Galna foton och njutbara stunder

Kommentarer
Erik N. säger:

Som sjukpensionär och hundägare verkar jag ha blivit gammal i förtid. Jag passar på att växla några ord med grannar som skall till tvättstugan, eller vem helst som går hundsvängen. De unga kort-tids-grannarna nedlåter sig sällan till en nick ens. Det tycks räcka att de betalt hyra? Efter första besöket från störningsjouren, brukar de dock bli mer inställsamma! Innan Akelius satte ockerhyror på radonlådorna, bodde familjer kvar i decennier.

Kan ingen av er "elever" hjälpa läraren att få tyst på pratmoster? Respektlöst att stjälpa andras planering för tiden efter. Bussar hinner gå o.s.v.! Hon har inte betalt för att snacka ihjäl er alla?

Svar: Ja inte är det fel att prata med grannarna! Det är bara trevligt! Jag menar bara att det verkar vara en generationsfråga det där med hur mycket man pratar. Men alla är ju olika och visst finns det yngre som pratar också men äldre pratar ( som oftast) mera.
Haha! Ja pratmoster var rätt namn på tanten! Inget fel med att prata och ibland kan det vara roligt att lyssna på. Men när någon oavbrutet avbryter en som ska försöka berätta något, då blir det lite frustrerande!
Samtidigt så vill nog ingen vara otrevlig mot den stackars gamla tanten som säkert tycker sig berätta intressanta saker!
Men visst vore det bra om hon höll tyst för som du säger så stjällper hon andras planeringar.
Men jag håller tummarna att hon är tystare nästa gång! :)
Maria

2016-02-18 | 10:40:56
Bloggadress: http://nystartvid40.blogspot.se/search/label/50-tal
Anonym säger:

Ja vad säger man...i vårt anonyma samhälle tycker jag det är underbart med folk som är spontana och vill växla några ord
Ska visst vara vanligare i norra delen av landet också. Varför ska vi gå omkring och moltiga och blänga på folk vi möter? Ett hej eller en nick kanske räddar en dag för den ensamma människan.
Inte vet jag om det var bättre förr men jag vet i alla fall att det är sämre nu..
Skorpan

Svar: Ja kanske det är så, att folk är mer pratsamma här uppe i norr. Och visst kan det vara trevligt med folk som vill växla några ord. Men det beror lite på tillfället. Som den här gången, då tanten bara avbröt när sjukgymnasten, då var det frustrerande! Från början log vi när hon gång på gång avbröt, sefan vlev det irriterande! Speciellt när hon kändes lite anklagande. Folk med ständig värk som var trötta, de var bara lata. Folk som var glada hade ingen värk osv...

Sen håller jag med att det är trevligt med att ett hej är något som lätt lyfter dagen!
Jag pratar väl inte så ofta "om ingenting" med folk jag möter men ett leende ger jag ofta! :)

Nog var det mycket som var sämre förr, men nog tror jag det är mycket som är sämre nu också!
Kram
Maria

2016-02-18 | 13:04:18
Anonym säger:

Ja vad säger man...i vårt anonyma samhälle tycker jag det är underbart med folk som är spontana och vill växla några ord
Ska visst vara vanligare i norra delen av landet också. Varför ska vi gå omkring och moltiga och blänga på folk vi möter? Ett hej eller en nick kanske räddar en dag för den ensamma människan.
Inte vet jag om det var bättre förr men jag vet i alla fall att det är sämre nu..
Skorpan

2016-02-18 | 13:04:19
Elisabeth säger:

Vitt på modet men ska det vara så här? Vitt så det räcker och blir över tycker jag. "Nu är det vinter och skidan den slinter ... tralalala...... Helt galet. Skollov här hos oss veckan som kommer, efter det får snön fortast möjligt smälta om jag får bestämma men det får jag väl inte.....

Helg snart igen utan stora planer. En stor mysfaktor finns. Ska med gott samvete fika och äta de nyttiga chokladbollar??? (dadlar, cashewnötter mm) som gjorde igår för första gången. Himmel och plättar så goda, försvinnande goda! Trodde jag skulle få äta upp alla själv, Mr T gillar inte dadlar. Men så fel jag hade. Mr T "himlar" med ögonen bara jag säger ordet chokladboll idag.

Artrosskola är säkert bra. För några år sedan sökte jag mig till Sofiahemmet i Stockholm, ont i ett knä, privat sjukförsäkring. När läkaren sedan ringde mig om röntgenplåtarna berättade han att jag led av en ljungfruelig artros, sött eller hur? Hur kunde det göra så ont! Blev ändå besviken, trodde att det var ett ledband som kunde opereras. Artros får man ju fortsätta leva med. På jobbet, med mycket stillasittande och upp och ner på en stol blev det enahanda rörelser. Hade jag fortsatt jobba vet i 17 hur det skulle gått, slutade första dagen det gick med avtalspension. Knät är så mycket bättre nu än det var för 2 år sedan, så det var ett klokt beslut att sluta jobba. Rör mig ju mycket mera numera på olika sätt.

Trevlig helg önskar jag er !
Kram från Elisabeth

Svar: Här är det som du ser snö i massor! Vackert tycker jag så länge som vi fortfarande är i februari men nu tycker jag vi har så det räcker!
Artrosskola har tydligen blivit riktigt inne. Så fort som man anar att det är nåt sånt så ska folket utbildas om krämpan! Samma typ av utbildning i hela landet tydligen!
Och just det där med att röra sig är en stor del av behandlingen. Sen kanske det blir operation tillslut ändå men man kan säkert skjuta på att sätta in reservdelar! :-)

Ååå såna chokladbollar är så goda! Min dotter har gjort dem nån gång och det känns lite nyttigare att unna sig såna ibland. Men tyvärr innehåller de också en hel del kalorier och det är svårt att sno ihop ett recet med bara några få så här törs jag inte röra ihop några utan att vi har planerade gäster. Det är så lätt att han som sitter på min ena axel övertygar mig om att de är ju ändå nyttiga så nog kan du ta flera! Haha!

Men glass gjord på frysta bananer unnar jag mig ibland. Ett perfekt sätt för mig att överhuvudtaget få i mig bananer för jag gillar dem inte annars.
Köper när ekologiska är billiga, väntar tills de är bruna, skalar och skivar dem och fryser in. Sen är det bara att mixa halvfrusna bananer och frysa in en stund till. Ev tillsätter jag lite kakao, hallon eller annat också men bara bananer funkar bra. Blir jättegod sockerfri glass. I lagomt stora portioner! :-D

Ja det låter klokt att du slutade jobba när du gjorde. Jag tror många skulle vilja sluta tidigare och med glädje ge jobbet till någon atbetslös. Men pengar driver många att jobba vidare. Till vilket pris? Bättre ekonomi men många gånger sämre hälsa!
Skönt att höra att du blivit bättre i ditt knä! Och ja det var verkligen en söt diagnos!

Snart helg igen! Vart tar tiden vägen?!

Ha en riktigt trevlig torsdagskväll och en riktigt trevlig helg!
Kram



Maria

2016-02-19 | 11:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: