Kan man lita på det de säger?

Kommentarer
Ljusletaren säger:

Fina blommor! Har du fått mera blommor ... lät som det. Har missat en hel del inlägg så jag vet inte vad du menade. Vet ändå att du/ni är värda era blommor.
Kalkon har jag aldrig lagat men blivit nyfiken på det köttet. Skulle behöva ha mig en digital stektermometer. Vad har du för typ och är den bra?
Läste detta om att svensk kyckling inte var svensk för någon eller några veckor sedan.
Vi blir nog lurade mer än vi tror/ kram <3

Svar: Ja jag fick först en stor bukett med tulpaner via blomsterbud som tröst och krya-på-dig-hälsning. Fick den när jag mådde som sämst i min behandling. När den just gjort sitt kom gubben hem med en ny bukett tulpaner. Jag är inte bortskämd med att få blommor så det värmde extra mycket.
När den just gjort sitt kommer blomsterbud med en bukett till honom!
Men framöver får jag nog köpa mina egna buketter igen. Fram till sommaren då jag gärna plockar in blommor utifrån istället.

Angående termometern till stekningen så har jag en som tillhör spisen och som jag sätter fast i ugnen. Då kan jag ställa in direkt när ugnen ska slås av..
Men jag tror nog man kan lita på de där vanliga man köper också.

Ja det är nog ofta vi blir lurade. Mycket beroende på att många vill att saker ska vara billiga. För att kunna sälja billigt så väljer de nog många gånger att inte alltid säga hela sanningen...
Kram
Maria

2017-02-06 | 13:37:55
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
MirandaMaräng säger:

Jätte fina blommor. . . så klart ska du också njuta av gubbens buketter!!! :-)
Det är verkligen skrämmande att man inte kan lita på någonting längre. . .för vem vill äta kyckling från Thailand och Bulgarien! Huu. . .!!!
Ha en fin vecka vännen!
Kram

2017-02-06 | 16:39:07
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
Rosor och ruiner säger:

FIna blommor, ja visst är det härligt när även andra i familjen får blommor, så man kan "tjuvnjuta" lite ;) Blommor piggar alltid upp!
Ja, inte är det kul att läsa såna undersökningar, man tror ju att man kan lita på affärerna, men man är väl för blåögd... jag vill ju gärna tro att det som står är sant, men man borde vara lite mer kritiskt granskande kanske...
Må gott!
Kram GUnilla

2017-02-06 | 22:25:49
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: