Lycka och lite tjuvstart!

Kommentarer
Marie säger:

Älskar pelargoner! Men jag är hopplöst dålig med blommor. Vad jag än gör så lyckas jag ta död på dem. :( Jag har verkligen inte ärvt min mormors gröna fingrar.

Jag gillar att ha vitt som bas och sedan sätta färg med hjälp av textilier! :) På det sättet kan man byta "färg" utifrån årstid, humör och vad man tycker om just då! Jag är ofta mer färglad på våren för då längtar jag efter glada pigga fräscha färger efter den mörka gråa vintern!

Jag är glad att jag inte lever på 50-talet för min kropp skulle inte passa i den typen av klänningar! Jag behöver ha rakare klänningar med inte så markerad midja utan snarare en lite lätt figursydd A-modell, som inte är tajt men inte för vid heller! Haha.

Svar: Jag är inte så bra på blommor heller! Jag är rätt så bra på att glömma att vattna så jag gillar de som gärna vill torka ut. Eller de som verkligen skriker "Ge mig vatten nuuu!!" sen när de får vatten så blir de pigga och glada igen! Sen beror det ju också på vilken typ av fönster man har, hur mycket ljus de får. Ibland det ju bli för mycket av det också!

Jag håller med dig i färgerna! Vill också ha lite färg nu på våren! Men mot sommaren blir det mera ljust! Även vitt! Men med lite färg också!

Nej 50-talskläder passar inte mig heller! Ser bara jobbigt ut att ha så pass trångt i midjan!

Ha en fin helg Marie!
Kram
Maria

2016-02-11 | 07:58:39
Bloggadress: http://creativebeingblog.wordpress.com
Elisabeth säger:

Tjuvstart helt ok, gäller vårkänslor! Och då är det är ingen tävling tack och lov. Här hos ser vi små snödroppar och vintergäck titta upp. Våren är på G så där lite rart blygt men först några bakslag till.
Färg eller inte, en smaksak, blandning bäst tycker jag, Ljus ger lugn och färg ger liv.
Henrik Schyffert och Fredrik Lindström fick till det bra i föreställningen Ljust & Fräscht.
Gamla täcken det är en kärlek för mig, älskar de gamla fina. Har turen att ha några gamla fina efter min mormor som dog i mitten på 70-talet, fina klenoder och gamla är de.
Klänningar är inte min melodi och absolut inte de med "midja" och stora kjolar. Solklänningar däremot gillar jag, ett skönt måste!

I ugnen står nu en chokladmarängkladdkaka, ett hjärta i marängen så klart, med lite lättvispad grädde till, mums. Vi börjar redan ikväll, final på Spåret. Var är vi på väg? Spännande.

Alla Hjärtans Dag närmar sig och din MR, lycka till!

Trevlig helg min vän!
Kram från Elisabeth

Svar: Chokladmarängkladdkaka!! Hur gott lät inte det!! Det har jag aldrig provat!Gulligt med ett hjärta så där under alla hjärtans dagshelgen!Som oftast brukar jag fixa lite extra god mat den dagen och ofta med nånting som är hjärtformat. I år började jag dagen med en och en halv timmes MR och hade fastat fram till det. Innan röntgen fick jag en spruta som hade en biverkan i form av lågt blodsocker och det är jag rätt känslig för. Så efteråt köpte jag lite nötter och satte mig i bilen och mumsade i mig dem medan jag pratade i telefonen med barnen innan jag började köra hem.Innan jag åkte hem åkte jag till sonen och fick där kaffe och kakor som han bakat medan jag körde dit.Jag har just börjat med lite släktforskning så vi pratade lite om det och en massa annat. Tiden gick snabbt och klockan blev mycket så middagen hemma blev en lite snabbare sak och utan några hjärtan. Men ingen av oss tar så stor notis om den den där dagen så det var nog ok ändå! :-)Tänk att våren är på väg hos er! Här har vi fått en massa snö så just nu känns våren långt borta men jag längtar så väldigt efter den!Ååå vilken lyx att du fått ärva gamla täcken efter mormor! Jag förstår att de känns extra kära då de kommer från henne! Ha en riktigt fin fredag Elisabeth och en lika fin helg!Kram
Maria

2016-02-12 | 09:58:47
Skorpan säger:

Precis som du så fullkomligt älskar jag" pellisar", skulle kunna ha massor om varken fönstermängd eller börs sade ifrån:) ranunkler har jag aldrig hittat, kanske är jag ute i sista minuten? Nu ska jag verkligen spana efter de fina raringarna.
Du har ett hemtrevligt hem, ett ord som inte alltid passar de vitbleka hemmen. Tycker det enbart ser ängsligt ut hahaha

Svar: Jag hoppas mina övervintrade pellisar klarar sig. Då kan jag också ta sticklingar från dem också och får på så sätt ännu flera!Jag gillar att ha dem i krukor i trädgården också och där ryms det många!
Kram
Maria

2016-02-12 | 13:50:43
Karink säger:

Man får sådan sommarlängtan här bland pelargoner och ranukel!
Jag har försökt att övervintra 3 engelska pelargoner, men de ser alldeles hopplösa ut. Det är för varmt och mörkt i vår lägenhet.
Några pelargoner har jag lämnat till dottern som har ett ljust och kallt garage. De lyckas nog bättre.
Kramar och trevlig Valentin!
Karin

Svar: Ja visst är det så, att man längtar extra mycket efter sommaren då pelargonerna blommar!Själv har jag inte övervintrat pelargoner tidigare. Nu har de fått stå i ett fönster på övervåningen. Ett fönster som har långt till ett element och det är rätt så svalt i fönstret.
Lite för varmt kanske, men svalare än rumstemperatur i allafall!
Jag håller tummarna att de ska klara sig!

Ha en fin fredag och en lika fin kommande helg!
Kram
Maria

2016-02-12 | 15:04:13
Bloggadress: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: