Lugnet efter stormen

Kommentarer
Ann säger:

Men usch vilket blåsväder ni haft! Tur att ni inte fick alltför mycket förstört och att inga träd hamnade på hus eller människor. Vi har ju också mycket skog runt oss och det är alltid lite otäckt när det stormar. Man vet aldrig när något träd knäcks och i vilken riktning det faller.
Så oroliga ni måste varit då din pappa försvann så länge! Vilken tur att han hittades och att det gick bra!
Ha en fin helg!
Kram, Ann

Svar: Ja det blåste rejält! Men ändå fick vi lindrigare väder än de som bor ännu mera mot norr.Fy! Gillar inte sån här blåst!! :-(
Jag tänker varje gång det blåser så här mycket att vi borde ta bort de träd som står närmast vår gässtuga för oj vad det känns riskabelt då de svajar fram och tillbaka!!

Ja det blev oroligt ett tag men tur att det inte hänt honom något och att han hittades relativt snabbt!
Ha en fin helg du med Ann!
Kram
Maria

2016-06-10 | 08:08:56
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Vallmo säger:

Tur att din pappa hittades så pass snart! Jag såg i tidningen och på Fb att han var försvunnen här i närheten där jag bor.

Och båsten lugnade sig till slut. I dag ska jag åka till min stuga söder om Umeå. Många stora träd på tomten och ibland blåser de ner. Hoppas det inte är så den här gången.

Skönt med regn i alla fall. Jag skottade ut kogödsel i rabatterna igår =)

Kram
Barbro

Svar: Ja det kändes bra att få meddelandet om att han var återfunnen! Ingen hade nog kunnat sova om han var borta över natten! Skönt att blåsandet verkar vara över för den här gången! Håller tummarna att det gått bra vid din stuga så inga träd orsakat en massa skada!
Kogödsel! Det doftar verkligen inte gott!! Men gör desto godare för växterna!
Bra med regn som får godsakerna ner dit de gör mest nytta då!
Här var det så torrt i marken så jag är glad att det regnar idag. Det behövs!
Men snart ska det bli soligare väder. Åtminstone lovar meteorologerna det.

Ha en fin fredag!
Kram
Maria

2016-06-10 | 09:23:42
Ljusletaren säger:

Vi var utan ström från kl 21.00 till kl 13.10 igår. Värst är att inte få något varmt inombords. Så fort strömmen kom tillbaka blev det te *ler*

Mycket vackra tulpaner!

Hoppas att din mamma inser att det inte går att ha din pappa hemma!!!! Det är hennes samvete som spökar!!!! Bäst för dem båda att bo på varsitt håll.

Tur att din pappa hittades!!!!
Läste att en dement kvinna hade försvunnit från väntrummet i Sunderby sjukhus. Vet inte om de hittade henne eller ...

Trevlig helg/ kram

Svar: Ja visst är det så! Det där med varm dryck och mat, oj vad man saknar det!Men tur ändå då strömmen försvinner under den någorlunda varma årstiden. Man blir ju så frusen av att bara få i sig kallt!

Det är en svår omställning när ens maka eller make tvingas flytta ifrån en och man blir särbos mot sin vilja.
Jag tror hon innerst inne vet att det blir för tufft för henne att ta hand om honom, men det är svårt då man verkligen inte vill bli särbos.
Men vi får se...Den närmaste tiden ska hon fundera över vad som blir bäst.

Alltid lika otäckt då demeneta försvinner! Men det var tur att pappa återfanns relativt snabbt ändå!

En riktigt trevlig helg önskar jag dig också!
Kram
Maria

2016-06-10 | 12:46:28
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Eva säger:

Snälla vän, du har det jobbigt med både mamma och pappa! Din mamma kan inte klara att sköta honom, tyvärr har hon inte förmågan att förstå det, det är svårt för dig och din bror och jag vet sannerligen inte vad ni ska göra åt det. Jag tänker på dig!
Lycka är i alla fall att ni har sjövatten att ta till när ni behöver vattna. Det har inte vi men jag tänker att naturen sköter sig i vårt land, vi har inte så stor problem. Det klarar sig alltid.
Ha en så bra helg du kan!
Kram Eva

Svar: Alzheimers brukar kallas den anhöriges sjukdom och det stämmer verkligen för hans sjukdom påverkar verkligen alla anhöriga på många sätt!!Vi får se hur det blir med var han ska bo. Kanske bestämmer hon sig att han ska bo kvar på boendet iallafall. Men jag vet att det är något hon egentligen inte alls vill..
Men än är inget beslutat. Hon behöver nog ta sig ett rejält funderande över vad de båda alternativen innebär.!

Ja sjövatten är toppen att få vattna med! Men som du säger skulle det inte vara något stort problem utan sjö heller. Vi har ju inte så ofta svår torka i Sverige! Det brukar väl ofta regna för mycket!
Men guld värt då det behövs vatten! :-)

Ha en bra helg du med Eva!
Kram
Maria

2016-06-10 | 21:25:13
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Rosor och ruiner säger:

Oj, vilket blåsväder ni haft, ja vädrets makter rår vi inte på,,, här är det torrt och hos er blåser det storm...
Vad nervöst det måste varit när din pappa varit borta, skönt att han är återfunnen. Måste vara svårt för er anhöriga, man vill ju så gärna ha nära och kära hemma, men till vilket pris? HOppas mamma får den hjälp hon behöver så att hon klarar det.
Tack för fin kommentar inne hos mig, det värmer!

Må gott och hoppas ni nu får lugnare väder framöver!
Kram Gunilla

2016-06-11 | 10:40:18
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/
TantGlad säger:

Ja oj som det har stormat även här hos mig.

Visst har vi många i-landsproblem . Hur ska vi klara oss utan Internet? Man lär sig leva med mycket.....

Ha nu en skön söndag och kram.

2016-06-12 | 10:49:24
Bloggadress: http://tantglad.bloggo.nu
Elisabeth säger:

Skönt, verkar som ni klarat er rätt bra ändå, stormarna har lämnat er för denna gång!

Vilken tur att din pappa hittades ganska snart, stor oro förstås! Jag får ont i magen när jag läser om dina föräldrars situation,jobbigt för er alla. Klart att din mamma inte mår bra heller, misstänker att din mamma och pappa haft ett långt liv ihop och så blir det så här. Om din pappa har börjat "försvinna" så är risken stor att han gör det igen, han letar efter tryggheten, sitt hem. Som du troligen kommer ihåg så hade min mamma också demens, hon smet från sitt äldreboende några gånger. Trivdes bra där men det är inte som hemma sade hon i sina klarare stunder. Vi tror att hon ville hem när hon försvann. Tack och lov hann hon inte långt, äldreboendet låg i ett litet samhälle där alla hade kolla på alla, på gott och ont, för oss blev det bara på gott.

En solig helg i Söderköping med en utfärd till Kisa som ett litet avbrott blev det i helgen, cabväder gillar vi. Åkte den fina vägen över Malexander och blev påmind om det hemska polismordet som var där, många år sedan men jag minns det som igår. Lika obehagligt att se stället där det hände.

En ny vecka med oskrivna blad, gäller att fylla dem med bra innehåll men lite för trött för det just nu. Opererade bort ett Aterom (talgkörtelcysta) i december. Läkte inte som den skulle, pratat flera gånger med läkaren som hela tiden menar att kroppen själv ska läka den men att det kan ta tid, 6mån?? Bokade en tid hos disriktsköterskan i fredags, stod inte ut längre, öm stor illröd bula som bultade bara jag rörde på huvudet. Hon snittade upp "bulan" och klämde ut en massa äckelsörja som fanns där. Tog hon för mycket? Lite hjärna kanske också försvann...hi hi. Tur att jag träffade en rar sköterska som tog mitt problem på allvar. Läkaren skulle ha gjort något åt det tidigare sade hon, rött kort! Har alltså gått med en infektion för länge,inte undra på att jag varit/är trött. Jag trodde tröttheten kom från pollensäsongen. Men nu blir jag livsfarlig igen! Turbo på gång, se upp!

Ha det gott !
Kram från Elisabeth

2016-06-13 | 10:52:37
Karin säger:

Ja, stormar kan ställa till det rejält! Och mot detta är vi människor ganska små. Här i Skåne har vi inte märkt något av stormen, tack och lov.
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Karin

2016-06-14 | 09:39:35
Bloggadress: http://pixelmojan.se
FREEDOMtravel säger:

Det är verkligen svårt nuförtiden att vara utan el! Man har ju vant sig så... I husbilen klarar vi oss lite bättre, med gasolspis. Men datorn klarar sig ju inte hur länge som helst utan el! Här i husbåten har vi iofs gasolgrill... men samma problem med datorn, och den gillar jag inte att vara utan ;)

2016-06-15 | 19:40:26
Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
Mycket annat och lite betong säger:

Skönt att ni fått tillbaka strömmen. Vi får avbrott ibland men det brukar inte vara så länge. Men tänk så det blivit, man saknar nästan internet mest.
Tur att din pappa hittades. Jag bara undrar hur din mamma ska orka ha honom hemma. Det är verkligen en hemsk sjukdom...

Kram Agneta

2016-06-16 | 21:55:59
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: