Fint nytillverkat gammalt skräp

Kommentarer
Anonym säger:

Fina saker du tipsar om!
Ja det finns verkligen mycket i den där stilen nu.
För inte så länge sedan skulle allt vara vitt med lite nötta kanter. Nu är det mera färg. Ofta grönt eller blått och rejält slitet.
Mycket finare enligt mig.
Jag läste att 80-tal var på väg att bli mode nu.
Inte min stil alls men passar säkert några andra!
/ Kram Klara

2017-02-08 | 03:08:57
Anki säger:

Många fina saker, men jag skulle aldrig betala de priserna för nya prylar som gjorts för att se gamla ut!
Jag gillar gamla, gedigna möbler och inredningsdetaljer, men de ska vara äkta :) Zinkbadkar ... ja tack!
Önskar dig en fin dag!
Kram

2017-02-08 | 07:07:20
Bloggadress: http://https://ankisbildblogg.wordpress.com/
Eva säger:

Ett zinkbadkar har jag alltid önskat mig! Grannen har ett och hon har inte använt det på flera år, undrar om jag .....?
Jag gillar gamla saker med själ och när det finns en historia men jag köper inte något som är nytillverkat och fixat så det ser gammalt ut, nej, då köper jag hellre något som är nytt och ser nytt ut.
Ha en fin dag!
Kram Eva

2017-02-08 | 07:25:51
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Skorpan säger:

Håller med om att "fejkhistoria" inte riktigt har samma tjusning...Tänk om jag vetat hur många som vill ha ett zinkbadkar? Passerade ett på ett loppis i höstas för 300:-. Skulle nog köpt det men just då hade jag ingen som helst aning VAR jag skulle ha det.
Gamla vattenkannor i original har jag (haft), tyvärr stals de från min trädgård. Så trist.
Skorpan som också gillar det gamla och lite "gistna"

2017-02-08 | 12:04:39
Ann säger:

Jag har ett zinkbadkar som min pappa badade i som liten. Använder det inte, men vill ändå ha det kvar ifall att...
Bordet du visar har samma slitning och färg som vårt köksbord, men vårt bord är nog minst 100-200 år gammalt. Äkta slitet är roligast tycker jag, har svårt för fejkgammalt faktiskt.
Ha det fint!
Kram, Ann

2017-02-08 | 14:17:26
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
TantGlad säger:

Ett hem behöver inte bli fint bara för det är dyrt. God smak handlar om detdär lilla extra tycker jag. Detdär extra som passar för just dig.
Betala en massa pengar i onödan gör jag inte. Själv tycker jag om tyger i alla dess former, och sånt gör ett hem ombonat. Tyget och belysningar.

Men tack för alla tips som är kul att se.

Visst var det mycket än tyckte var skräp förut, och nu tycker man helt annorlunda.....så är det.

Ha det gott nu min bloggvän. Kallt hos mig, så jag tar filten och lägger om mig.
kramkram

2017-02-08 | 19:19:52
Bloggadress: http://tantglad.bloggo.nu
Marie säger:

Jag föredrar saker som är "gamla" på riktigt och som har slitits av ålder och användande. Jag tycker det är vackrare än nygjorda saker. Som också kostar en hel del. Jag tror också att om man är händig kan man fixa många av de sakerna själv också till en bråkdel av pengarna. Och då får de ett annat värde i sig för att man själv har gjort dem liksom. Jag tycker gamla saker har själ och är vackra, just för att de är gamla. Jag köper hellre sådant som ÄR gammalt. Vill jag ha nytt, så köper jag det som ser nytt ut också. ;) Så funkar jag. Kram!

2017-02-09 | 14:24:16
Bloggadress: http://creativebeingblog.wordpress.com
MirandaMaräng säger:

Mycket fint och helt i min stil. . . Men de "fejkade" ratar jag. . . gamla saker har ju en helt annan historia och "talar" liksom till en!!! De bästa är ju ärvda saker när man vet varifrån de kommer!
Besöker man loppisar på landet kan man verkligen göra fynd till bra priser!
Ha en fin torsdag vännen!
Kram

2017-02-09 | 15:42:05
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: