Ett ord

Kommentarer
Erikslundsliv säger:

Det är verkligen lätt att missuppfattas när man skriver och man vill ju inte att det blir fel eller uppfattas fel av någon. Det är nog ett stort problem för många ungdomar nu när de kommunicerar mycket med sms eller messenger. Det är lätt att tolka ett litet ord fel och så blir det enkelt annan betydelse än det var tänkt.
Vilken underbar julkalender du gjorde till dina barn, det var en fin kärlekshandling och vilket jobb du måste lagt ner. Jag förstår att de blev glada!
Trevlig helg!
Kram, Ann

Svar: Ja säkert har det blivit, och blirg många missuppfattningar för ungdomarna! Särskilt när texten dessutom ofta ska skrivas så kort! Frågar de inte då när det känns osäkert, ja då blir det lätt många tråkiga missförstånd!
Kalendern blev uppskattad! Det tog som sagt tid att göra med både små kuvert som jag vek av olikfärgat papper och alla små brev jag skrev men det var fantastiskt roligt!

Ha en trevlig helg!
Kram

Maria

2016-01-29 | 20:58:30
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Eva säger:

Jag blev tårögd när jag läste om julkorten till dina barn, så fint! Det är ju fantastiska minnen för dem.
Ja, det är inte lätt att få in rätt känsla i det skrivna ordet men jag tycker du lyckas väldigt bra. Har fått en liten bild av dig men om jag träffade dig kanske den blir annorlunda - och säkert inte till det sämre.
Ha en fin helg!
Kram Eva

Svar: Men tack snälla Eva! Vad glad blir!:DJag har en liten bild av dig med och gillar det du skriver! Säkert skulle jag gilla dig om jag träffade dig också! :-)
Läste att du var sjuk! Hoppas du ändå får en fin helg!
Kram
Maria

2016-01-29 | 21:02:04
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.com
Elisabeth säger:

Ja visst kan ord misstolkas. Tycker många gånger att det som skrivs av journalister i massmedia ibland är så klantigt formulerat och många gånger även felstavat, hur nu de kan komma sig med alla finesser som finns i dagens ordbehandlingsprogram. De ska ju ändå vara proffs.

Vet du vad Maria, min mamma jobbade också på Posten under många år, på den tiden vi bodde i norr.
Du är absolut inte ensam om att kommit åt/testat larmknappen. Många anställdas barn har gjort det, ville ju att polisen skulle komma. Barn är så himla snabba, ett barnfinger på knappen i ett obevakat ögonblick och så var larmet ett faktum. För Polisen var det inte lika roligt, de måste ju ta alla larm på största allvar. Varje falsklarm på senare år kostade också dyra pengar, en kostnad helt i onödan fast många gånger hann man ju stoppa blåljusutryckningen tack och lov.

Julkorten till barnen måste ha blivit väldigt uppskattade, vilken rolig idé, har inte hört någon som gjort så tidigare.

Nostaglidags! Godis för 1 kr, ja jisses vad mycket godis man fick för den kronan, ettöresbitar, Dixi och Rivalkolor och Riff lakritstuggummi, kommer du ihåg?

Helg igen och den här helt utan planer, känns bra men ändå inte. Något lite extra måste vi väl kunna hitta på när solen skiner. Får nog bli ett besök på ett gulligt fikaställe några mil härifrån, ett gammalt rött timrat hus med öppen spis, det låter som ett enkelt nöje. Tro det eller ej men solen har redan lockat fram vårblommor (lökväxter) utanför banken, vet ju jag ska titta efter dem. Såg de första idag, några cm ovanför jorden, hur gulligt som helst, de väntar nu bara på mera sol och värme precis som vi! Härliga tider!

Kram från Elisabeth
Ps. bra att du mår bättre och även fått tid för MR

Svar: Ja säkert var det många barn som "råkade" trycka på larmknappen men för mig så blev det verkligen så att jag råkade! Jag blev så ledsen då det hände och ville att mamma skulle ringa och säga att de inte behövde komma! Men det gick ju inte. Hade larmknappen tryckts in så kom de. Nåja, det var nog inte så farligt. Men ett starkt minne för mig!Kalenderkorten var en egen idé men har säkert har nån gjort nåt liknande! :-)

Ja visst kommer jag ihåg godiset! Och skulle jag ha glömt så kan jag titta i en bok jag fick i brevlådan när jag var sjuk. Vår fina vän bloggvän Anneli skickade en bok till min brevlåda. En bok som heter "Nostalgiboken om godis och glass"! Du kan tro att jag blev glad! :-)

Nej men har vårlökarna redan tittat fram! Det låter hoppfullt om att våren är på G!

Ha en fortsatt fin helg!
Kram
Maria

2016-01-30 | 11:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: