Insnöad gråspett

Kommentarer
Ann säger:

Tiden rusar ju iväg och jag har absolut börjat pyssla och njuta av advent och julförberedelser. Igår drack vi lite glögg och åt pepparkakor och det är ju så mysigt och gott med den där första premiärglöggen!
Snö här med, men inte alls så mycket som hos dig. Det ser ut som ett julkort på dina bilder, så fint!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

Svar: Men oj vad gott! Jag som har kvar glögg från förra julen! Det var så bra datum på den så jag tyckte den kunde sparas i källaren. Jag får nog hämta upp den!

Idag har jag ritat och klippt ut nya delar till pepparkakshuset. Det blir inte så stor skillnad från i fjol men jag ville göra lite justeringar.
Nå längtar jag efter att få göra pepparkaksdeg. Det doftar ju så mycket jul!
Ha en fin måndagskväll!
Kram / Maria
Maria

2016-11-07 | 10:41:06
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Eva säger:

Åh, så mycket snö ni har och visst är det vackert! Vi har också fått snö och det gillar jag inte, det är för tidigt och så blåser det ju alltid här så det blir isande kallt. Men så är det och inget att göra åt.
Gråspett vet jag inte om vi har här, har inte sett någon vid fågelmatningen i alla fall. Imorgon måste jag köpa mer fågelmat, det går åt mycket nu i kylan.
Julförberedelser har jag inte börjat med (bara lite i tankarna), brukar inte vara så tidig och har dragit ner mycket på både mat och pynt så jag hinner nog med vad som behövs.
Ha det fint!
Kram Eva

Svar: I går var jag ute i det vintriga vädret och luften var stilla och nån ynka minusgrad. Det var sååå härligt. Men i dag har det blåst och snön har yrt. Inget uteväder alls!Vi måste också köpa mer fågelmat. 10 kgs säckar har en rykande åtgång! Och talgbollar.
Men det ger så mycke att få besök av de söta vännerna!
Ha det fint du med Eva!
Kram
Maria

2016-11-07 | 20:09:00
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Tezz%2520p%25E5%2520S/Y%2520Andromeda säger:

Vi har fått massor av snö, och det slutar aldrig heller, bara vräker ner ny hela tiden. Jag gillar inte snö, och definitivt inte i november redan. Men hundarna älskar det. Jag tycker det är så fint med fåglarna, och när jag får ett hus igen i framtiden, kommer jag också mata dem. Det gjorde jag alltid när jag bodde i villan i segeltorp.
Kram

Svar: Ja visst blir man less på snön! Och jag förstår att det blir extra tufft för er!Jag kan riktigt se hundarna framför mig! Lyckan att få busa loss i snön! Vår hund älskade också snö. Det var så roligt att se henne!

Fåglar ger som en ro på något sätt. Fågelbordet är utanför köksfönstret så jag står ofta och ser hur de flyger fram och tillbaka och hämtar små frön.
Vi har så många fåglar som hittat ställen att bo på hos oss också. Det flyger hela tiden fåglar in och ut från taket på vår ladugård så de har nära till restaurangen! Hihi!

Hoppas du slipper så mycket snö framöver!
Ha det så bra!
Kramar / Maria
Maria

2016-11-08 | 09:46:52
Anki säger:

Oj så mycket snö! Här är barmark - fick knappt en cm och det försvann direkt.
Spännande med en gråspett som matgäst - har aldrig sett någon i verkligheten - tydligen inte så vanlig här i södra landsdelen.
Ja, nu går tiden fort och snart är det som sagt dags att börja planera inför julen - jag är inte sådan julvän som du, men lite måste jag väl göra för barnbarnens skull :)

Svar: Ja julen är så otroligt mysig. Och med julen menar jag hela tiden från advent och till 13:e januari. Själva julafton är bara en liten del. Tror jag gillar tiden innan mera!Kanske blir julaftonen lite extra speciell om jag får egna barnbarn. Nu tycker jag att julaftonen lätt blir en rätt så stressig dag så när juldagen kommer går luften helt ur mig! Men då bara myser jag dagarna efter.

Ja gråspetten är rolig att ha här! Håller tummarna att den håller sig borta från våra husväggar bara!

Ha en jättetrevlig helg!

Kram

Maria

2016-11-15 | 07:37:11
Åke säger:

Så trevligt du skriver och visar upp vackra bilder :) Gråspetten är en riktigt fin fågel, vi gör ett sk. fågelträd utanför fönstret. Men har inte än sett den ännu...

2016-11-15 | 12:18:05
Bloggadress: http://www.nacka144.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: