En baksida

Kommentarer
Anne-christine säger:

Uscha för ont i halsen och att den känns som taggtråd...oskönt är vad det är.

Förstår du gillar blommor och trädgård som jag.
Titta in om du Hsr lust hos mig. Visar lite blombilder från min trädgård nämligen. Mitt lilla paradis.

En skön ny vecka önskar jag dig!
Kram.

2016-05-15 | 22:07:07
Bloggadress: http://tantglad.bloggo.nu
Anki säger:

Härligt med gamla trädgårdar, men oj så fort ogräset kan ta över! Tycker du ska spara de gamla blommorna - ja, om du har tålamod att rensa förstås ... men det vore synd att kassera de gamla vackra och som du vet trivs där.
Vi har också domherrar vid fågelbordet - nästan aldrig på vintern, men nu har vi några som letar frön. Undrar var de är på vintern...
Ja, stadsskatorna är allt helt annorlunda i sättet än de som bor på landet - såå skygga!
Tack för din kommentar hos mig så jag hittade tillbaka!
Ha det gott!
Kram

2016-05-16 | 06:13:41
Bloggadress: http://ankistankar.blogspot.se
Ann säger:

Ditt stenparti kommer ju att bli jättefint när du rensat klart! Kul att de gamla växterna får chansen att frodas istället för att kvävas av ogräset. Kroken är jättefin och inte är det en djävul i den (inte ii mina ögon i alla fall).
Krya på dig snabbt nu så du får fortsätta njuta av våren!
Kram, Ann

2016-05-16 | 07:50:36
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Marie säger:

Usch, krya på dig!! Jag gillar gubben med skägg! Ser inte ut som en djävul för mig. Det är en snäll krok.

2016-05-16 | 07:53:17
Bloggadress: http://creativebeingblog.wordpress.com
Elisabeth säger:

En taggartråd, en taggartråd det är en tråd med taggar på och är det inga taggar pån´ så är det ingen taggartråd....... Att ha den tråden i halsen är inget bra ställe att ha den. Krya på dig!

Gamla trädgårdar är så härliga, mycket finare än nyanlagda tycker jag men smaken är ju så olika,
precis som baken är smaken delad!

Gillar verkligen kroken, elak eller inte, inget att hänga upp sig på eller ..... hur blev det nu? Att hänga upp sig på, ha ha. Nej naturligtvis inget att hänga upp sig själv på men perfekt för en flugfångare. En snäll krok med gamla anor, läcker!

Regn och lite kyligt fn, solen finns därbakom någonstans men jag ser den bara inte, de grå molnen täcker.


Svar: Haha! Du är rolig du Elisabeth! Nu fick jag den melodislingan i huvudet och går hela tiden och nynnar på den sen jag läste det i går!Taggtråden börjar bli mindre rivig nu. Det är bara om jag pratar lite för mycket som jag istället får en massa sand i halsen och en irriterande hostattack!
Men jag mår i allafall betydligt bättre än igår!

Här lyser solen men för en stund sen spöregnade och haglade det!
Ser på väderleksrapporter att mera regn är att vänta de kommande dagarna. Ok med det tycker jag, bara den "riktiga" sommaren blir bra! Det behöver vi för den förra var inte mycket till sommar!
Regn lindrar ju dessutom pollenplågan!

Hoppas regnet slutat hos er och lämnat luften pollenfri och ren! Solen kan också få lysa på dig tycker jag!

Ha en fin tisdagseftermiddag/kväll!
Kram
Maria

2016-05-16 | 17:35:32
mor säger:

Hur kan jag ha tängt så ... en krok som liknar en djävul, hur kan jag ha sagt något sånt. En tavla kan man ju se på på olika sätt, kanske också en krok, Det har i dina händer det du ser i det som är gammalt med anor från en svunnen tid. Det är saker, skönheten kommer inifrån sägs det. Det sköna det vackra finns i det många kan tycker är fult.Du har sinne för de vackert! Glad och stolt allt i din blogg, rolig läsning! kram mor

Svar: Du upplevde den säkert som en djävul just pga att den ser ut att ha horn i pannan precis som en djävul har. Men det var då och förstås inget som gör nåt alls! :)I dag tycker jag bara det är en rolig krok!

Ja nog är det så att vi ser olika på vad som är vackert!
Många vill idag ha hem som har lite saker och där det mesta går i vitt och där allt ska matcha. Sån är inte jag och de med den smaken gillar nog inte alls min inredning och håller inte med om det jag tycker är fint!
Men som tur är så är vi alla olika och var och en får tycka om det man vill!

Men jag tror de flesta som håller sig kvar på min blogg också gillar den här stilen för de visar så oroligt fina hem i sina bloggar. Väldigt mycket är precis i min smak! Hihi!
Kram
Maria

2016-05-17 | 15:55:39
Mycket annat och lite betong säger:

Usch för förkylning! Vi får hoppas att den går snabbt över.
Kvickrot i rabatter har jag med. Även om jag rensar så är den ju där så småningom igen. Fast ett tag är det ju väldigt fint!

Kram Agneta

Svar: Ja den där kvickroten är svår att bli av med! Jag har inga förhoppningar om att de ska försvinna, men de får gärna minska ordentligt i alla fall! Förkylningen börjar ge sig så jag ska nog snart vara ok igen!

Ha det fint!
Kram
Maria

2016-05-17 | 21:45:59
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: