Rätt tid för kaffe och fällor i naturen

Kommentarer
Marie säger:

Jag är precis som du fast med te. Jag lever på te. Det är typ det enda jag dricker förutom vatten till maten! :) Älskar skåpet och kopparna. Jag avundas er snön. Här i Stockholm är all vacker snö borta - det får mig att längta ännu mer efter våren. Men det är ju trots allt bara 1 februari så det är långt kvar. :( Men - det är i alla fall inte januari längre! :)

2016-02-01 | 09:39:45
Bloggadress: http://creativebeingblog.wordpress.com
Elisabeth säger:

Visste väl det, trevliga kvinnor jag lärt känna förbrukar mycket kaffe, morgon, middag och kväll! Om vi bodde närmare varandra vad kaffe vi skulle dricka tillsammans! Ser en liten risk men hemma hos dig är de löst ser jag, under kaffekopparna, medicinskåpet, så passande! För mycket kaffe ger mig halsbränna men bara att sträcka ut handen och ta sig ett piller, havregryn, mandel eller äppelcider i köket, lindrar för stunden. Dags för påtår! Skulle gärna ha Anneli med också på kafferepet och den obligatoriska mörka chokladbiten! Hej Anneli, du hänger väl på? Du läser säkert detta!

Tröttnar aldrig på dina bilder oavsett det är naturens under eller andra under dvs gamla fina saker tex Lånar här ett underbart uttryck som vår vän Anneli skrev till mig, gick direkt till mitt hjärta. *Naturen är den bästa av alla konstgallerier och dessutom givmild", så himla bra tänkt! Älskar det uttrycket det säger allt.

Sol och någon grad minus, fin dag, ljuset är här igen och våren kommer närmare, hurra så bra! Snödropparna börjar titta fram lite blygt

Ha det gott !
Kram från Elisabeth

Svar: Ja nog ger kaffe lätt halsbränna men precis som du säger finns det ju nåt att ta för det! För kaffe måste man ju få! Haha!
Att mandel hjälpte visste jag inte. Det brukar jag äta rätt så ofta. Äppelcider hade jag inte heller koll på att det kunde hjälpa. Ska kanske testa det!

Ja visst skulle det vara trevligt med ett kafferep tillsammans med dig och Anneli!
Och en bit mörk choklad till kaffet låter inte helt fel!
Anneli har läst, det vet jag för jag tipsade henne på Instagram om din kommentar här och hon skrev: "Hon är ju för härlig vår Elisabeth!"
Och jag måste säga att jag håller med Anneli! :)
Och hennes uttryck är som du säger så underbart! Naturen betyder mycket!

Här har vi nu nån plusgrad och regn. Inte alls vad jag vill ha då det ger blixthalka på vägarna med många olyckor!
Men att våren kommer allt närmare känns bra! Fast några blommor vågar sig nog inte fram hos oss än på ett bra tag!

Jag hoppas solen lyser på dig och att du får en fin februarivecka!
Kramar
Maria

2016-02-01 | 10:25:39
Marie i Skrifvarstugan säger:

Håller med dig att kaffe kan man dricka nästan dygnet runt. :)
Usch jag gillar inte såna där fällor i naturen för tänk om de små djuren gör sig illa och blir skadade. Väldigt slarvigt av människor att lämna kvar sådant.
Underbara vinterbilder du delat med dig av, tack.
Gär i Östergötland har vi fått barmark och hoppas det får vara så till våren.
Önskar dig en fin vecka !
Kram / Marie

2016-02-01 | 12:57:27
Bloggadress: http://www.mariettsfoto.blogspot.com
Eva säger:

Vilket härligt skåp du fixat till de fin kopparna! Jag är ingen stor kaffedrickare men måste dricka på morgonen annars får jag huvudvärk. Te ä jag faktiskt mer förtjust i.
Bra att du kommer att ta bort spiralerna från marken, hemskt om djuren skulle skada sig på dem. Kan du sedan göra något roligt av dem är det bara bonus.
Ha en fin vecka!
Kram Eva

2016-02-01 | 19:57:34
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.com
Erikslundsliv säger:

Vilket gulligt och fint skåp du fixat till!
Vinterbilder tröttnar jag inte på, men nu har jag jag bytt vinter mot sommar eftersom vi har semester på Gran Canaria. Skönt det med!
Ha det gott!
Kram, Ann

2016-02-02 | 17:24:01
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Mycket annat och lite betong säger:

För mig är alla tider rätt för kaffe utom på kvällen. Då kan jag inte sova. Vilket bra skåp du gjorde. Återbruk!
Inte blir man less på vackra vinterbilder. Vi har tyvärr ingen snö kvar. Fint att du satte kvistar i spiralerna. Man vill ju inte att något stackars djur ska fastna och skada sig.

Kram Agneta

2016-02-05 | 17:59:55
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: