Juldagarna som gått

Kommentarer
Eva säger:

Denna gång kan jag kommentera, det lyckas inte alltid hos dig.
Förstår att du fick en fin jul även om det inte blev hönshuset. Det viktigaste är att man får vara samman. Och visst är man trött efter julen men har det varit lyckat är det värt allt jobb. Vi är nog lika du och jag, stressar upp oss i onödan, kanske vi lär oss så småningom.
Ha det fint de sista dagarna på året!
Kram Eva

Svar: Att du inte kunnat kommentera har nog varit mitt fel. Det finns en liten ruta som alltid är förbockad. Den ska vara ibockad om man tillåter andra att kommentera. Men på slutet är den rutan tom ibland och glömmer jag då att kolla om det innan jag postar mitt inlägg så går det inte att kommentera. Ofta kommer jag på det lite senare och går då in och rättar till det. Då har du säkert redan varit dit och du hittar ingenstans att kommentera! Jag måste bli bättre på att kolla upp det!

Ja vi kanske lär oss det där med att minska stressen med tiden! Hoppas det! :)
Ta hand om dig!
Kram


Maria

2016-12-27 | 20:08:16
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Mycket annat och lite betong säger:

Det känns som att julen svischade förbi väldigt fort i år! Redan slut och arbetet har börjat igen. Men julsakerna, som inte är så många, finns kvar här också till tjugondag knut.
Det var en mysig julafton ni hade med familjen. Vi hade det också bra.

Önskar ett Gott Nytt År!
Kram Agneta

Svar: Ja det gick så snabbt när det bara blev måndag som blev en extra ledig dag!Det är nog många som sparade in på semesterdagarna den här julen.
Ja det blev en mysig jul! :)
Kram
Maria

2016-12-27 | 20:58:11
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se
Anonym säger:

Det är spännande med nytt år och vad det kan ha i beredskap åt oss. Jag önskar mig att bara bra saker ska hända, jag vill ha ett roligt och bra år. God fortsättning!
Kram, Ann

Svar: Ja visst är det spännande med nytt år! Jag håller tummarna att det blir många bra saker även om det säkert kommer en del tråkigheter också... Jag hoppas du får ett riktigt roligt år!:)
Kram
Maria

2016-12-27 | 21:52:57
Skorpan säger:

Vår julafton liknade i mångt och mycket er, bortsett från att jag detta år var mycket gladare pga att jag lovat mig att inte stressa. Vem behöver egentligen alla dessa kakor och gotter i mängder?
Första julen på länge vi firade "borta", sååå skönt.
Planera in en lugn och fridfull jul 2017:)
Kram Skorpan

Svar: Jag har också funderat på varför jag bakar så mycket till jul! Vi får ändå en massa över!I år gjorde jag pyttelite knäck. Det brukar finnas knäck kvar till långt kvar in i januari. Nu har vi bara tre knäck kvar!
Praliner gjorde jag i år också men inte många alls och de som blev över skickade jag med barnen när de for hem.

Det lät härligt att åka bort över julen! Vi firade förr julen hos mina föräldrar men då brukade jag ta med en hel del julmat dit. I övrigt så har jag bara firat julen borta en enda gång i vuxen ålder. Men vem vet, i framtiden kanske det blir jul hos någon av barnen. Det skulle vara mysigt!
Det låter toppen att du inte stressade i år!
I år tycker jag att själva julafton blev stressfri men det är svårt att inte känna stress innan julen.
2017 ska nog bli ännu mera stressfri!
Ha det så fint Skorpan!
Kram
Maria

2016-12-27 | 22:49:36
Elisabeth säger:

Jul, jul, strålande jul!! För oss blev det nu lite andra jultraditioner pga svågerns dödsfall. En helg som jag nu bävade för men som så här med facit i hand ändå blev bra för oss alla under rådande omständigheter. Min syster är en riktig kämpe och väldigt strong trots allt. I år passerade julen så fort så jag hann knappt med, otroligt vad snabbt de dagarna gick. Känns lite tomt så här efteråt, känner inte igen den känslan heller. Som du vet Maria så gillar även jag alla förberedelser, planeringen före brukar vara så rolig. Att allt sedan inte blir som man tänkt är en helt annan sak men att planera och drömma är alltid lika kul. <

Snart har vi också ett nytt år, ett år som vi inte vet något om, ett år som jag hoppas blir ett år med många bra dagar men precis som du skriver, året kommer även att innehålla en del tråkigheter. Antar att det är det som är en del av livet.

Ifall vi inte hörs mer detta år så vill jag nu passa på att önska dig och din familj ett riktigt
Gott Nytt År 2017.... ett bra blogg år!

Kram Elisabeth

Svar: Ett litet snabbt svar till dig så här på nyårsaftonen.
Jag är glad att ni fick en fin jul trots att den inte blev som andra jular!
Sen vill jag önska dig en fin nyårsafton och ett Gott nytt år!
Kram
Maria

2016-12-28 | 10:18:35
Rost%20och%20r%E4disor säger:

Visst behöver man vila upp sig efter julen även om man planerat väl. Det är roligt men man vet att det finns ett pris.
Mysigt att du gjort i ordning hönshuset till umgänge. Ser jättemysigt ut. Här får hönsen husera ett tag till, men på vintern blir växthuset som ett extra rum när odlandet är på minimum.
Ha det så gott
/Anette

Svar: Ja nog har det sitt pris att stå för festen till julen. Men eftersom jag inte jobbar går det det ganska bra ändå. Jag får ta några dagar då ingenting alls blir gjort då disk och annat stök får stå. Ja hönshusets rum där vi numera kan umgås gillar jag verkligen! Att vara därinne ger ett sånt lugn. Det känns som man flyttar en lång tid tillbaka.
En gång fanns det verkligen massor med hönor här men det var före min tid.
Det närmaste hönor vi kommer nu är om vi besöker en kvinna i byn. Hon har några hönor och hennes tupp gör sig hörd även hos oss. Mysigt sådär lite på håll men nog tycker jag det skulle vara jobbigt att vara närmaste granne! Haha! :)
Dina hönor är så otroligt söta så man kan inte annat än le då man ser dem! De hör hemma hos er och har det säkert jättebra där! Klart att de ska vara kvar! :)

Ha en fin fredagskväll!
Kram
Maria

2016-12-28 | 12:40:43
ake säger:

Man behöver inte stressa, sju sorters kakor osv. det kommer fler jular :) Nä skämt o sida fick jag till julen på torsdag, vår nya matsal fick jag nästan klar då... fattas att lasera tak o väggar och lister. Så vi kunde vara där på julmiddag med hela släkten :) Vad trevligt det låter att fira jul i hönshuset... Men så tråkigt att behöva åka 20 mil... Nu kanske de hade roligt ändå :)

Svar: Nej några sju sorter blev det inte här. Men en viss stress blir det alltid. Det är så mycket som man vill ha klart till jul och mycket är svårt att förbereda i tid. Sen vill jag att alla ska känna den där riktiga julstämningen när julaftonen är här! Att vi får köra 20 mil för att de ska få komma hit är drygt, men det får det vara värt! :)
Maria

2016-12-28 | 21:13:44
Bloggadress: http://www.nacka144.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: