Både små och stora fåglar

Kommentarer
Erikslundsliv säger:

Visst bloggar man lite mindre nu när man vill vara ute. Jag jobbar som en tok nu sista veckan innan semestern också så det är fokus på jobb, men snart......ledig i fem veckor!
Vilken fin bricka! En jättefin present! Kul att rosor från Plantagen bara så där.
Grattiskramar till dig i efterskott!
Ha det gott, Ann

Svar: Tack Ann! :-)Hoppas du inte jobbar så pass mycket innan semestern bara så du inte är helt slutkörd när du väl blir ledig!
Ta hand om dig!
Kram
Maria

2015-06-29 | 07:21:56
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.com
Anki säger:

Oj... hur kunde jag missa? Grattis i efterskott! Grattis till din egen födelsedag och till dagen då du själv blev mamma! Tänk så fort åren går.
Vilken vacker bricka... förstår att du är förtjust i den :)
Ja, havsörnens läte är minsann ynkligt i jämförelse med hur stor och ståtlig den är.
Ha det gott... njut av livet och av sommaren!
Kram

Svar: Haha! Ingen fara! I den här åldern känns inte födelsedagarna som något man vill fira! Men allrid kul att få träffas! Och så får jag ju tillfälle till att få baka! :-)
Ha det gott du med Anki och ta reda på de fina sommardagarna!

Kram ♥
Maria

2015-06-29 | 08:03:50
Bloggadress: http://ankistankar.blogspot.se
Maria säger:

Min äldsta dotter Hanna fyller också år i dag :) hon blir 29 år. Hon kom till världen snabbt. Vi hann bara vara på förlossningen i ca 45 minuter så var hon född. Jag hade ju haft värkar hemma såklart, men trodde inte det var så nära att föda. Jag hade ju fått mitt första barn, Emil, 2 1/2 år tidigare och tyckte att jag åkte in på förlossningen i ungefär samma läge och då tog det ju en halv dag innan han var ute.

Vilken fin bricka du fått i present. Den hade passat bra här i mitt stugkök där vi har blå skåpluckor och lite blåa saker.

Jag är i stugan nu med Ludde. Peter har åkt hem till Sara. Hon har fått vara ensam hemma i 5 dagar och det har gått jättebra. Var orolig när vi lämnade henne ensam. Men hon fyller ju 18 snart så man måste väl släppa kontrollen lite och lita på henne. Hon har ju storebror David som bor alldeles nära oss om det skulle vara något.

Ha en fin dag!
Kram ♥

Svar: Jaha! :-) Så vi blev alltså mammor till en dotter samma datum! Inte samma år, men i alla fall! :-)Det var en snabb förlossning! Hon hade verkligen bråttom ut till världen! Lite som jag själv då för jag har fått berättat att mamma hann bara in så var jag född. På den tiden åkte pappan ofta hem och det gjorde även pappa men när han for hörde han ett barnskrik och det var jag! Haha!
Härligt att du kan få vara i stugan! Som du säger måste man ibland släppa taget lite. För att själv orka och få ladda batterierna. Och storebror bor ju nära så det ska nog gå bra!
:-)
Ja brickan är jag så glad för! Jag tycker den var så annorlunda och jag gillar ju både gamla saker, blått och fåglar!

Ha det så bra Maria
Maria

2015-06-29 | 08:49:45
Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
Elisabeth säger:

Vilket fint fynd och födelsedagspresent, brickan är ljuvlig, passar bra hemma hos er i det blå köket.
Solen och ljuset är här och även myggen.... min syssling uppe i norr är fullständigt "bucklig" av myggbett skriver hon, vilka plågoandar. Vi hade några myggor som underhöll oss under morgontimmarna och bjöd på sig själva med resultat några stora myggbett och det var ändå bara några få men himmel vad de kliar. Det beprövade löktricket lindrar klådan något. I våra trakter finns det även gott om fästingar, är livrädd för dessa eller snarare vad det kan ställa till med.
Jag har inte varit hemma på några dagar, precis innan jag åkte läste jag ditt inlägg om sjukdomen alzheimers, men nu är inlägget borta...? Har jag kanske bara drömt att du skrivit om det eller du kanske har tagit bort det av någon anledning. Hade tänkt att kommentera då jag haft erfarenhet av det på nära håll, hur som helst, nu skriver jag bara att det är en hemsk sjukdom för den det drabbar och anhöriga för så är det.
Önskar dig en fortsatt bra tillvaro, var rädd om dig!
Kram Elisabeth

Svar: Ja myggen är verkligen elaka i år! :-(Det är som om de gemensamt bestämmer sig för att anfalla för emellanåt är de som bortblåsta. Det har varit vissa kvällar jag kunnat gå barbent sent in mot natten, men som oftast är de framme om så solen skiner! Usch! Men som tur är så är det ju inte så här illa alla år!
Vi har ändå garderat oss rätt bra, två stora paviljonger står på gården med myggnätsgardiner att dra för. Dessutom har vi en sån där gasdriven thermacell. En liten manick som avger ett myggmedel och skapar en skyddande zon på ca 20m².
Fungerar jättebra! Mycket bättre än att behöva smeta in sig med en massa giftiga myggmedel!
Men jag är glad att vi inte har så många fästingar!
Precis som du är jag livrädd för fästingar! Och som du säger, är det ju inte själva spindeln som är skrämmande utan det den kan smitta en med!
Jag hoppas de forskar ordentligt om den lilla otäckingens alla sjukdomar!

Ja jag hade ett inlägg om alzheimers men valde att ta bort det så nej då Elisabeth det är inte du som drömt! Ska skriva mer om det sen!
Det är verkligen en hemsk sjukdom! Jag hoppas att jag själv slipper drabbas för oj vad det tär på de som är runt omkring en! Och som jag flrstår av din kommentar så har du också erfarenhet av vad det innebär!

Jag önskar dig allt gott!
Kram Maria
Maria

2015-06-29 | 14:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: