta träffas då och då. Anneli berättade att ni varit på besök, hon tyckte också det var trevligt.

Kram till dig min vän, ta hand om er och livet!
Elisabeth

2015-07-17 | 11:17:59
Rost och rädisor säger:

Lyssos med Jungfru Marie nycklar i rabatten! Skulle läsa på ordentligt innan jag försökte flytta en sån. De verkar ha så specifika krav. Håller själv på att renovera en fullkomligt igenväxt trädgård och har bestämt mig för att det får ta tid. Det ska vara njutbart inget straffarbete.
Sommarkram
Anette

Svar: Orkidén fick stå kvar! Istället flyttade jag de som växte runtomkring och gömde Jungfru Marie nycklar! De har blommat ut nu men den blommade länge när den fick lite mera egen plats!Ja här är också otroligt igenväxt och det tar tid att få trädgården att likna nåt men det blir lite bättre och bättre för varje år!
Men jag gillar ju att påta i trädgården så det är faktiskt njutbart också även om det känns lite hopplöst ibland!
Maria

2015-07-17 | 12:53:30
Bloggadress: http://rostochradisor.blogspot.com
Eva säger:

Vilket vackert bordsur! Ja, i ett gammalt hus ska det finnas något som tickar och slår på gammalt vis.
Åh, orkidén ser jag så sällan numera, flytta den inte utan läs på om den och rensa bort sånt som den kanske inte trivs med.
Ta det lugnt med trädgården, den kan vara vild och vacker, det är min.
Ha det fint!
Kram Eva

Svar: Orkidén fick stå kvar. Jag flyttade istället på de växterna som växte runtomkring den!
Ja det hör verkligen ihop, gamla hus och gamla klockor! Jag älskar dem men när ungdomarna kommer hit så stannar vi den i vardagsrummet. De tycker den stör när man ser teve! :-)
Ja visst kan vilt vara vackert! Absolut! Jag tar ofta reda på vilda blommor och planterar i trädgården! De är de bästa blommorna! Men när det bara blir gräs av allt då känns det lite trist!
Kram
Maria
Maria

2015-07-17 | 21:01:48
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.com
Skorpan säger:

Jag älskar klockans tickande jag med, nostalgi och trygghet för mig. Har en vän som tyvärr är av motsatt åsikt, när hon kommer tickar klockan "-dö-den-dö-den" om du frågar henne....

Svar: Nej men fy så hemskt! Nej för mig är de rogivande. Fast min äldsta dotter tycker de stressar! Skyn-da skyn-da tycker hon de låter som!
Maria

2015-07-18 | 11:21:00
Erikslundsliv säger:

Känner igen mig i din tidsbrist i trädgården. Vi flyttade in för fem år sedan och först i år hann vi rensa landen lite mer ordentligt. Det finns massor av växter men för lite tid.
Klockan är så fin! Jag gillar gamla klockor jättemycket, vi har flera stycken som tickar och slår och ska dras upp. Skulle vilja ha en Moraklocka också! Det kanske dyker upp någon på auktion så småningom...
Kram, Ann

2015-07-18 | 19:03:24
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: