Nu blev det många bokstäver igen!

Kommentarer
Erik N. säger:

Som min morfars far sa, när han rödblommig satt vid kakelugnen: "Nu skall Ida bli frisk!"
-Så lade han in ytterligare ett halvfranskt band ur familjens husdoktor. Pillemariskt leende i sin bruna bussaron. Hatten var nog inte långt därifrån.

2016-03-08 | 23:07:33
Bloggadress: http://nystartvid40.blogspot.se/
Elisabeth säger:

Lagom är ändå bäst. Än en gång passar ordet lagom in, det "braiga" ordet lagom som används ofta. Fast visst lockas man lite av nya rön då och då, de flesta av oss är nog skapade så tror jag.

Vad gäller släktforskningen så har jag det så bra förspänt, har berättat det förut tror jag. Min syster släktforskar ofta och gärna, håller kurser, har hållit på i ca 20år. Inte läge för mig att börja forska, tänk om jag skulle komma fram till att vi inte är släkt....Nej ingen risk, ingen tvekan om att syrran och jag är släkt, finns så många likheter. Min syster säger att vår släkt inte är rolig, för lite sensationer. Visst finns fader okänd och barn som kommit till lite här och där i vår släkt också bakåt i tiden. Frågor finns som vi skulle vilja ha svar på men som vi aldrig kommer att få tyvärr. Tex varför åkte XX från Umeå till Stockholm i mitten på 1800 talet och lämnade fru och många små barn, den yngste bara någon vecka. Något hände sedan i Sthlm, XX avled. Varför? Tragiskt men visst skulle vi vilja veta mera. Maria, tror att du är given deltagare på Släktforskardagarna i Umeå den 20-21 augusti? Stort roligt evenemang för den som är intresserad. En vän till mig var projektledare för det arrangemanget när vi hade det i vår stad, stan vimlade då av släktforskare, alla hotell uppbokade ett år i förväg, många utländska besökare.

Våren är så nära nu, härligt. Snödroppar och vintergäck ser jag varje dag på mina promenader.

Kram Elisabeth

Svar: Ja precis! Lagom är bäst! Det stämmer i många sammanhang!
Lyxigt att ha syrran som släktforskar! Jag tycker det är svårt många gånger men otroligt spännande!

Härligt med vprblommor på gång! Som jag längtar!
Ha det fint Elisabeth!
Kram
Maria

2016-03-09 | 10:18:02
Skorpan säger:

Jag gör som Marie ovan, äter lite av varje utan dåligt samvete. För min teori är att du kan äta allt .....så länge du RÖR på dig. Dagens stillasittande vid tv och dator och även på många arbeten föder en generation "pösmunkar". Somliga ställer sig sedan undrande till hur i hela världen de kunnat bli "tjocka"??

Svar: Håller med helt Skopan!Många springer också på gym och tror att det ska rädda alla felsteg men det vore nog bättre att få in en vardag med mera rörelse än nån timmes intensiv rörelse och resten av veckan i soffan!
Jag tror också man mår bättre om det inte blir så stort fokus på maten!
Maria

2016-03-09 | 12:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: