Alltid är det nåt!

Kommentarer
Eva säger:

Ja, många produkter innehåller sånt om inte är bra för oss och även att tillverkningen är farlig. Samtidigt blir vi också mer medvetna. Det du skriver om skärmarna hörde jag om på radion idag och hörde även en allra bästa rekommendationen till barn och ungdomar - ta paus ofta och var utomhus mer, det hjälper för ögonen.
Ibland "var det bättre förr"!
Ha det fint!
Kram Eva

Svar: Ja ungarna skulle nog må bra av att lämna sina skärmar ibland! Men det är inte så lätt att övertala dem om det då de är så inne i sina spel!Att vara ute mår vi alla bra av! Inte minst för att också kunna andas en nyttigare luft än den vi har inomhus!
Men det är bra som du säger att vi blir mera medvetna också!
Ha det fint du med Eva!
Kram
Maria

2015-10-08 | 21:37:08
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.com
Syster Yster säger:

Ja det är sant att livet är svårt ibland, men idag är det bra, håller med din blogg kompis det va bättre förr! kram Syrran Tack för att min syster finns!

Svar: Ja en del var bättre förr! Men en hel del var sämre också! Det var kämpigare att klara livet! Tack själv syster yster! :-)
Maria

2015-10-09 | 12:35:08
Anonym säger:

Tänk att det alltid finns en baksida när något till en början verkar bra! Det är nästan alltid så med det mesta här i livet. Fördelar och nackdelar tar ut varandra och som du skriver, Alltid är det nåt!
Man får nog ta mycket fakta om diverse saker med en nypa salt och försöka att göra så rätt man kan. Vissa saker var nog bättre förr men tänk vilket slit för att överleva!
Nu kan vi åtminstone se något inne under mörka kvällar, förr gällde det nog att spara på ljusen så mycket som möjligt och inte kunde man handla nya på IKEA heller..;-)
Ha en fin helg!
Kram, Ann

Svar: Ja så är det absolut!Jag gillar att ta mycket från tiden förr i inredningen men jag skulle inte vilja leva på den tiden! Fy så jobbigt de måste haft det många gånger! Kämpigt med maten som aldrig räckte till. Kallt inne på morgonen och sommaren innebar en massa jobb för att klara vintern!
Som du säger var det inte bara att åka till affären och köpa det man behövde!
Ha en fin helg du med!
Kram
Maria

2015-10-09 | 14:50:06
Karin säger:

Här var det mycket upplysning idag!! Visst mår vi alla bra att inte hänga över skärmar i tid och otid! Vad är det för fel på att läsa en bok eller att lösa ett korsord!
Kramar Karin

2015-10-11 | 22:45:47
Bloggadress: http://pixelmojan.se
Elisabeth säger:

Bakåtsträvare det är jag emellanåt, tycker då och då att det var bättre förr, skäms lika ofta för att jag tycker så. Men det fanns som mycket var bättre förr så varför skämmas? Det är egentligen en förmån att ha upplevelsen "bättre förr" med sig i livsbagaget också? Men en sak är lika säker, skulle vi idag klara oss utan dagens nya teknik, tveksamt, vill vi det? Vanans makt är stor. En annan fundering dök upp nu också just när solen lyser med sin frånvaro....... Använder du solskyddsfaktor, jag menar året om? Det gör inte jag! Hörde nämligen en hudläkare som pratade om att vi borde göra det då vi sitter framför dataskärm många timmar i veckan. En tankeställare. Håller med om kommentaren, vad är det för fel att lösa ett korsord, det ska jag göra nu, hjärngympa !

Mulet, kallt och lite tråkigt väder hos mig denna måndag förmiddag, sol på väg ska komma i mitten på veckan, härligt!

Kramar till dig !
Elisabeth

Svar: Trist med molnigt väder! Här har vi haft härliga höstdagar ett tag och det verkar fortsätta så ett tag. Inte mig emot! :-)"Status quo ante" - som det var förr....nog var det mycket som var bättre förr!
Men inte vet jag om jag skulle vilja leva som det var förr. Nog är det mycket som är bättre nu också! Mindre kämpigt!
Och inte fanns datorer förr heller! Vad skulle jag göra av alla ord som finns i mitt huvud om jag inte hade bloggen!

Solskyddsfaktor använder jag inte. Inte ens på sommaren! I många år har jag istället tagit på mig kläder när solen är stark. Eller så håller jag mig i skuggan!
Anledningen är att jag läst allt för många forskningsrapporter om att solskyddsfaktor faktiskt ökar risken att drabbas av cancer!
För 25 år sedan hade jag besök av en barndomsbrevvän. Hon bor i Australien.
Där var det redan då varningar om att inte smörja barn med solkrämer. De fick lära sig att ju högre solskyddsfaktor desto mera risk för cancer. Så på deras stränder sprang barnen med kläder. Här smörjer vi in barnen med kemikalier i stället.
Jag har läst att man i Australien gjort upptäckten att där man sedan länge gjort mycket reklam för användandet av solskyddskrämer, där hade man högst andel malignt melanom.
Som du förstår har mina barn inte fått så mycket solkräm på sig under sin uppväxt!
Om det blev rätt eller fel, tja...det får framtiden visa. Eller, hur ska man kunna veta egentligen?

Korsord är kul! Och jättebra hjärngympa!

Hoppas solen hittar till fina Elisabeth snart!

Kram

Maria

2015-10-12 | 10:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: