En del blir glad över att få en Bagge, jag blir sur då jag fått många!!

Kommentarer
Mycket annat och lite betong säger:

Usch, så många baggar! Jag visste inte att det fanns lökbaggar också...
Har också svårt att ha ihjäl dem. Men till sist måste man ju om man vill ha några liljor kvar. Jag trycker till dem mellan två spadar samtidigt som jag blundar och hoppas att de inte ska pipa. Nu har jag börjat hälla Myrr runt liljorna och det tycks hjälpa en del. Men som du säger, det vill man ju inte ha på det man ska äta.

Kram Agneta

Svar: Det verkar som att lökbaggar är en rätt så okänd bagge! Jag visste som sagt inte heller att de fanns!Jag brukar klämma dem med en sten mot en platta. Det känns rått men det finns ju inte så mycket annat att göra om man inte vill ha massor med baggar!
Intressant att myrr hjälpa mot liljebaggar. Ska testa det nästa gång jag ser nån.

Ha det fint!
Kram
Maria

2016-05-18 | 22:36:52
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se
Marie säger:

Usch de ser giftiga ut med sin ilskna röda färg! Hu - jag är också djurvän men insekter och kryp har jag svårt för. Getingar är till exempel det absolut värsta jag vet!! Det tangerar fobi när det kommer till insekter och kryp alltså! Brrr!

Hoppas du lyckas ta kål på baggarna en gång för alla!

Åh vill gärna se vad det blir av med skrotet. Slår vad om att det blir något vackert och fint. :)

Kram.

Svar: Jag tycker också de ser giftiga ut med sin knallröda färg! Kanske de smakar dåligt för fåglar?Getingar är ett otyg! Och alltid bygger de bo hos oss på de mest olämpliga ställen så vi får kämpa för att bli av med hyresgästerna!

Tids nog ska det bli nåt av skrotet! Har lite idéer om annat kul också av lite annat skrot. Kul! :)
Ha en fin kommande vecka!
Kram
Maria

2016-05-19 | 09:28:00
Bloggadress: http://creativebeingblog.wordpress.com
Syster Yster säger:

Ja baggar är ett elnände det vet vi, vi har liljor i rabatt och mest varenda år så får min sambo plocka bort dom och lägga dom i en burk med tinner
det är också efektivt vi hattar liljebaggar som dom kallas, fina bilder och roligt medallt gammalt du fynda, jag tror du bros lite på vår kusin i Nordmaling! Kram

2016-05-19 | 11:11:35
Anki säger:

Lökbaggar - oj ... de har jag aldrig hört talas om! Inte sett några heller tror jag och hoppas jag slipper göra det framöver också. Hoppas gräslöken tar sig och att du slipper baggarna!
Ska bli spännande och se vad du hittar på med den gamla rostiga sängen :)
Ha det gott!
Kram

Svar: Jag sökte på liljebaggar och gräslök och fick då till min förvåning se att det inte alls var några liljebaggar utan lökbaggar!Den rostiga sängen ska det bli nåt av! Bara det blir lite mera sommar så ska jag sätta igång med det projektet! Hoppas bara det lika bra i verkligheten som i mitt huvud! :)

Ha det så gott du med Anki!
Kram
Maria

2016-05-21 | 06:55:02
Bloggadress: http://ankistankar.blogspot.se
Annika säger:

Liljebaggar har jag mördat men visste inte att det fanns lökbaggar. Hoppas verkligen inte att de hittar hit till mig. Visst är det lite konstigt att om man råkar tappa en sån där röd bagge på marken så hamnar de alltid på rygg...och då de är svart på undersidan så kan man ju inte hitta åt dem igen. Riktigt smarta är de. Lycka till med allt du hittar på.
Gillar din blogg. Kramen

Svar: Nej jag trodde först att det var liljebaggar jag fått och tänkte att de måste vara väldigt glupska då de t.om gick på gräslök för det är ju ingen liljeväxt!Och precis som du säger så faller de snabbt på backen med den svarta magen upp så de inte syns. Jag läste att man kan lägga ett vitt papper på marken innan man ger sig på dem. Då blir de lättare att se.
Roligt att du gillar min blogg! :) Jag hade rolig läsning hos dig också!
Länken till din blogg fungerar inte om man klickar på ditt namn så jag skriver den här om nån fler än jag vill kika in hos dig! :)
http://badtant.bloggo.nu/

Kram
Maria

2016-05-22 | 19:45:35
Bloggadress: http://badtant.blogg.nu
Karin säger:

Hoppas nu att din fiffiga idé hjälper!
Hade problem med några sorters larver på jordgubbsplantorna. De åt blommor, blad men lämnade nerverna kvar. Jag grävde upp allt, lät jorden vila ett år, sen planterade jag nya jordgubbar. Och peppar, peppar har inte sett till dessa "rovdjur" mera.
Kramar Karin

Svar: Jag håller tummarna! Men jag skulle tro att det nog är några överlevare kvar. Men får hålla koll och försöka ta död på dem direkt de dyker upp!
Trist då man får välkomna gäster i trädgården! Hoppas dina jordgubbar får vara ifred nu!
Kram
Maria

2016-05-25 | 20:30:20
Bloggadress: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: