En stressad mammas tankar flera år senare.....

Kommentarer
Skorpan säger:

Tack för kloka -och självutlämnande- ord. Vi är mååånga som kan känna igen sig i det du skriver, men säkerligen lika många som blundar och "skäms".
Kom att tänka på ett citat jag läste någonstans; "alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att de var livet" Så är det ju, dagar läggs till dagar och blir år som tillsammans ger oss vår sk "livserfarenhet".
Själv har jag återupptäckt stenarna i vägkanten tillsammans med ett barnbarn. Underbart!

Svar: Ja på den tiden när jag var mitt uppe i det så skämdes även jag men idag kan jag stå för det. Inte så att jag är stolt över det, det förstår nog alla, men så här i efterhand kan jag lättare förstå utan att döma mig själv. För vad hjälper det om jag går och grämer mig. Den tiden som var då blir ju inte bättre av det. Bättre då att göra det bästa av situationen nu istället. Men sen hade vi förstås en masa massa fina stunder också.
Ja det citatet gillar jag och försöker tänka på. Det är så lätt att vi rusar på och tänker sen, bara det är gjort, då ska jag njuta.
Men den tid vi rusar på kan också rymma tid att njuta. Om vi bara stanar upp ibland och ser allt som är vackert.
Det behöver ju inte vara en sak vackert, det kan lika gärna vara små händelser. Det kan vara de där minuterna då solen sken så skönt i ansiktet när man väntade på bussen.
Och har man som du barnbarn så kan de förgylla den gråaste dagen.

Det låter fint att du nu återupptäcker stenarna tillsammans med barnbarnet! Njut av de stunderna! :)
Ha e fortsatt trevlig helg
Kram / Maria
Maria

2016-09-04 | 11:16:35
Ann säger:

Kloka ord av dig och även de du har på garderobsdörren! Vi stressar ju alltid lite för mycket och det är ju så dumt!
Man borde verkligen stanna upp och njuta lite mer av allt.
Skönt ändå att du nu har ett bra och stabilt förhållande, det gör ju att du kan stressa mindre och njuta av kärleken istället!
Ha det gott!
Kram, Ann

2016-09-04 | 18:01:23
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Eva säger:

Jag tror att det är många mammor som känt att de inte räckt till - och särskilt dagens mammor med heltidsjobb. Jag förstår hur du kämpat med smärtor, jag hade varje vecka en fruktansvärd migrän och ändå ville jag sköta barn och hem. Det gick och barnen har blivit duktiga - ändå kan jag ha dåligt samvete för att jag var irriterad många gånger.
Du skriver så bra om dina tankar och känslor och det gläder mig att du har det bra nu.
Kram Eva

2016-09-04 | 19:58:26
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Rosor och ruiner säger:

Vilket fint budskap du fått nedskrivet, det är nåt vi alla borde ta till oss!
Tack för att du delar med dig av ditt liv och dina tankar.

Kram Gunilla

2016-09-05 | 21:53:05
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/
Syster yster säger:

Vad fin vers som du fick ! Jag vet också hur det är att va ensamm stånde mamma men jag hade ju bara ett barn att tahand fast mitt andra barn bodde i familjehem det va jobbigt men ändå bra, du har varit
en bra mamm fast du haft väldigt tufft! Kram syster

2016-09-08 | 08:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: