Tjuvstart på våren

Kommentarer
Eva säger:

Mycket tänkvärt skriver du om. Jag längtar inte framåt, försöker ta vara på tiden, jag vet ju att tiden går fort och att många trevligheter väntar med varje månad och årstid (otrevligheter vet vi som tur är inget om). Men jag önskar att den stränga kylan vill ge sig trots att det är så obeskrivligt vackert med all snön.
Så många lökar du har som sticker upp, planterade du dem i höstas eller har du köpt drivna lökar nu?
Strykjärnsvärmaren är ju en klenod, tror aldrig jag sett en sådan!
Ha en trivsam helg!
Kram Eva

Svar: Lökarna köpte jag drivna så det var bara att gräva ner dem! Men jag funderar på om man inte kan driva tulpanlökar och få till jul! Det skulle vara fint! Jag frågade på blomsteraffären vid jul om det inte fanns då men det var bara hyacinter.Jag får snuva av dem men tycker det är så fint med lökväxter då! Röda tulpaner skulle ju vara jättefint!
Strykjärnsvärmaren har jag inte heller sett tidigare men jag tycker mycket om den. Den fanns här då vi flyttade hit. Det var ju min svärmor som bodde här innan och hon gillade att springa på auktioner.
Mildare väder framöver. Skönt!
Ha en fin kommande vecka!
Kram
Maria

2016-01-21 | 19:55:11
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.com
Marie i Skrifvarstugan säger:

Härligt fina bilder du delat med dig av. Vintrigt och vackert utanför stugknuten och fint inne med dekorativa inslag ihop med lökar. Är en bra känsla att få pyssla inomhus och drömma om våren när det är så bistert utanför.
Önskar dig en fin torsdagskväll !
Kram

Svar: Ja nog är det så! Att det betyder lite extra att få pyssla lite med sånt som ger lite vårkänslor när det är som kallast ute!Kram
Maria

2016-01-21 | 20:18:44
Bloggadress: http://www.mariettsfoto.blogspot.com
Ann säger:

Så underbart med lökarna som du satt i lite olika kärl!
Vårkänsla fick jag direkt trots kylan ute. -20 grader ue, men inne hos dig lite vår. Härligt!
Trevlig helg!
Kram, Ann

Svar: Ja lökväxter känns alltid fint så här i väntan på våren!Nu verkar kylan ha släppt greppet ett tag. Hoppas det håller sig så ett tag nu!
Kram
Maria

2016-01-21 | 20:57:02
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Skorpan säger:

Så fint med dina lökväxter! Ger verkligen en känsla av en annalkande vår:) Strykjärnsvärmare har jag också i min ägo, hann paxa den av en god vän innan den skulle slängas...
Skorpan

Svar: Så du har också en strykjärnsvärmare! Kul! Tur att du hann paxa den! Jag tror inte de är så vanliga. Vår strykjärnsvärmare fanns här i huset då vi flyttade hit och jag tycker så mycket om den!Ja just lökväxter ger verkligen vårkänsla!
Kram

Maria

2016-01-22 | 14:02:40
Marie säger:

Jag älskar dina mysiga inlägg. Det är just myskänsla jag får när jag läser dem. <3

Jag tyckte mycket om den där läroboken. Haha. Lite skillnad mot idag alltså. Tycker vi kunde behållit lite av dåtiden idag. Det är verkligen "antingen-eller". Väldigt strikt och hårt, eller väldigt slappt och utan krav.

En gyllene medelväg vore nog bäst...

Svar: Vad glad jag blir! Roligt! Tack!
Ja jag kunde inte motstå boken när jag hittade den på Röda korset. Jag tycker det är så roligt att läsa om hur mycket tiderna förändrats. Man ser det så väl i skolböcker.
Och visst är det så, att vi nog hade kunnat behålla en del av det gamla. :)
Kram
Maria
Maria

2016-01-22 | 16:03:04
Bloggadress: http://creativebeingblog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: