Bruna höstfärger och må-bra-energi!

Kommentarer
Skorpan säger:

Så härligt inlägg! Jag sitter startklar för att ge mig iväg på en "guldstund" med min vovve, tänk så många naturupplevelser som gett mig ro i själen och hur underbart är det inte att få dela dem med en hårfager vän och medresenär på livets resa:)

Svar: Så du har en vovve! Ja det är verkligen en kär vän att ha som sällskap på promenaden! Och inte bara på promenader, de är så kärt sällskap när som helst!
Hoppas din guldstund blev bra och att du får många fler härliga guldstunder!
Kram
Maria

2015-10-21 | 12:35:27
Erikslundsliv säger:

Så härligt ni har det och jag förstår att ni trivs. Jag älskar att bo på landet, fast vi har inte så långt till allt som er tror jag. 3 km till liten Ica-butik och 1,5 mil till alla butiker som man kan behöva. Trots det så är det lantligt och nära till skog och sjö även här.
Det bästa av två världar faktiskt! Vackra bilder du bjuder på!
Ha det gott!
Kram, Ann

Svar: Ja liten bit till har för att handla. Närmaste affär är en liten men väldigt trevlig ICA-affär. Den har vi 1,5 mil från oss. För att komma till fler affärer där det mesta finns, så får vi köra ytterligare 1,5 mil. Så fattas det någon liten ingrediens när man ska baka så får man köra 3 mil om man räknar sträckan fram och tillbaka. Som oftast löser det sig ändå. Man får tänka om istället! :-)
Du verkar själv också bo på ett härligt ställe!
Ha det fint!
Kram
Maria
Maria

2015-10-21 | 19:56:04
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.com
Eva säger:

Underbara bilder och så fin text! Må bra stunder är så viktiga, man får en annan syn på alla måsten, de blir faktiskt inte så jobbiga då.
Rostiga saker i naturen känns lite fel, jag tänker på att djuren kan skada sig. Numera finns inte så mycket taggtråd kvar, det var ett elände för de vilda djuren.
Må nu gott och ta dina stunder!
Kram Eva

Svar: Tack för dina fina ord Eva! Det värmer!
Jag tänker också på djuren då när jag ser alla rostiga saker. Jag är också orolig att de ska skada sig!
Här finns det gamla nergrävda hönsnät lite varstans och ibland sticker de fram ur jorden och jag är rädd att de ska fastna i det!

Maria

2015-10-21 | 19:58:02
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.com
Elisabeth säger:

Tack snälla för att du tar mig med på promenad följer gärna med fler gånger!
Du är lyckligt lottad som har den skattefria rikedomen så nära och det absolut bästa, du har förmågan att uppskatta det också.
Så vackra bilder! Att ha sjön så nära och kunna fylla på må-bra-hormonerna genom att tomglo........... det bästa ord jag vet ! Norrländskt tror jag för mina vänner skrattar ihjäl sig när jag säger just det ordet. De uppfattar ordet som negativt men det tycker absolut inte jag, för mig är det bara positivt. Stunder med tomgloende är många gånger de bästa stunderna,
må-bra-hormonerna förökar sig i rekordfart då.

Förundras verkligen över att naturen har så många olika ombyten. I söndags gick vi en tipspromenad i en skog i utkanten av stan. Solen sken och vi fick se så många fina färgskiftningar, stenar och stubbar med fin mossa, svamp och andra växter och även några "nergrävda rostiga " saker. Luktade så gott i naturen jag njöt av allt det jag såg. Min längtan att bo på landet blev än en gång enormt stor.
Dina inlägg är så bra, du är så duktig på att formulera dig och få bra innehåll i det du skriver. Jobbar du eller har du jobbat med skrivande? Man kan tro det då allt du skriver känns så "målande".

Var rädd om dig och ta vara på alla måbra stunder!
Kram Elisabeth

Svar: Tomglo! Det ordet hade jag glömt! Haha! Ja det var vad jag gjorde på den där promenaden!Det är nåt jag gärna gör när jag hamnar i skog och mark. :-)
Att glo kan ger precis som du säger mycket extra energi faktiskt!

Naturens alla ombyten är en sak jag uppskattar med Sverige! Jag skulle verkligen inte vilja ha sommar året om!
Jag förstår att du längtar efter att få bo på landet men ni bor väl lite så sommaren ett tag?
Det finns fördelar med att bo i lägenhet också. När ni åker iväg med cabben är det enkelt att bara låsa dörren. Ingen tomt som ska skötas där hemma....
Det är som sagt för-och nackdelar med båda!

Tack för dina fina ord Elisabeth! Men någon erfarenhet av skrivande förutom eget intresse, har jag inte! Jag tycker bara det är så kul!
Jag brukar ha svårt för att skriva vykort till folk....det finns för liten skrivyta så det blir ofta fortsatt text runt om! Haha!

Ha en fin lördagskväll och en lika fin söndag!
Kram
Maria

2015-10-21 | 21:39:45
Mycket annat och lite betong säger:

Vilka vackra naturbilder!
Jag håller med dig att det var så mycket lättare att ta sig ut i skogen när man hade hund. Fina grannar av skog och sjö ni har omkring er. Vilken tur att du såg möjligheterna med huset innan det var för sent.
Bra att det finns lite lingon kvar till räven, bara han inte skär sig på det rostiga.

Kram Agneta

Svar: Ja nog är det lättare att ta sig i kragen att ge sig ut då man har ett koppel i handen!Åtminstone om kopplet sitter på en ivrig hund! :-)
Ja jag är glad att vi kom fram till att det skulle bli vårt hus! Kanske hade vi annars ännu suttit i vår bostadsrätt och letat efter ett drömboende!

Ha en fortsatt fin helg!
Kram
Maria

2015-10-21 | 23:08:57
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se
Anki säger:

Vilken tur att ni beslutade er för att stanna där i svärmors hus!
Underbara naturbilder... tänk så bra de blivit mobilkamerorna.
Jag bor ju också på landet med naturen och skogen som närmaste grannar... ljuvligt!
Vi har ungefär en mil ner till samhället med affärer och tre mil till sta´n... ungefär lika långt till Norrköping som till Linköping och lite närmare till Finspång. Älskar att bo så här!
Ha det gott!
Kram

Svar: Vi har en och en halv mil enkel väg till närmaste affär och ca tre mil till stan så ungefär som ni då!Det jag saknar är att det inte går några bussar hit!
Det hade underlättat då barnen utan körkort vill hälsa på oss!
Men förutom det så älskar jag vår boplats! :-)

Ha det så gott du med Anki!
Kram

Maria

2015-10-22 | 18:30:11
Bloggadress: http://ankistankar.blogspot.se
Helena säger:

Vilken tur att du såg allt det fina på platsen och flyttade dit. Jag blir så glad över sånt. Älskar trakterna här i Västerbotten. Håller med dig om att rost är fint, men så ledsamt när det lämnas att rosta i naturen. Tänk så många djur som kan göra sig illa. Fin lördag till dig.

2015-10-24 | 16:40:44
Bloggadress: http://sciencehelena.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: