Snömånad

Kommentarer
Eva säger:

Så roligt att ni fick se alla bilarna köra förbi, det är fint att se de gamla fordonen fungera.¨
Dina bilder är så fina och än finns det lite blommor kvar. Men snö vill inte jag ha än, jag vill ha en lång höst.
Ha det fint!
Kjram Eva

Svar: Jag vill också ha en lång fin höst! Snö kan det komma kring jul och sen kan det gärna hålla sig på bara några cm! Och i mars får den gärna tina bort!Haha! Önsketänkande! Bor man i Västerbotten så får man en lång vinter hur man än vill ha det!
Ja det är otroligt mycket blommor kvar än men nu verkar det vara flera minusgrader på gång så det är nog slut med det snart!

Ha det fint du med Eva!
Kram
Maria

2015-10-01 | 21:13:55
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.com
Syster Yster säger:

Ja syster jag kollar nån gång ibland men skriver inte alla gånger,man blir så nostalgisk då man läser
om gammla minnen , ja jag minns också då pappa hade ett skåp där han skrev in när första snön kom, bilarna ni såg det va från veteranklubben dom brukar var och vissa upp sig på våren, sommaren och hösten ett par onsdagar till stugssista helgen då den brukar vara,ha en bra dag på er vi hörs ; Kram syrran

Svar: Nej det kan inte varit det för det var lördag och inte onsdag och stugsista var det länge sedan det var....Men hursomhelst kul var det! :-)
Kram
Maria

2015-10-02 | 12:36:34
Elisabeth säger:

Sol ute, sol inne, sol i hjärta sol i sinne!
Sol från en klarblå himmel, + 26 på balkongen nu, tackar, tackar.

Nu är det slutpendlandet till Söderköping för denna säsong, bommat och klart. Nedräkningen börjar snart igen, vid nyår brukar jag börja räkna dagarna tills det är dags igen. Julbord har vi bokat i Sörping som östgötarna säger. Ett bra skäl att åka dit och på så sätt "förkorta vintern".

Helt plötsligt kom jag också att tänka på poesiböcker, sol ute, sol inne osv. Det får bli en tur ner i källaren och botanisera i "förr i tiden lådan" vid tillfälle, känner för lite nostalgi nu igen. Minns du dina poesiböcker?

Din pappas notering om snöns ankomst var en kul grej. Minns från min barndom rispor på dörrkarmen i uthuset i stugan utanför Umeå. Där noterade mor och far varje år hur långa jag och min syster blivit, det var en av midsommaraftons ritualer varje år.

Bilar från förr det är något visst. Dagens bilar kommer aldrig att kunna mäta sig mot dessa rariteter. Vår Automobilklubb har i dagarna ställt i ordning ett antal gamla bilar i en av våra gallerior här i stan. Bilarna ska stå uppställda hela vintern. Många människor kommer att få glädje av att kunna se dem och minnas, dessutom i en miljö med gamla campingbord, termosar, förbandslådor, gamla korsstygnssydda bilkuddar, plastvaser för plastblommor osv. Bra arrangemang.

Blir så glad av att läsa att du haft "fina stunder" bla på tuvorna, de lingonröda alltså. Det ska vara gött att leva annars kan det kvitta sjöng grabbarna Roy och Roger. Så rätt de hade!

Ta hand om dig Maria, efter bästa förmåga, ha det så gott !
Kram
Elisabeth

Svar: Gött att leva är det allt! Även om jag som nu dragit på mig ett virus! Tänk om man ändå kunde ha ett antivirusprogram som rensade bort eländet! Nåja, nu får jag anledning att ta det lite extra lugnt så här sitter jag och kurar i soffan med en härlig filt! Faktiskt inte så dumt! Det är bara när jag försöker göra något som huvudvärken blir allt för påträngande!
Men det går ju över, så absolut ingen fara! :-)

Tänk att ni har det så varmt! Här ska det visst bli flera minus nu! Fast, det är förstås på natten.
Oj! Att man redan kan boka julbord! Ja det gäller att vara ute i tid!
Vi har faktiskt börjat prata om julen. Hur den ska bli och vilka som kommer och vilka som ev inte kommer.....
Jag fundrerar över julklappar...vad jag ska göra för roligt (och gott) godis, vad vi ska för efterrätt.... Haha! Jag älskar julen!

Poesi och dikter skrev jag en hel del själv när jag var ung och de böckerna finns kvar. Det är kul att läsa det ibland! :-)

Gamla bilar är verkligen något speciellt! Inte som dagens där inget märke längre har någon personlighet. Alla ser ju likadana ut!
Annat var det förr! Då såg man vad det var för bilmärke innan man såg själva namnet!

Jag hoppas du får fortsätta fina varma höstdagar med mycket sol både ute, inne, i hjärta och sinne!
Kram ♥
/ Maria
Maria

2015-10-02 | 16:10:50
Erikslundsliv säger:

Oj, vad det blommar hos dig än! Här tycker jag att det mesta är överblommat. Mina trädgårdsnävor blommade redan i början av augusti! Mina pelargoner är däremot som finast nu när de behöver plockas in för frostens skull.
Trevlig helg!
Kram, Ann

Svar: Ja i år är sommaren har allt varit lite som den vill och inget har blommat på den tid den ska! :-)Kram
Maria

2015-10-02 | 18:29:19
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: