Guldkorn i livet

Kommentarer
Elisabeth säger:

Du har en så fin och bra blogg Maria, hoppas verkligen du får tillbaka motivationen och orken att fortsätta. Jag gillar din blogg och saknar dina inlägg de gånger de dröjer!
Men förstås inte roligt när det händer saker som får dig att tvivla allra minst på sådana saker som du trivs med och mår bra av att göra.
Verkar kul med Instagram men jag har avstått. Känns inte som jag har så mycket att visa upp som kan intressera någon annan, bor i lägenhet i stan som du vet. Med ett hus på landet, en trädgård, en skog och en sjö skulle det finnas så mycket mera att visa upp. Trädgårdsbilder finns på de flesta bloggar när det är sommar till mångas glädje och min längtan om ett hus på landet blir då ännu större, den dröm som aldrig kommer att slå in, måste i så fall byta gubbe och det vill jag absolut inte göra! Ska jag vara ärlig så tycker jag personligen att det är det roligare med de bilder som visas kring advent-jul! Knäppt? Roligt med alla ideér om julpynt av alla de slag. Men visst glädjs jag åt alla blommor också, självklart och all växtlighet, symbolen för livet!
Underbart väggskåp, vacker målat. Förstår att du blev glad att få tillbaka det. Passar bra på den väggen !
Vet du en annan sak, mormor hade en precis likadan kardemummaburk... eller vad kallas det? Kardemummavas får det väl heta nu! Underbar med vresrosor, heter de så?
Cabväder är det, vi kallar det alltid så numera när det är sol och blå himmel! I år har det varit många dagar med den sortens väder hät och vi har kunnat använda cabben en hel del, härliga vindar.
Pendling pågår för närvarande, käre gubben hoppar in i familjeföretaget på heltid några veckor, semestertider, resulterar i att det blir en hel del åkande till och från Söderköping just nu, är ju bara några veckor.
Håller tummarna att du kommer på bättre tankar och fortsätter med bloggen, du skänker glädje till så många!

Kramar från Elisabeth

Svar: Många med instagram har bara några få bilder, kanske bara en enda men har det för att läsa hos andra. Jag är inte alls så aktiv med att dela bilder men det beror nog också på att den är privat och då är det inte lika mycket " att visa upp". Men däremot tittar jag gärna in i olika inredningsbutikers sidor. Eller såna som har fina citat, måbrasidor osv...
Jag kommer absolut inte att sluta blogga för att låta instagram ta över då det mera går ut på att visa bilder och inte så mycket text. Jag som är hopplös på att skriva kort! Haha!

Men när man som jag älskar att skriva och dela tankar så är det mycket som kan påverka hur lätt man har att sätta sina tankar i nedskrivna ord.
Ibland är det så många tankar som tar plats i huvudet och som man inte vill eller kanske inte heller kan dela.
Då kan det ibland vara svårt att bara koppla bort det som finns där och skriva om annat.
Men nog tror jag att jag fortsätter här. Det är ju en del av mig. Att få säta ord på mina tankar är en del av mitt sätt att vara! :-)

Jag har full förståelse för att alla trädgårdsbilder kan kännas trist att se om man själv inte har en trädgård men drömmer om att ha det.
Och nog är den här adventstiden otroligt rolig! Jag som verkligen ääälskar julen kan bara hålla med!

Här har det inte varit så mycket cabväder! Det har regnat så mycket så många krukor har inte längre jord utan gyttja!
Men jag håller tummarna att det blir bättre snart!

Tack för dina fina ord Elisabeth! De värmer! ♥

Hoppas solen fortsätter lysa hos er så ni får åka nercabbat med vinden i håret! :-)

Kram
Maria

2016-07-07 | 11:31:25
Ljusletaren säger:

Jag är så glad att jag fann vägar som ledde mig in till din blogg. Skulle verkligen bli ledsen i ögat om du slutade blogga.

Själv bytte jag blogg då en fd stalker gjorde livet surt för alla via att knycka inlägg och kommentarer för att sen lägga in på sin egen blogg.

Hoppas verkligen att ingen är oförskämd mot dig!!!!

Du är en hejar på att måla *sant* Gröna fingrar har du också :-)

Har nyss gått med i facebook igen. Var borta ungefär ett halvt år men ...

Instagram är jag inte alls med i. Gillar att blogga men under sommaren så är jag inte så alert men vänta du till hösten då ...

/kram

Svar: Tack snälla för dina fina ord! Jag gillar din blogg också! Gillar de fina bilderna du delar med dig och ser fram emot att du bloggar ännu mera mot hösten!
Trist då nån tog det du skrivit! Gahh! Sånt gör mig så arg!
Det är ju en sak att fråga först.
Knäppt att personen även snodde kommentarer!
Hoppas du slipper det framöver!

Facebook har jag inte men håller väl på att övertalas att gå med där också.. Hmmm..vi får se..
Ha det fint!
Kram
Maria

2016-07-07 | 13:30:45
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Ann säger:

Vilken tur att du hann rädda skåpet! Det är ju jättefint!
Jag har ju Instagram också men bloggen är roligare även om den tar mer tid att fixa med. Just nu hinner jag inte blogga alls, jag jobbar så mycket. Nu är det bara imorgon kvar och sen semester! Och då ska jag läsa alla bloggar jag missat ett tag och även blogga lite mer, framförallt ska jag vila!
Tack också för ditt svar på min förra kommentar, alltid kul med svar tycker jag.
Ha det gott i sommaren!
Kram, Ann

Svar: Ja det hade varit trist om det fått gå upp i rök! Tänk vad många gamla fina möbler som hunnit eldas upp genom åren! Man gjorde ju ofta det förr!
Du skrev i ett inlägg tidigare hos dig att du tyckte fåglarna tystnar efter midsommar.
Jag tror att det finns en naturlig förklaring till det. Under försommaren kvittrar fåglarna för att hitta sin partner.
När de sen fångat sin käresta har de fullt upp med att mata honan som ligger på äggen eller att turas om med henne. Sen kläcks äggen och de har fullt upp med att hitta mat till de hungriga ungarna. Då finns inte så mycket tid till fågelsång.
Ja förutom för bofinken då. Där ligger honan själv på äggen och hanen sitter utmed och sjunger för att visa att det är deras revir och ingen ska komma i närheten.
Sen när ungarna flugit ur boet har han gjort sitt och sjunger inte längre från den platsen.


Hoppas du får en härlig semester med mycket chans till vila. Jag tror det är viktigt!
Det blir intressant att läsa om du skriver på din blogg också för du delar med dig så mycket fint!

Kram

Maria

2016-07-07 | 14:09:51
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Eva säger:

Guldkornen måste vi leta upp och ta vara på, det är de små glädjeämnena som behövs.
Du visar så fina bilder, du är en duktig fotograf - och en duktig målare! Blomslingan på det lilla skåpet är ju fantastisk! Jag tycker verkligen du ska ta dig tid att måla och även om du gör det för "husbehov" vill säkert dina barn ha saker du målat.
Ha det fint!
Kram Eva

Svar: Tack snälla du! Jag känner mig verkligen inte som någon duktig fotograf men jag tycker det är roligt och lär mig mer och mer eftersom.
Ja det blir kanske mer tid och framförallt ork att måla framöver när det inte blir lika fullt upp i livet.
Att måla är så otroligt avkopplande och jag gillar att hålla på med små små detaljer. Älskar att måla fjärilar och deras mönster på vingarna! Det är rena meditationen! :-D

Ha det fint du med Eva!
Maria

2016-07-07 | 19:59:40
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: