Ibland verkar pengarna ha vingar för oj vad de kan flyga!!

Kommentarer
Ljusletaren säger:

Inte meningen att det skulle dröja så här länge innan jag tittade in hos dig ... men så blev det i alla fall :-)
Har du fått hudförändringar? Är det från solen eller ... Min svåger har fått ta bort många hudförändringar. Tror att han är uppe kring 20 stycken. De tar någon då och då och ibland två osv. Bränner, har frusit bort, skurit bort någon. Minns inte allt.
Attans vad dyr bil!!!!!! Var hostar man upp alla dessa pengar?!?!
Fina foton och hemtrevliga bilder/ kram <3

Svar: Ja det är från solen..Jag har ljus hy och då är det tydligen extra vanligt.
Jag tycker inte jag varit så oförsiktig men nog har jag hunnit bränna mig några gånger i livet.
Jag började också tidigt gå på solarium. På 70-talet var de säkert betydligt farligare. Men jag tyckte det var välgörande med lite ljusterapi under våren och dessutom kände jag mig piggare då jag fick lite färg. En härlig värme var det också.
En stund med lyx jag gärna unnade mig istället för saker att köpa..
Kanske har det ett dyrt pris idag. Svårt att säga vad som är orsaken..
Men bra att det finns hjälp att få!
Oj vad drygt för din svåger!
Jag har förstått att det oftast dabbar män och speciellt de som haft utomhusjobb. De har ju vistats extra mycket i solen.
Själv har jag avklarat 1 månad med cellgift. Nu ska jag till hudmottagningen så får de bedöma hur jag ska göra framöver. Håller tummarna på en frysning av den som inte gett med sig. Vill inte ha ännu en månad med cellgift för har inte alls mått bra under den tiden!
Men jag vet också att det här är något som brukar återkomma så jag får nog vara beredd på fler även om jag i fortsättningen är försiktig med solen.

Ha en fortsatt fin söndag!
Kram
Maria

2017-02-03 | 09:33:19
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Skorpan säger:

Sicken otursbil.....desto trevligare med den underbara tulpanbuketten! Jag blev helt förälskad i fågeln på samma bild, var hittar man en sådan?
Trevlig helg!
Skorpan

Svar: Ja det känns verkligen trist med alla bilkostnader men det får lösa sig på nåt sätt...Fågeln köpte jag för ett tag sedan för ett presentkort jag fått i födelsedagspresent.
Jag köpte den i Umeå i en affär som heter Mias lustgård. Men jag har för mig att den var från företaget som heter miljögården så kanske den går att hitta på andra ställen!
Hoppas din helg hittills varit bra och den fortsätter med en fin söndagskväll!
Kram / Maria
Maria

2017-02-03 | 09:44:43
Marie säger:

Fy vad surt med bilen! Efter 6000 mil tycker man ju att den inte skulle ha så många allvarliga fel hela tiden. :( En sak har jag lärt mig som nybliven körkortsinnehavare och bilägare att det här med att köra och äga bil kostar multum!! Fast min bil köptes ny så än så länge (ta i trä) har den inte krånglat med fel - det är jag själv som har orsakat kostnaderna genom att köra in i saker så att jag har varit tvungen att reparera den! :) Fotogenlampor är så fint. Nu ska visst vintern komma tillbaka igen men det känns ändå skönt att veta att våren och ljuset är på väg nu - tulpaner är mina favoritblommor och ger mig vårkänslor! :)

2017-02-03 | 10:34:16
Bloggadress: http://creativebeingblog.wordpress.com
MirandaMaräng säger:

Trist när bilen krånglar. . .och när den inte gått så många mil heller. . .det kostar ju skjortan bara man sticker in näsan hos verkstan!!! :-(
Fotogenlampor är härliga o sprider ett sånt fint sken omkring sig. . . .förstår att du fastnade för den fina lampan!
Är ingen älskare av fladdermöss. . . .de får gärna hålla till någon annanstans :-)
Önskar dig en härlig helg vännen
Kram

2017-02-03 | 16:44:28
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
Ann säger:

Så tråkigt när bilen krånglar! Min bil har varit på verkstaden flera gånger de senaste månaderna och det känns så trist att lägga pengar på sånt. Bilar ska bara rulla och gå om du frågar mig. Och alltid ska de starta snällt också...
Vi har också fladdermöss som flyger här, men nu sover de ju förstås.
Fin lykta/lampa, såna gillar jag!
Trevlig helg!
Kram, Ann

2017-02-03 | 17:04:16
Eva säger:

Vilken otur med bilen och stora kostnader! Jag lägger också stora summor hos min bilmekaniker varje år, har en gammal bil för maken envisas att det blir billigare, jag håller definitivt inte med honom.
Fotogenlyktan är fin och så trevligt att kunna använda gamla prylar och inte bara ha dem till lyst. Vi har flera stycken i stugan och använder dem mycket bara för att det är mysigt.
Ha en fin kväll och njut av dina fina tulpaner!
Kram Eva
PS. Fladdermöss har vi här också och det är lite kul att se dem på sommarkvällarna.

2017-02-03 | 19:50:39
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Mycket annat och lite betong säger:

Bilar ska bara fungera! Att det ska kosta så mycket att få den fixad.
Så fin fotogenlampan är! Bra att ha vid strömavbrott också.
Vi har också fladdermöss men man ser dem bara flyga snabbt på sommarkvällarna. Har du sett era på nära håll?
Är det födelsemärken som du fått förändringar i?

Kram Agneta


Svar: Ja det är otroligt trist att lägga ut en massa på bilreparationer!! Fladdermössen flyger snabbt här också så man hinner som oftast inte se så mycket av dem. Men vi hinner ibland se att de är lite olika och vi har läst oss till att vi här har många olika sorter.
De ska sätta upp vindkraftverk här i närheten och då fick de ta hänsyn till var sällsynta fladdermöss hade sina boplatser.
De flyger ofta över vår gård så sitter man ute på sensommaren kan man se dem.
Jag tycker de är smått magiska och att de äter massor med myggor gör ju inte precis något!
Nej det är inga förändringar i födelsemärken. Det är sk aktinisk keratos. Fläckar som man kan få efter många år i solen...De brukar räkna det som ett förstadium till skivepitelcancer så därför har jag fått en månads behandling med cellgift att smörja på..
Men alla fläckar försvann inte av behandlingen så ska få diskutera med en hudläkare om hur framtida behandling ska bli..
Inget direkt farligt men lite drygt då det inte gett sig efter behandlingen som var lite jobbig.
Önskar dig en fortsatt fin söndag!
Kram / Maria
Maria

2017-02-03 | 21:51:11
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se
MARIA I KOS säger:

Oj! Otur med bilen. Känns tråkigt att betala för sånt, och alltid är det dyrt när det handlar om bilreparationer.
Vilken fin fotogenlampa.
Ha en trevlig helg!
Kram

2017-02-04 | 13:50:11
Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
Ljusletaren säger:

Till och med fått cellgift! Vad innebär det? Ska det ta flera ställen samtidigt eller ...
Hoppas verkligen att du slipper mera av cellgift och att det går att få bort på andra sätt.
Svågern har numera en stor hatt på sig när han är ute i sin trädgård. Sitter inte längre direkt i solen. Varit en solälskande person. Attans vad han och hans sambo har pressat i solen/ kram

Svar: Det är nog ganska vanligt att man får cellgift till sånt här. Det är "bara" en salva med cellgift man smörjer på men oj vad hela kroppen påverkades av den!Som en riktig influensa /sjukdomskänsla, apitlöshet, illamående, muskelvärk och fruktansvärt fruktansvärt trött!! Sen blir det sår där salvan gör sin verkan...
Det var visst egentligen svårt att bränna med kyla eller operera bort där den ena sitter. Den sitter så nära ögat och är nog djup. Helt platt dock..
Den är irriterande nog fortfarande kvar. Får se hur det blir med den..
Ja jag får lov att vara försiktig framöver! Jag är ingen som pressar i solen men solen tar på ordentligt när man är ute och påtar i trädgården också.
Får ha mera kläder på mig men det ska nog gå bra.
Trist ändå att inte kunna få lika mycket färg då det är sommar. Man känner sig ju piggare bara man ser i spegeln att man inte är så blek! Haha!
Kram
Maria

2017-02-06 | 09:33:50
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Ljusletaren säger:

Goa energier till dig och din hud/kram <3

Svar: Tack!Kram <3
Maria

2017-02-07 | 09:20:30
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: