Säg till om du är missnöjd!

Kommentarer
Marie säger:

Så himla kloka ord!!

2016-08-10 | 10:10:31
Bloggadress: http://creativebeingblog.wordpress.com
Ljusletaren säger:

Förbaskat bra inlägg!
Själv har jag lovat mig att inte vara så mycket ensam på dagarna. Kanske gå på typ tisdagsträffen någon gång i månaden eller så. Även om jag trivs i min ensamhet så är det bra att komma ut lite :-)

/kram

Svar: Jag trivs också bra ensam men tror att jag mår bra av lite socialt liv ibland också. En del verkar orka med hur mycket som helst och åker iväg på saker flera ggr/ vecka, det skulle jag aldrig orka, men jag har iofs inte behov av det heller.
Roligt att du är tillbaka! :-)

Kram
Maria

2016-08-10 | 11:51:39
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Ljusletaren säger:

Håller helt med i det du säger :-)
Tack ... glömde att säga att bilden var fin ... nu är det sagt/ kram

2016-08-10 | 13:55:38
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Elisabeth säger:

Kloka ord! Vi är så oerhört dåliga på att ta iniativ och ännu sämre på att ge beröm i vardagen i stort och smått eller säga just de där fina orden som alla mår bra av att få höra "Jag gillar dig"! Att jag gillar din blogg vet du men jag säger det åter igen, du är sååå bra!
Sommarvädret har stannat av lite, kyligare nu några dagar men skönt det också. Vi har haft så många härliga utflykter denna sommar, senast i måndags, en biltur på ca 25 mil från Söderköping till Väderstad för lunch på Väderstad Centralkrog, ett toppen ställe, vidare till Borensberg, Bergs slussar, Tannerfors slussar i Linköping och så hem igen till Söderköping. Tror aldrig jag tröttnar på att se båtarna glida förbi på Göta Kanal, har förmånen att bo 150m från kanalen på sommaren som du kanske kommer ihåg.
Hur tokigt det än låter Maria, nu kan vi snart börja ladda utan att skämmas ! Jag menar förstås julplaneringen! Den som vi båda gillar också!
Kram Elisabeth

Svar: Tack snälla Elisabeth för ditt beröm! Vad glad jag blir!
Här har vi i dag haft en dag som började med sol men som byttes till ösregn och sen sol igen. Men det känns verkligen som höst i luften och även om jag gillar hösten och tycker om de lite svalare dagarna så vill jag inte riktigt ha höst än!! Hoppas verkligen att det blir lite varmare väder så vi får en fin sensommar och höst!

Vad härligt det hördes med era bilutflykter! Väderstad har jag aldrig hört talas om tidigare!
Har de bra eller dåligt väder där? Haha!
Jag förstår att det är vackert vid Göta kanal och att se båtarna glida förbi är säkert ett underbart sommarnöje!

Jag skrattade till lite när du nämner det där med att ladda för vet du vad jag gjorde igår kväll? Jag satt och kollade olika sidor med jul för att få lite tips om bakning, godis och annat. Och faktiskt hamnade ett godisrecept i minneslistan. Hahaha! Snacka om att vara ute i god tid!
Vi har hunnit prata lite om julen gubben och jag också. Vi har pratat om alla pengar som bara flyyyger iväg under julen!
Familjerna blir allt större och det blir klappar till allt fler och julmat till fler och fler...
Borde vi kanske ta en liten diskussion om hur mycket pengar vi egentligen ska lägga på julklappar!? Det blir ju så snabbt helt galna summor!!
Vi själva behöver inte heller några julklappar! Vill de ge nåt så ska det inte kosta så mycket!
Det är roligt att ordna en massa kring jul men det innebär inte samma sak som att det behöver kosta en massa!
Det roliga är ju ändå gemenskapen!
Jag är själv hopplös på att vilja ge så mycket! Det är ju så roligt! Men kanske vi borde ha en maxsumma...?
Men det där är det lite tråkiga med julplaneringen, det mesta är ju bara såååå roligt!
Snart, väldigt snart börjar det! Det ser vi fram emot! :-)
Ha nu en fortsatt fin vecka Elisabeth!
Kram
Maria

2016-08-10 | 16:55:18
MirandaMaräng säger:

Så tänkvärt. . . så tänkvärt!!! Men inte alltid så lätt att leva efter!
Ha en trevlig onsdag!
Kram

Svar: Nej det är verkligen inte helt lätt alla gånger! Ha en fortsatt fin augustivecka!
Kram
Maria

2016-08-10 | 17:04:54
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
Eva säger:

Så sanna ord!
Kram Eva

2016-08-10 | 19:53:05
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Ann säger:

Så sant! Jag tycker nog att jag är ganska bra på att höra av mig till vänner och jag säger varje gång jag talar med barnen att jag älskar dem.
Jag försöker berömma och peppa så mycket det går till alla, men visst kan man ju bli ännu bättre på sånt.
Kloka ord är det i alla fall och något för alla att ta till sig!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

2016-08-14 | 19:08:08
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: