En härlig helg med en massa tårar!

Kommentarer
Helena säger:

Visst har det varit ett fantastiskt vinterväder i helgen. Julkortvyer. Här hos mig ska det visst börja regna idag... Gillas inte. Det blir så mörkt ute.
Skåpet blev jättefint oavsett nytt eller gammal. :-) Det är också en konst att kunna måla om så att det ser gammalt ut.
Fin tisdag till dig! :-)

Svar: Tack Helena! Nej fy för regn den här årstiden! Under sommaren kan det vara mysigt men nu blir det bara deppigt!
Ha en fin tisdag du med!
Kram
Maria

2015-11-24 | 08:00:05
Bloggadress: http://sciencehelena.blogspot.se/
Elisabeth säger:

Tur att du skrev härlig helg mer tårar i rubriken, blev först orolig när jag såg ordet tårar.
Vad rolig, antikrunda med dottern. Stöcksjö tänkte jag på, har för mig att det fanns en antikaffär där. Pappa som var mycket intresserad av antikiviter skulle alltid stanna där när vi åkte till morbror och mosters sommarstuga.
Fina bilder! Vill bo som du gör, på landet! Att sitta inne och titta på vinterlandskap gillar jag men att vara ute i det kalla vita upplever jag inte lika angenämnt. Här är massor med rimfrost, snorhalt men ingen snö än. Handledsbrottet från 2006 gick bra. Inopererades direkt en platta och så gips. Hade tur, inga direkta bevsvär av det nu inte.
Din dotter har rätt, Rusta har våra skålar i rött också, fina i juletid. Vill ha dem också. Men ställer mig frågan. Behöver vi verkligen dessa också? Svaret blir hela tiden- Nej, jul blir det ändå. Har däremot långe velat ha en glöggkolv (Boda) men avstått köp. Alldeles för dyr och tar också för stor plats alla månader som den ska förvaras i skåpet. På loppisen igår hittade jag en. Fin är den, billig var den och ett fynd 20kr, Invigd nu med glögg och köpepepparkakor, nöjd med det köpet just nu.
Jag har ännu inte kommit igång med något julstök, fattar inte varför tiden har jag haft. Blir lite stressad av alla som redan verkar klara förstås men jag hinner nog, får lägga på ett kol.
Var rädd om dig Maria !
Elisabeth
Ps. blev det en lång kommentar igen!

Svar: Först och främst, jag älskar dina långa kommentarer! Du har ju ingen blogg där man får läsa dina tankar så då blir det extra roligt att läsa här vad som händer kring dig!Jag skriver också ofta långa kommentarer, och det trots att jag surrar av mig här!:-D

Vilken tur att det gick bra med handleden! Sjålv har jag en krånglande handled efter ett handledsbrott i unga dagar. Då tänkte jag att det nog var en ordentlig stukning så sökte inte läkare. Det läkte, men på röntgen kan man se att den varit av och som resultat av det har jag en lös benbit där som emellanåt stör mig genom att ge mig extrema smärtor. Jag står upptagen via handkirurgen att få operera den, alltså så att jag får minskad rörelse men inte helt stel.. Men jag tycker jag hanterar det bra. Har lärt mig leva med begränsningarna den ger och undviker sånt som ger smärta. Har dessutom ett stöd att ha om det smärtar för mycket. Underlättar nattsömnen mycket.
Men i det stora hela så känns det ändå för lite för att jag ska bli opererad. ( tycker i alla fall jag, även om läkaren har en annan åsikt! Haha!)

Vilket fynd du gjorde! Så roligt det är då man hittar något man länge velat ha! Är det ett bra pris så gör det inte lika mycket att den bara används en kort tid under året!
Fast man kanske kan ha den till annat än glögg? Den har ju inga juldekorer som många andra glöggset! Te kanske? Vinkaraff....?
Men för 20:- så är det ju i allafall värt glädjen den ger under julen!

Här har jag så smått börjat med julstöket. Stök blir det verkligen innan det blir fint så jag tycker det känns bra att ha lite extra tid. Men till adventshelgen ska jag förhoppningsvis bara njuta av allt det fina trots utlovat regnväder under helgen!
Ta hand om dig Elisabeth!
Kram
Maria

2015-11-24 | 11:17:31
Skorpan säger:

Låter som en helt underbar dag! Handduksskåpet var nog ingen antikvitet i mina ögon, hade ett liknande som hamnade på tippen:) Antikaffärer är härliga att besöka men oftast alldeles för dyra, men det är klart - de vill väl ha betalt för alla inköpsresor med:)
Skåpet är ljuvligt - what so ever!
Skorpan

Svar: Nja någon antikvitet var det nog inte men den var gammal. Såg inte ut som de man sett i varje offentlig toa. Den här var ljusgul matt färg, den såg ut att vara i samma ålder som plåtskåpet jag har sedan tidigare med texten husapotek. Jag gillade lacken och den vackra texten på den. Dessutom såg det så oanvänt ut. Nya modeller o den så vanliga vita lite blankare färgen har jag ofta sett i returbutiker och de är däremot helt ointressanta i mina ögon! :-)Ja nog är de många gånger på tok för dyra! Många gånger undrar jag om de någonsinfår sina saker sålda!
Ha det fint!
Kram
Maria

2015-11-24 | 14:39:15
Eva säger:

Håller med dig om att grejerna var för dyra även om handduksskåpet var fint, men som min man säger: man betalar inte hur mycket som helst för nåt som inte är nödvändigt. Kul att ni fick ner priset på det ni handlade. Men det viktigaste var ju ändå en heldag tillsammans med dottern!
Nu lurade du oss rejält, skåpet ser verkligen gammalt ut! Du är duktig på att fixa.
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Eva

Svar: Tack Eva! Vad glad jag blir!Ja du har så rätt! Det värdefullaste den dagen var att jag fick en heldag med dottern ' Det betydde mycket!
Ha en riktigt fin första advent!
Kram
Maria

2015-11-24 | 19:41:27
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.com
Erikslundsliv säger:

Du har verkligen fått till skåpet fint! Ser så nött och fint ut, ingen kan tro att det är av nyare modell.
Vilken härlig dag med din dotter! Det är en sann källa till glädje att få umgås med sina barn och dessutom med en tur på loppis och antikaffär. Härligt!
Ha en fin helg!
Kram, Ann

Svar: Tack Ann! Roligt att jag fick till det så pass! Ja alltid kul att umgås med barnen! Och dessutom få besöka antikaffär gjorde dagen extra kul!
Kram
Maria

2015-11-26 | 09:41:32
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.com
Anna-Lena säger:

Hej!
Jag "hittade" hit eftersom jag googlade på Eosinofil gastrit, då antar jag att du förstår.
När jag läste dina inlägg om Lea rinner tårarna, jag har en Max liggandes bredvid mig med denna diagnos. Det beslut ni fick ta ligger nära och hjärtat värker.......
Fin Blogg
Hälsningar Anna-Lena

Svar: Oj vad jag förstår dig då! Det gör så ont i en att se sin vän så sjuk och det är så svårt att hjälpa!! Jag vet inte om du fått några mediciner som lindrar. För Lea var det nog novalucol som i alla fall lindade när det var som jobbigast! För vår Lea så var varje dag hon mådde bra en lycklig dag för oss alla!
Hela livet påverkades av hur hon mådde! Blev hon sjuk så var det bara att anpassa sig till det!
Hur gammal är din Max?
Jag har så många gånger varit nära att ge upp. Tänkt att hon inte skulle klara sig men varje gång vi såg att hon piggnade till så tändes hoppet.
Tillslut kände vi att det var nog! Hon hade kämpat färdigt! Men trots att det gått rätt lång tid nu så har saknaden inte gått över!
Kanske kommer man sin hund extra nära då de är långvarigt sjuka!?

Jag hoppas du ska hitta något som hjälper din Max så han får stanna ett tag till hos er!
Känner så mycket för dig!
Krama Max från mig och kram till dig med Anna-Lena!

Maria

2015-11-28 | 13:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: