Små fåglar, stora fåglar och minnet av en älskad familjemedlem!

Kommentarer
Ljusletaren säger:

Så fint ni har gjort för fåglarna! Har ni täljt träfågel själv eller ...
Ja nu går det fågelmat *ler*
I vårvintras vattnade jag grannens katt med en vattenkanna då den var här. Den var halvvuxen och låg gömd i buskarna och tog flera fåglar. Nu har vi flera kattor runt oss så få se hur det går i vinter. Förra året gick det nästan bara en säck fågelfrö. Året före gick det nästan 4 st 18 kg:s säckar.
Se Havsörn är läckert!
Så fin hund ni har haft! Hoppas att ni skaffar en ny eller ...
Ha en bra dag finaste du/ kram

Svar: Hahaha ja de där träfåglarna ja....de börjar bli rätt så slitna ut nu. Vi hittade dem på en loppis för några år sedan så de har fått sitta där som dekoration men nu har de börjat tappa färgen och fåglarna brukar sitta på dem och hacka frön så de har nog gjort sitt.Tanken var att vi skulle bygga om hela fågelbordet i år men det blev en massa annat som kom emellan.
Katten som så ofta är hos oss är ett stort problem när det gäller fågelmatningen och vi sliter vårt hår för att komma på lämpliga idéer för att lösa det.
Vi vill ju inte locka småfåglarna till rena dödsfällan!
Tror jag ska bolla det problemet i ett inlägg sen.

Vi hade typ samma med fågelmaten i fjol. Det gick ovanligt lite och vi vet inte vad det kunde bero på..Året före gick det däremot massor!
Ja havsörnarna vi har här är mäktiga. Vi har rätt många olika rovfåglar. Jag gillar inte att de tar andra djur men så är det ju i naturen. De måste ju ha mat de också.

Ja vår hund är saknad och var det jag som bestämde så hade vi redan en ny men vi måste ju båda tycka att det är rätt beslut. Det är det där med att man blir så låst och det blir man ju men oj vad mycket de ger!! Inte blir det av med promenader på samma sätt nu! Men vi får se om inte jag inte lyckats övertala gubben med tiden! Hihi!
Ha det så bra!
Kram

Maria

2016-10-03 | 18:22:24
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Eva säger:

Du behöver inte ursäkta dig för att du inte skriver så ofta, de flesta av mina bloggvänner har långt mellan inläggen. Så även jag men jag slutar inte, tycker om bloggandet. Många använder instagram istället men jag tycker det är lite opersonligt.
Vilket fint fågelbord ni har, förstår att det måste vara välbesökt speciellt under vintern. Man kan sitta hur länge som helst och titta på fåglarna.
Så långt ni kommit med höstarbetet! Här återstår mycket jobb och jag gillar det, håller på till snön kommer.
Ha det fint!
Kram Eva

Svar: Jag har också instagram men det blir inte så många inlägg där. Jag tycker ju om att skriva mycket och instagram går ju mera ut på bilder.Mitt instagramkonto är privat så där delar jag lite mer personliga texter och bilder.

Ja vi har kommit långt i höstarbetet. Ovanligt långt och det känns bra. Vi började tidigt så i år behöver vi inte stressa så mycket.
Det har känts så höstigt rätt länge så det kändes helt naturligt att plocka undan det mesta redan i september.
Ha en fortsatt fin vecka Eva!
Kram
Maria

2016-10-03 | 20:04:44
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Marie säger:

Varje gång du publicerar ett inlägg blir jag så glad. Sluta inte! Även om du publicerar sällan så är dina underbara inlägg värda att vänta på. Du skriver så mysigt och personligt. Så fint ni har gjort för fåglarna. Hos er trivs de! <3 Trots att jag är en crazy catlady som älskar katter så hoppas även jag på att katten inte har någon vidare jaktlycka. :)Men kissen ser jättefin ut! <3 Stor kram.

Svar: Tack snälla Marie! Vilka fina ord! De värmer!
Ja fåglarna trivs verkligen men tyvärr gör även katten det och jaktlyckan är tråkigt nog rätt god så vi har klurat lite på hur vi kan försvåra för den lille jägaren.
Vi gillar både fåglar och katter så vi försöker få alla att trivas.
Jag ska skriva lite på bloggen senare om våra idéer kring katten och fågelbordet.

Ha det fint!
Kramar / Maria
Maria

2016-10-04 | 11:17:33
Bloggadress: http://creativebeingblog.wordpress.com
Syster yster säger:

du skriver så fint och så fina bilder på alla djur!

syster

2016-10-07 | 15:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: