Kaffe och mysigt sällskap vår och kalla vindar

Kommentarer
Skorpan säger:

Så härligt det låter med släktträff! Själv har jag nästan inga kvar i livet så högtider/storhelger blir alltid extra tunga.

Svar: Nej men vad ledsen jag blir när jag hör att du känner så Skorpan! Jag hoppas du ändå ska känna lite glädje under påsken! Jag håller tummarna att du ska få träffa vänner iallafall! Vi har tidigre aldrig träffats så här under påsken. Vi har bara gjort det de två sista åren. Det här blir alltså den tredje gången!
Sen vi flyttade hit på landet så ses vi inte så ofta. Barnen har aldrig varit hit sedan julaftonen. Föräldrarna våra har hunnit vara här en gång efter julen De kom då sambon fyllde år i februari.
Men förutom den dagen i början på februari då vi hade besök av mina föräldrar och sambons mamma så har ingen överhuvudtaget varit hem till oss sen i början på januari!

Att vi blir så pass många beror på att vi båda har många vuxna barn tillsammans. :)

Jag hoppas du får en fin lördagskväll och en riktigt bra söndag också!
Kram ♥
Maria

2015-03-26 | 12:57:12
Mycket annat och lite betong säger:

Det låter svårt att baka till en vegan. Men gott ser det ut!
Jag har också syren- och äppelkvistar inne. Äppelblommorna slog ut och en syrenblomma var på väg. Man såg lite vitt men så torkade den ihop.
Så fin din gardin blev!
Tack för dina gulliga kommentarer om Mitzi!

Kram Agneta

2015-03-26 | 18:38:45
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se
Anonym säger:

Hej!
Vad mysigt att samlas många till påsk!
Jag tycker också om den högtiden.
Här regnar det för fullt, och har gjort sen igår.
Ha en bra dag!
Och ps.. Kakorna såg jättegoda ut
Kram Tezz på Endeavour

2015-03-27 | 08:18:43
Bloggadress: http://sailaway.bloggplatsen.se
Elisabeth säger:

Maria du är ägare till många fina egenskaper, vet du det!? Sinne för gamla saker med själ, omtänksam, gröna fingrar,trevligt sätt att uttrycka dig på och dessutom också en riktig mästerbagare har jag förstått. Är det inte dags för en anmälan till Mästerbagarna på TV snart? Du skulle platsa i tävlingen.
Trevligt med påskträff. Våra föräldrar finns inte kvar i livet tyvärr men vi håller på traditionerna och fortsätter att träffas på storhelgerna ändå. Trevligt att träffas även om vi inte är den megastora familj som vi alla drömt om att vi skulle vara, fast vi inser också lika fort hur bra vi har det, guld värt att känna så.
Ta nu hand om dig, det ska jag försöka göra, helgen är nära nu!
Kram Elisabeth

Svar: Men TACK snälla Elisabeth! Så otroligt fina ord! Jag blir riktigt rörd!Men mästerbagarna vet jag kanske inte om jag skulle klara! Jag skulle aldrig klara att jobba under press! Jag gillar att påta på i egen takt och vill gärna ha gott om tid! :)
Det blir liksom som terapi! Men det var ett fint beröm!:)
Ja det känns roligt med en påskträff. Det är en ny tradition som vi började med då vi flyttade hit.
Det är inte så ofta vi får besök så vi tänker att vi nog får jobba lite själva för att träffarna ska bli av! Det är roligt då om vi försöker få ihop både de gamla och unga!
Att vi blir så pass många beror på att vi har en hel del barn. Det blir ju lätt så då man möts på äldre dar och båda har barn från tidigare förhållanden.
Jag har tre barn. Han har två. Sen blir det barnens respektive och dessutom barnbarn!
Totalt blir vi då 15 personer!
Egentligen borde vi ha ett större hus för att alla ska rymmas. Jag hade nog valt ett hus med större möjlighet till att duka långbord än vad vi nu har. Det här huset var inte riktigt tänkt att vi skulle flytta till....Det var ganska oplanerat.ÀMen ibland kan vi ju hålla till i hönshuset också. Det är bra!
Nu kan vi inte vara där så det blir trångt. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det ju! :)
Roligt att även ni ska träffas till påsk! Det spelar ingen roll hur många man blir! Det är gemenskapen som är viktigast!
Ha en riktigt fin helg Elisabeth!
Kram ♥
Maria

2015-03-27 | 11:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: