Växlande

Kommentarer
MirandaMaräng säger:

Älskar gamla saker. . .och pallarna var ju urläckra!!! Sällan man hittar dom på loppis!
Ja vilket konstigt väder det är just nu. . . .regn och solsken om vartannat men inte så mycket åska som tur är!!!
Ha det så bra! / Miranda

Svar: Hej Miranda! Kul att du skriver hos mig! :-)Ja inte är det ofta såna pallar dyker upp. Skulle tro att många hunnit slängas genom åren. Det känns hemskt att tänka på alla fina gamla saker som hunnit eldats upp också!
Tur att vi nu har vett om att ta tillvara på det som idag finns kvar!
Här har det åskat på förmiddagen men det kom inte så mycket regn. I morgon har de lovat sol och jag håller tummarna att de har rätt!
Ha det så bra du med Miranda!
Maria

2016-08-04 | 14:02:28
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
Eva säger:

Så kul med brandredskapen! Lite kul måste man ha.
Båda pallarna är så fina, bra fynd. Jag har en pianopall som är svart, ska slänga ut pianot men pallen behåller jag.
Ödlor och salamandrar är gulliga, vi hade många när jag var barn, mina föräldrar var bönder och miljön var perfekt för djuren.
Ha det fint!
Kram Eva

Svar: Svarta pianopallar är så fina och hade jag plats hade jag gärna ett gammalt svart piano också! Ett med ljusstakar på var sida.När jag var ung fick jag ärva min mormors gamla piano men eftersom jag bodde allt för trångt fick jag med stor sorg sälja det direkt.
Sen har jag alltid velat ha ett. Men det får nog förbi en dröm för nu har vi absolut inte plats!
Jag spelade piano som barn men numera kan jag väl på sin höjd spela gubben noa om jag ska följa noter. Spela på gehör går bättre! Hihi!
Idag verkar inte pianon vara så uppskattade utan som du säger "slängs" de ut! Annat var det förr, då fick man betala en hel del för ett piano.

Ja då förstår jag att även du tycker att ödlor är söta. Jag blir alltid lika glad när jag ser dem i naturen också!
Ha det så fint!
Kram
Maria

2016-08-04 | 21:01:52
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Skorpan säger:

Jag har nog en snarlik pall som din dotter, det är en gammal orgelpall. Pianopallarna är långsmala rektangulära medan orgelpallen är rund med snurrfunktion:)Tänk att ett så vanligt nyttoföremål ändå tillverkades för att också glädja ögat! De kunde förr:)

Svar: Ja just det! Det stämmer ju! En orgelpall är det!Det blir kanske lättare att trampa på " pedalerna" på orgeln om man sitter på en rund pall.
När jag var liten hade vi en tramporgel hemma så jag spelade på den men minns inte vilken typ av stol eller pall vi hade till den. Kanske det var en sån typ av pall.
Och visst är det så, att de gjorde nyttoföremålen så mycket vackrare förr!
Maria

2016-08-07 | 17:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: