Virrpannan är tillbaka!

Kommentarer
Marie säger:

Välkommen tillbaka! <3. Vilken vacker veranda - och jag blev helt kär i det lilla vita miniväggskåpet med en blomsterkrans på. GUD så fint!!! <3

Svar: Tack Marie! :)Roligt att du gillade väggskåpet! Ja jag tycker också om det! :)
Kanske ska skriva lite mer om skåpet sen....
Ha en fortsatt fin helg!
Kramar
Maria

2016-05-13 | 08:04:56
Bloggadress: http://creativebeingblog.wordpress.com
Ljusletaren säger:

Såg att du hade skrivit en kommentar inne hos Marie och såg att du var från norr och blev nyfiken. Bor också i norr :-) Fin altan med ljus och många fina saker. Får nog allt följa dig för att se vad du är för kul filur *skratt* / kram

Svar: Kul att du hittat hit och roligt om du vill fortsätta läsa det jag skriver! :)Jag har tittat på din blogg och kommer absolut att följa den! :)
Ha en fortsatt trevlig lördag!
Kram
Maria

2016-05-13 | 09:10:15
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Maidi säger:

Tycker inte alls att du är virrig men du har så fin blogg så jag tycker du gjorde rätt i att stanna kvar i den.
Jösses så fint du har det överallt.
Jag längtar så till vår Jämtlandsstuga och om 2 veckor åker vi upp för att städa både ute och inne en vecka, så allt är okay när vi kommer upp på den riktiga semestern.
Idag ska jag sätta ut min Rosenböna som vuxit sig så stor inomhus. Jag har inte heller vågat ställa ut den tidigare för det kan bli frostnätter här med.
Mellon som de kallar den nu för tiden följer jag inte alls. Jag gillar ju musik men just mellon tilltalar mig inte.

Kram Maidi

Svar: Tack snälla Maidi! Jag känner att vi börjar få det allt mer som vi vill ha det här. Det var allt annat än min/ vår stil när vi flyttade hit men hemkänslan har kommit allt eftersom vi gjort det till vårt. Från början var det en massa "måsten", akuta saker som var så eftersatta så det blev lite tid för att få till det där lilla extra men även om det finns en hel del småfix kvar så finns nu också tid för det där som gör ett hus till ett hem!
För oss är vårt hem nu både vår sommarstuga och ett hem.
Jag förstår att du längtar upp till stugan i Jämtland! Det brukar alltid kännas så härligt med den där vårstädningen i en stuga!
Den städningen känns så mycket mera glädjefull än den vanliga städningen hemma!

Rosenböna, den var jag tvungen att googla! Vilken härlig växt! En sån måste jag nog prova mig på framöver! Kul att odla något som både är vackert och ätbart!

Ha en fortsatt fin lördag!
Kram
Maria

2016-05-13 | 09:20:14
Bloggadress: http://www.svartairisen.blogspot.com
Elisabeth säger:

Bloggen "etttomtblad" och Maria hör ihop, så är det bara! Tur för mig att du vill fortsätta med, gillas skarpt!

Underbara bilder som vanligt,ljusa och fina. Ni har det så mysigt! En underbar tid väntar nu. Naturens skiftningar är helt fantastiska. Tog en promenad på fm, ville kolla Magnoliaträdet i en av våra parker här i stan. Några dagar till med sol och värme och trädet är då fullt med utslagna blommor, magiskt. Så nästa vecka kommer det att bli folkvandring dit, framför allt på luncherna.

Så fint skåp i ett förråd, nej vet du vad! Inte en dag för tidigt att det fick flytta in.

På min balkong har jag en likadan brun flaska, gillar den jättemycket. Den kommer från mormors hem på Grisbacka. Mormor avled för länge sedan 1976 så jag har haft den länge.

Trevlig pingsthelg !
Kram Elisabeth

Svar: Vad fin du är Elisabeth! :)
Vad härligt det låter med magnoliaträd! Det har vi inte här. Inte vad jag vet iallafall!

Den där typen av flaskor minns jag från barndomen. Vi hade alltid svagdricka hemma. Lite motvilligt drack jag det. Det smakade nästan som must men lite smak av öl hade det allt och det var inget jag gillade men i brist på annat så...:)

Jaha! Så det är pingst i helgen! Det hade jag helt missat! Haha!
Det blir som inte samma sak när det inte är helg på måndag. Det flyter liksom på som en vanlig helg!

Ha en trevlig pingsthelg du med vännen!
Kram
Maria

2016-05-13 | 11:31:11
Ann säger:

Kul att du är tillbaka!
Så härligt att få städa verandan och starta utesäsongen även hos er i norra Sverige!
Fint skåp du tagit fram, den som spar hon har...
Nu njuter vi för fullt och vi har ju det bästa framför oss, med hela sommaren kvar!
Trevlig helg!
Kram, Ann

Svar: Tack fina du! ♥ Du har varit i städartagen du också såg jag! :)
Ja jag har alltid stört mig lite på att se det där skåpet stå där till ingen nytta! Men nu äntligen kom det till användning!
Håller med helt där att nu är tid att njuta och ta vara på dagarna vi har framför oss!

Trevlig helg till dig med!
Kram
Maria

2016-05-13 | 11:59:34
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Åke säger:

Jag såg en komemtar inne hos Badtant, så jag klickade in till dig :) Så ljust och fint rum, solen går fint in där :) Skidan var fyndigt :) Trevligt med fyrbenta vänner med, själv har vi två )

Svar: Kul att du hittade hit! :)Rummet fanns här då vi tog över huset efter svärmor men var i så berövligt skick att vi planerade att riva det. Väggarna var målade med alla möjliga överblivna färger och det var snett och vint. Men nu är vi glada att det fick stå kvar!
Ja den gamla skidan blev jättebra! Lite trist om nån skulle råka backa lite för långt med stolen och åka rätt igenom den stora glasrutan!

Fyrbenta vänner är alltid trevligt! Jag saknar vår hund enormt mycket och vill väl egentligen ha en ny hund.....men det har ju sina för och nackdelar med hund....
Ja vi får se hur det blir med det framöver..
Maria

2016-05-14 | 07:47:18
Bloggadress: http://www.nacka144.se
Ljusletaren säger:

Hej igen! Bor du också i Norrbotten? /kram

Svar: Nej jag bor utmed kusten i Västerbotten!Kram
Maria

2016-05-15 | 14:14:53
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Ljusletaren säger:

Vet inte varför men jag fick för mig att det var där du bodde *ler* Då vet jag/ kram

Ps Kanske ändå inte så långt från mig?

Svar: Nej det är ju i alla fall i den norra delen av Sverige som vi bor! :)
Maria

2016-05-15 | 15:48:10
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: