Jodå, det är meningen att lura. Men jag lurar bara ögat!

Kommentarer
Eva säger:

Jag har sett att det finns mycket snö kvar norrut och säkert kan vi få lite också innan det är över för denna gången.
Så bra "bokgömma" du gjort, men förstår att det var lite pyssligt.
Man ska absolut vara kritisk när man läser information på nätet, hoppas skolorna lär ut hur eleverna ska ta emot all information på nätet som de söker upp.
Glädjande att höra att du bättrar dig och att du kan använda glasögonen!
Ha det fint!
Kram Eva

2017-04-01 | 19:48:04
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Anki säger:

Ja, det är fortfarande väldigt vinterlikt hos dig ... och jag är inte ett dugg avundsjuk :) Snart vänder det och plötsligt så är det vår hos dig också!
Så skönt att dina sår läker och att allt verkar gå åt rätt håll!
Ja, det gäller att vara källkritisk - varje dag och inte tro på allt man hör eller läser - kul bild!
Vilken jättesnygg gömma du gjort! Jag har sett sådan förr, men aldrig gjort någon själv. Du är händig ... det är inte jag :)
Ha det gott vännen!
Kram

2017-04-02 | 06:41:54
Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Rosor och ruiner säger:

Men va fiffigt med bokgömman! Förstår att det ändå kändes lite, men å andra sidan kom ju böckerna till nytta igen! Uppslagsböcker är väl annars inte så gångbara i dagens googlesamhälle!
Men har ni ännu snö!! Här är det full vår, har varit ute och grävt hela helgen. Hoppas den snart kommer till dig med, det var nog ett aprilskämt den där snön!

Må gott!
Kram Gunilla

2017-04-02 | 17:56:50
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/
Marie säger:

Vilken kul idé med boklådan! Så kreativt. :) Det blev så fint. Jag är så glad att vi inte har snö längre härnere. Fåglarna kvittrar och det börjar knoppas både här och var. Våren är här - vintern kommer inte att ha en chans! :) Men håll ut, våren kommer till er också så småningom. För övrigt håller jag verkligen med dig om källkritik och alla dessa "forskningsrapporter" om olika mirakelkurer för än det ena och än det andra. Om det vore så enkelt som dessa rapporter påstår så hade vi nog redan använt oss av de olika metoderna. Men huvudsaken är att folk gör det som de tror på själva och mår bra av. Ibland räcker det att tro på något för att det ska bli bättre - och då är det ju bra! :) Kram!

2017-04-03 | 09:40:56
Bloggadress: http://creativebeingblog.wordpress.com
Ann säger:

Nog har vi ett avlångt land med stor skillnad i väder från norr till söder! Jag bor ju lite mer mitt i, faktiskt lite mer söderut än norrut om man ska tro på att Sundsvall är mitten av Sverige. Vi har ingen snö nu mer än någon liten hög någonstans. Gatorna börjar sopas och penséer har jag på trappen, men de åker in på natten än så länge.
Fiffig bokgömmma, vilket roligt pyssel. Det blev jättefint!
Ha det gott!
Kram, Ann

2017-04-03 | 14:32:54
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Elisabeth säger:

Nostalgitripp igen, tack Maria!
Exakt sådana uppslagsböcker fanns i mitt föräldrahem. Det var kanske ett av dåtidens innegrejer. Minns att ryggarna var vackra när solstrålarna lyste på dem. Fiffigt att göra som du gjort.

Våren är här och med den även pollensäsongen. Inte annat nu att vänta än några veckor jobbiga veckor med influensakänsla, är redan olustigt trött som jag brukar bli och med rejäl skallebank, i maj blir det bättre igen.

Vi har ännu ingen ersättningsbostad under stambytet. Rent generellt svårt att hitta tillfällig bostad men ännu värre när vi inte heller vet exakt när det ska börja. Så längre vi inte hör något annat ska vi tänka augusti sade hyresvärden. Så det brinner minsann i knutarna, olustigt är det, drömmer mardrömmar om det. I värsta fall får vi bo i husvagnen i Söderköping, under augusti kan det väl gå men september.....? Fast det blir bökigt och väldigt dyrt. Nej ingen bra lösning det heller.

Gubben är nu i Tyskland på en stor bilmässa. Fjärde året de bilar ner till Essen. Ett gäng gubbar, så nu är mår det prima liv. Glad för hans skull men sitter ändå här och tycker synd om mig själv, känner mig ensam. Vi har funnits i varandras liv sedan 1982 så det är klart att det fattas något.
Ha det gott och ta hand om dig!
Elisabeth

Svar: Så ni hade också såna! Ja de kändes verkligen som en nostalgitripp när jag hittade böckerna!Det känns roligt att få ha dem i bokhyllan och faktiskt få ha nytta av dem också!

Här ska det också vara "vår" men den är inte alls lika långt gången hos er! Fast nu under påsken skulle det ju bli snö t.om. I Skåne! FY!

Jobbigt att ni inte fått någon ersättningslägenhet än! Hoppas det löser sig snart!

Nu antar jag att gubben din har har hunnit hem från Tyskland så du slipper sitta ensam hemma under påsken!
Ha en riktigt fin påsk min fina vän Elisabeth!
Kram

Maria

2017-04-06 | 15:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: