Julklappstips?

Kommentarer
Anonym säger:

Ibland är det mer motigt att blogga och komma på något vettigt att skriva om. Skönt då att man kan ta en paus och sen komma igång igen.
Så fint fönster du gjort av grenarna från skogen, bra idé och fint med fåglarna som sitter där också!
Nog finns det mycket konstig reklam från förr. Även dagens reklam kan man ju undra lite över ibland. Lite för mycket reklam är det numer i alla fall enligt mig!
Ha en trevlig kväll!
Kram, Ann

2016-12-11 | 17:20:47
Elisabeth säger:

Skönt att du har kommit igång med bloggandet igen, undrade just vad som hänt, var lite orolig för att du inte mådde bra.
Läckert pepparkakshus i år också, du är så mångbegåvad Maria och har det så mysigt. Det finns säkert mycket mera fint julpynt hemma hos er.
Tänka sig, tredje advent redan, nära nu !
Förra helgen åt vi julbord i Söderköping, på onsdag dags för ännu ett, min förre arbetsgivare bjuder oss fd medarbetare, alltså oss pensionärer. Ska bli kul att träffa alla "gamlingar", ca 50 st. Efter två år som fritidsforskare är jag fortfarande yngst i gänget, konstigt? Både jag och nej. Beror på att jag lyxade till det och gav mig själv en fin present, alltså avtalspension redan från 61-års ålder.
Maria du efterlyste receptet på saffranskärleksmumsen, visst fick du det?? Tror att jag skickat det som mail men är inte säker.
Minnet är bra men kort !
Var rädd om dig!
Kram Elisabeth

Svar: Ja nu är det inte länge kvar innan julafton är här! Jag som älskar hela den här tiden innan julafton minst lika mycket får försöka stanna upp emellanåt och bara njuta av allt också! :-)
Va kul att få äta julbord med dina gamla medarbetare! Hoppas du får en trevlig stund. Du har ju vanan inne nu då du redan hunnit med ett julbord så nu säkert hittar du de godaste sakerna! :-)

Jag tycker du var klok som valde att ta pension vid 61 års ålder! Jag tror att det är många som skulle vilja sluta då men nuförtiden är det ju som du vet så stor skillnad på vilken pension man får ut och många lockas av den högre inkomsten.
Säkert finns det många som också vill fortsätta jobba då ett liv utan arbete låter tråkigt. Men jag tror faktiskt att de flesta skulle sluta tidigare bara de kunde!
Kanske vi också behöver tänka efter om vad som känns viktigt i livet...Tiden eller prylarna....För onekligen är det en otrolig köphets i världen nu.

Ja visst fick jag ditt recept! Och absolut ska det bakas! Men än har det blivit så mycket annat bak som ska vara till julen.
Jag hör av mig då jag smakat så du får höra hur jag lyckades! Hihi!

Ja det är en hel del jul här men granen står fortfarande kvar där ute. Kanske den får flytta in i veckan. Vi brukar ta in den till Lucia men i år är vi upptagna med annat i morgon.

Ha en fin lucia och ta hand om dig Elisabeth!
Kram
Maria

2016-12-11 | 21:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: