Jäkta inte.....

Kommentarer
Erik N.. säger:

I slutet av Korrespondenterna, ett avsnitt om nyrikedom i Japan, Kina och Nigeria bl.a., konstateras att verklig lyx idag är: Tid för långsamma tankar, frisk luft och natur. Så få har den möjligheten idag. Medan det jagas ek. framgång och överflöd. Lite ironiskt, när man ser de materiellt fattiga Bulgarerna plocka ton med rosor till att bära doften i exklusiva amerikanska parfymer för de få. Slitet räcker till ett vedlass extra. Ett arbete i naturen, utan stressiga tankar!

2016-06-19 | 16:47:17
Bloggadress: http://nystartvid40.blogspot.se/search/label/stugan
Ann säger:

Idag har jag jäktat på lite för att få lite smått och gott gjort här hemma. Men det har varit roliga saker och jag njuter av att få pyssla runt här hemma så den sortens jäkt är inte farlig.
Så roligt att du räddat så många humlor! Det ska jag prova när jag ser någon uttröttad stackare på verandan. De flyger gärna in där och sen har de svårt att hitta ut igen. Nu får det bli mitt uppdrag att ge dem socker och få dem flygfärdiga igen!
Visst har vi väl fått nog med regn nu, nu är det bara att hoppas på att det blir fint väder över midsommar i alla fall!
Så fina bilder din son tagit!
Ha en fin kväll!
Kramar, Ann

2016-06-19 | 19:19:27
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Eva säger:

Du är en riktig humlevän! Som barn räddade jag nog de flesta djur men är inte lika duktig nu.
Underbara naturbilder visar du!
Att vara duktig känner jag igen och när det är dagar som försvinner för att man inte mår bra vill man gärna jobba dubbelt när man mår bra igen. Och det straffar sig i rygg och höfter.
Var rädd om dig!
Kram Eva

2016-06-19 | 19:53:56
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Anki säger:

Ååh så många härliga bilder på både djur och blommor! Och den texten du skrivit är så fin ... och sann!
En äkta humlevän är du - och det är jag också, som gör som du och serverar lite sött och gott till både getingar och humlor i nöd :)
Har på gamla da´r lärt mig att leva i min egen takt utan stress och utan prestationsångest och det känns skönt.
Ha det gott!
Kram

2016-06-20 | 06:45:19
Bloggadress: http://ankistankar.blogspot.se
Skorpan säger:

Så vackert gjort av dig att tänka på de små humlorna, du är en sann och äkta djurvän. Stor kram till dig!
Skorpan

Svar: Jag älskar humlor och blir alltid lika ledsen då jag ser nån som varit instängd och inte klarat sig!Humlor är söta, mjuka och sååååå viktiga i vår natur!
Så det behövs nog de som räddar de som råkat illa ut!
Ha en fin midsommar!
Kram
Maria

2016-06-20 | 12:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: