Blixtar och dunder

Kommentarer
Annica säger:

fy för åskväder! Vi hade ett rejält åskväder i onsdagskväll och trots att det är ganska ruggigt så är det allt bra mäktigt att se blixtrarna på den mörka himlen.
Vilka fina lampor du visar i det förra inlägget. Känner igen dem alla. Riktig nostalgi.
Kram
Annica

Svar: Ja det är inget väder man vill ha om man är utomhus men inne och i säkert förvar och helst inte i närheten av eluttag, då kan det vara magiskt att se på! Kram
Maria

2015-09-17 | 22:47:28
Bloggadress: http://mormorstorp.blogspot.se
Eva säger:

Vet du - jag är fascinerad av åskväder, speciellt nattetid. Vill helst sitta och titta på skådespelet, men visst har jag respekt.
Dansa i regnet är så rätt, gör något bra av varje stund och längta inte framåt!
Ha en fin helg!
Kram Eva

Svar: Den här sommaren har jag varit dålig på att dansa i regnet! Jag tänkte på det då båten togs upp och jag konstaterade att jag aldrig var ute med den.Hela maj och juni gick vi bara och väntade på att vädret skulle bli bättre.... Väldigt idiotiskt kan vi nu konstatera!
Men jag försöker att tänka så så ofta jag kan!
Kram
Maria

2015-09-18 | 20:34:52
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.com
Elisabeth säger:

Blixtar och dunder magiska under........ låten som slog ner som en blixt, tror det var 1984, grabbarna med gyllene skor du vet.
Magiskt med naturfenomen som tex åska, norrsken, mångubben mfl. Farbror Oskar jobbar hårt vissa år, kör, bankar, slår och verkar aldrig få semester men i år har han säkerligen haft en lång sådan, Han har inte varit ute och kört där jag varit på hela sommaren inser jag nu. Sakande honom en gång i somras minns jag, hade varit skönt om han åkt förbi och rensat luften som då var så himla kvav. Mina föräldrar var rädda för åska, båda hade varit med om åsknedslag som barn och visst påverkas man av dem man lever med på gott och ont. Numera har jag inget emot rejäla åskväder, min käre har aldrig visat en tillstymmelse till att vara rädd, det har påverkat mig postitivt, ser nu bara det vackra i hela fenomenet. Sitter gärna och njuter av blixtar, muller och regn när det brakar loss! Klart att vi har respekt för åskan, ingen av oss vill befinna oss på sådan ställen där åskan bara längtar efter att få slå ned.
Livet är här och nu! Håller med dig om att de lyckligaste människorna är de som inte har det bästa av allt utan gör det bästa av allt de har istället. Än en gång tänker jag på min pappas egen påhittade trudelutt som han så ofta gnolade på i snickarboa där han trivdes så bra. Jag har skrivit om det tidigare men strofen är så bra så den tål att upprepas.
- Huru litet man har men huru gott man kan må!

Oftare skulle vi även tänka på hur viktigt det är att värdesätta sina relationer och inte sina ägodelar.

Idag ska jag ta det lugnt sedan ta dagen som den kommer.... visst låter det skönt?

Lev väl !
Kram Elisabeth

Svar: Ja nog är det magiskt med allt vad naturen kan bjuda på!Som du redan nämnde, åska norrsken osv.
Men också alla årstider vi har i Sverige!
Det är ganska magiskt hur allt verkar dö under hösten men egentligen bara går in i en vintervila för trots en sträng kyla med en massa minusgrader så väcks de till liv när våren kommer!
Alla djuren som klarar vintern trots att de inte som vi har, ett varmt hus att vara i!
Det är magiskt hur fåglarna kan veta när det är dax att flytta. Hur de lyckas samlas i flockar och flyger tillsammans en lång lång sträcka till annat land. Hur hittar de??

Och sen när vintern kommer slipper vi tänka på någon åska. Men en massa ljud har vi som bor nära en sjö ändå för oj vilka ljud det kan bli från isen! Nästan som valsång! Det kan också kännas magiskt!

Din pappas lilla sång skulle passa bra som en broderad gammaldags bonad! :-)
För det är ju ofta så, att det inte är behöver vara så att man behöver en massa saker för att känna lycka!

Det låter som en perfekt dag du haft! Såna dagar borde vi ha fler av!

Själv har jag varit dålig på det på slutet men nu har jag bestämt att det ska bli inlagt fler stunder då jag bara "är". Sätter mig och bara slappnar av. Läser fler tidningar och böcker.. Det är mitt nyårslöfte i förskott! Haha! :-)

Ha det fint Elisabeth!
Kram
Maria
Maria

2015-09-19 | 11:32:39
Erikslundsliv säger:

Jag tycker att det är lite spännande med åska. Men jag vill gärna vara hemma så jag hinner dra ur alla sladdar till all teknik först. För några veckor sen slog åskan sönder internetmodem, tv och telefon här och det blir ju så krångligt att fixa allt så det funkar igen. Annars är det allt lite mysigt med blixt och dunder!
Kram, Ann

2015-09-20 | 20:35:56
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: