Växa i baddräkten!

Kommentarer
Eva säger:

Jag har vuxit ur min baddräkt! Men det bekymrar mig inte, det finns nya att köpa. Först och främst måste man acceptera sin kropp och sitt utseende, då blir man fin. Så är det för oss som kommit upp i åren, tyvärr är det inte så för de unga.
Jag trodde att du fått en riktig hund, så levande ser den ut.
Ha det fint!
Kram Eva

Svar: Jag har med åren blivit allt mer förlåtande inför min spegelbild. Den har varit med många år nu så något nyskick är inte att räkna med! :-)Men även om jag accepterar några kilon för mycket så påbörjade jag en viktminskning för ett par år sedan då blodtrycket inte ville hålla sig inom gränsvärdet.
Det gick otroligt bra att gå ner i vikt men det svåra är att hålla den!
I dag har jag halverat min medicindos och behöver bara höja den under perioder av psykisk stress så jag gör allt för att inte utsätta mig för det. (Dock inte helt lätt alla gånger eftersom livet innebär både ris och ros)
Jag försöker också att hålla borta kilona jag tappade men när jag i höstas åkte på ett diskbråck och under längre tid blev mindre rörlig så smög sig kilon på min kropp helt utan lov! :-((
De kilona skulle jag gärna vilja bli av med iallafall! Smal är jag då ändå inte men har en någorlunda hälsosam vikt.
Men nu blev det inte till sommaren som jag tänkte så jag sätter istället målet vid årets slut och håller tummarna att de sen håller sig borta!

Ja visst ser hunden otroligt levande ut! Inte hade jag haft något emot om den var det heller! Oj vilka glädjetårar det skulle blivit då för jag saknar en hund enormt mycket men kanske jag en dag får min vilja igenom!
Ha en riktigt fin lördag!
Kram
Maria

2016-07-08 | 22:28:36
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Ann säger:

Vilka roliga annonser! Det är verkligen andra ideal som gäller idag och jag tycker nog att de gamla ser mer sunda ut än dagens trådsmala modeller.
Lagom är väl alltid bäst och här har vi lovat varandra mannen och jag att vi ska motionera mer under semestern. Så nu promeneras det och cyklas varje dag någon liten sväng. Alltid bättre med lite motion än ingen alls och sen får man äta med lite bättre samvete också när man faktiskt rört lite på sig först.
Ha det fint!
Kram, Ann

2016-07-10 | 11:29:30
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
TantGlad säger:

Smal eller tjock.....huvudsaken man känner sig frisk,
Vilken fin hund och katt. Mycket lättskötta djur haha.

Ha det så gott på den nya veckan!

2016-07-11 | 19:39:02
Bloggadress: http://tantglad.bloggo.nu
Karin säger:

Skulle kanske kunna tänka mig ett djur, jag också! Ett sånt som ligger stilla och inte rör sig. För jag är både katt- och hundrädd. Beroende på att jag aldrig har haft djur, och vet inte hur jag ska bete mig. Om man undantar för undulater, det har vi haft några stycken.
Nu är det mest myror! Myror hemma, myror i sommarstugan! Myror i taknocken, myror i komposten! Vad göra????
Kramar Karin
PS Vilka fina liljor!

2016-07-12 | 18:07:34
Bloggadress: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: