Mötesplats

Kommentarer
Mormorstorp säger:

Vilken underbar vinterpromenad jag fick följa med dej på! Tack för det, mycket trevligt!
Kram och trevlig kväll!
/ Annica

Svar: Roligt att du uppskattade den lilla promenaden! Ha en trevlig söndagskväll du med!
Kram
Maria

2016-01-24 | 19:25:13
Bloggadress: http://mormorstorp.blogspot.se
Helena säger:

Vilken underbar vinterpromenad. Så ljuvliga foton till. Vackra Västerbotten. Det har varit ett härligt väder i helgen med endast några minusgrader. Fin ny vecka till dig. Kram

Svar: Ja visst är det vackert i Västerbotten! Vädret i helgen har varit underbart! Nu kan gärna den värsta kylan hålla sig borta!
Ha en fin vecka du med!
Kram
Maria

2016-01-24 | 21:56:03
Bloggadress: http://sciencehelena.blogspot.se/
Marie i Skrifvarstugan säger:

Det var säkert en underbar vinterpromenad du gjorde och vad mycket man kan upptäcka medans man går där. Däremot spår av en eventuellt mårdhund är ju mindre angenäm om det är så. Hoppas att det inte var en sådan.
Underbara vinterbilder rakt igenom !
Önskar dig en fin ny vecka !

Svar: Nej mårdhundar vill vi inte ha här! Fy! Jag håller tummarna att det var någon annan som tassat fram där!Ha en fortsatt fin helg!
Kram
Maria

2016-01-25 | 08:35:04
Bloggadress: http://www.mariettsfoto.blogspot.com
Karin säger:

SÅ fint det är även vintertid, där du bor! Promenadbilderna var sagolikt vackra. All vår snö (några cm) är borta sen igår då vi fick plusgrader. Nu ser man gröna gräsmattor igen, och vårlökarna kommer i rabatterna.
Kramar Karin

Svar: Det är ganska fantastiskt med vårt avlånga Sverige. Hur olika klimatet är! Jag skulle gärna ha vår lite tidigare, men jag skulle nog sakna den riktiga vintern när det väl är vinter!Kramar
Maria

2016-01-25 | 09:34:10
Bloggadress: http://pixelmojan.se
Marie säger:

Underbar promenad! Så fint och så mysigt att få följa med. Skuggan haha!

Den lågt stående solen ger ett så vackert ljus. I fredags såg jag en riktig haloeffekt på solen här i Stockholm. Och det var ett citrongult skimmer över hela stan! Så vackert!

Även staden kan vara vacker på vintern så länge det inte är slaskigt för då blir det bara smutsigt, grått och fult...

Men INGENTING slår naturen i mina ögon.

Svar: Jag har aldrig riktigt sett solen så! Bara på bild och det är så vackert!Jag förstår att det såg magiskt ut med der citrongula skimret!

Håller med om att naturen är oslagbar även om en stad också kan vara vacker ibland!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram
Maria

2016-01-25 | 10:15:53
Bloggadress: http://creativebeingblog.wordpress.com
Ann säger:

Vilken spårare du är! Så kul det är med ett rikt djurliv där man bor. Vi har också mycket djur här, inga mårdhundar vad jag vet och det är ju bra enligt vad jag hört. Vet inte så mycket om dem mer än att de egentligen inte hör hemma i Sverige.
Vackra bilder och härlig promenad du fick!
Kram, Ann

Svar: Mårdhund har jag hört kan sprida rabies men jag har läst nu att den risken inte är så stor. Däremot har de inga fiender och förökar sig snabbt och äter fort upp många markhäckande fåglar. Då det var just vid ett område där många fåglar häckar som spåren var, så hoppas jag att det var något annat!Men att bo där det finns många djur är otroligt värdefullt! Det uppskattar jag verkligen!

Kram
Maria

2016-01-25 | 10:30:11
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Elisabeth säger:

Mötesplats, perfekt ..... då jag kan möta dig och sedan följa med ut på dina promenader.
Underbara Västerbotten. Vackra bilder, blev förälskad i ladan, såååå fin! Naturen är oslagbara, solen ger vackert ljus/motljus och dimma är magiskt. På höstens tidiga morgontimmar kan jag få uppleva skådespel som inte går av för hackor, dimma över Göta Kanal i Söderköping, undrar hur det ser ut på vintern förresten? Visst kan stan också bjuda på vackra vyer men inte som naturen. Här i stan finns en gammal kvarn där det finns en mysig restaurang bla, En maffig byggnad som ligger vackert vid ån bara någor kvarter från där jag bor. Folk samlas där framför allt på lunchen, höst som vår, fotar och njuter av allt det vackra, rimfrosten och ångan från ån så här års. Statyer finns oxå, Näcken som spelar och några gamla kvarnhjul, helt underbart isiga nu. Det är i den parken jag sedan kollar när våren börjar göra sitt intåg, blå scillan, alla andra vårblommor och efter det det fina Magnolia träden.
På tal om Västerbotten, gissa vad som sitter som tavla över mitt nostalgibord, (gamla symanskinen med fin ställning)? Min första sparbanksbok, från Västerbottens Sparbank! Handskriven med fina stämplar och signum! På symaskinsbordet finns även min gamla sparbössa som liknar en gammal bok. Kul för mig att ha kvar, jobbade 45 år i sparbank. Har förresten även en annan kul tavla, unik tror jag, med en stansremsa (hålremsa) som motiv (stansade när jag började jobba, bokförde insättningar och uttag med stansremsa som slutresultat) Det var på stenåldern det! Kom helt plötsligt nu också att tänka på skolsparlådorna, kommer du ihåg hur de såg ut? Finns på Google om inte annat. Du kanske är för ung för det? Minns att jag hade nummer 28 och att slanten skulle läggas där under fredagens roliga timma. Var det roligt förresten? Alla kunde ju inte få med med sig 10 eller 25 öre hemifrån. Nu blev det nostalgi igen, så här helt utan vidare, typiskt mig, det är Elisabeth i ett nötskal, haha! Och inte nog med det, en för lång kommentar också..... igen .....men tur att jag vet att du och några fler gillar långa kommentarer
Ha det gott och så en kram från Elisabeth
Ps. gillar dina alltid så underhållande inlägg av skiftande karaktär, tack! Övningsboken blev jag så förtjust i också.

Svar: Stan kan också vara vacker! Speciellt vackert är det när man är sjukhuset i Umeå och högt upp och ser ut över den vackra upplysta stan! Den vyn brukar jag alltid beundra då jag är där!Men naturen den slår ändå allt! Fast det är ju vad jag tycker!Jag kan tänka mig att det är en vacker vy över Göta kanal! Och den isiga stan lät också vacker! :)Någon sparbanksbok har jag aldrig haft. Både min mormor och min mamma jobbade på . Först var det min mormor som var postmästare där och sen blev det mamma. Så det var där jag sparade mina pengar och hade då en bankbok på posten. De första har jag inte kvar men jag minns att de var så vackra med sina handskrivna texter och de fina frimärksliknande valörmärkena. De som tydligt visade hur mycket man satt in.Jag har nån kvar från när jag var ung men där hade man slutat med de fina märkena.På posten var jag ofta! Jag satt ofta i bakgrunden och stämplade kuvert och liknande saker som behövde en namnstämpel.Ett tydligt minne från min vistelse där var när jag en gång råkade trycka på larmknappen. En stund senare kom polisen och en liten Maria skämdes så fruktansvärt! Haha!Jag känner igen såna där skolsparbössor men jag tror inte vi hade nån i skolan. Däremot har jag för mig att pappa hade en sån nånstans. Roliga timmen! Ja tänk! Undrar om de har nåt liknande nu! Även jag hann ju gå i skolan på lördagar och det var en rätt bra dag då den var lite kortare och även hade roliga timmen. Efter skolan brukade jag och min kompis gå till biblioteket och låna böcker. Sen köpte vi godis för en krona.Men nog kändes det lyxigt att få ledigt den dagen! :)Jag blir så glad att du gillar mina olika inlägg! Det är roligt att läsa dina långa kommentarer också!Ha en fin helg!Kram ♥
Maria

2016-01-25 | 13:50:48
Skorpan säger:

Tack för härligt sällskap på vinterprommisen!
Kan spåren vara lodjur? Solens glitter i rimfrostiga träd är magiskt vackert, här släpper inte vintern taget snabbt, idag hade vi -15...

Svar: Nej lodjur är det inte. De har större tassar. Dessutom är tassarna så håriga så det blir inte så tydliga spår efter trampdynorna. Här har vi haft en härlig dag med sol och Bara nån grad men nu har vädtet vänt och det blåser och snöar. Riktigt ruskväder!
Hoppas kylan gett med sig hos er!
Kram
Maria

2016-01-25 | 17:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: