Några dagar i februari

Kommentarer
Anki säger:

Släktforskning är spännande ... och tidsödande! Jag har försökt lite och en arbetskamrat till mig hjälpte mig mycket då det begav sig :)
Hoppas det kommer ett foto i handlingarna från Krigsarkivet.
Härliga bilder från dina sköna promenader! Videkissarna finns här också, men det brukar de göra den här tiden och du bor ju mycket längre norrut och där har jag ju förstås ingen koll...
Ha det gott!
Kram

2017-02-22 | 06:52:01
Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Eva säger:

Spännande med släktforskning och lite avbrott från bloggandet (som tar en hel del tid liksom instagram och facebook), skönt att göra något annat. Hoppas ni får tag i någon bild på din sambos pappa.
Så skönt att ha dottern hos dig och göra promenader, mor och dottertid är värdefullt.
Nu har vi riktigt snöblask här och som vanligt blåser det kraftigt. Inte så roligt väder men det är ju väderskiftningarna som gör att vi uppskattar när det är fint.
Ha det bra och blogga när det känns att du vill!
Kram Eva

2017-02-22 | 07:38:04
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Elisabeth säger:

Hej glada fina Maria, förstår om du blir uppslukad av släktforskningen, du är inte ensam som blir det. För egen del ligger jag lågt, har tur och får den resan gratis. Syrran har forskat i vår släkt långt tillbaka i tiden och leder kurser i släktforskning i Stockholm. Ett kort uppehåll blev det när hon blev änka i september men nu är hon igång igen som "fröken". Känns lite läskigt att börja forska - tänk om jag kom fram till att min fina älskade syster och jag inte är släkt, hua mig så otäckt.
Förkylningsbaciller drabbade oss båda för 14 dagar sedan vi är fortfarande lite låga pga det och jag dras fortfarande med min inflammation i hälsenan (som de tror att det kan vara) inne på 5:e veckan nu och jag är inte alls bättre än, tyvärr. Några långpromenader blir det inte som det nu är tyvärr. I söndags kände vi att vi behövde muntra upp oss, tog bilen och skulle åka någonstans och äta lunch. Hur dumt är inte det när man inte känner varken smak eller lukt än mindre hunger. Men vi kom på bättre tankar.... 2 korv med bröd var på Biltema i Katrineholm och efter det kaffe med semla på ett anrikt konditori i samma stad. Så tokiga kan vi vara. Men lapp till fina burjen blev det, guldstund med gubben. Semlan såg god ut, måste väl ändå ha varit hälsokost det för vi är lite bättre nu vad gäller förkylningen i alla fall, Vad gör man inte för att må bättre!
Snö här igen, fy för den lede, som jag hatar den. Nu får vi nog snart ta en sväng ner till älskade Söderköping, kanske behöver taket skottas. Sån tur egentligen, då har vi skäl att åka dit snart igen. Men det hemska väglaget får allt bli bättre först, många olyckor på våra vägar idag hör jag på radion.
Hoppas din resa till stan går bra, ägg under pedalen gäller som man brukar säga. Hoppas också att besöket hos handkirurgen blir positivt för dig,
Kram Elisabeth

2017-02-22 | 10:30:41
Ljusletaren säger:

Mamma släktforskade när hon levde. En mejlvän har förlorat sig i släktforskningen. Märker även upp foton och skriver så efterlevande vet.
Jag med testade med att ladda hem ett släktforskningsprogram men nej inget för mig.
Har andra intressen. Har det mamma forskade fram + att hon forskade fram på makens sida också.
Hoppas att din make får en bild av sin far så att han får se. Går det inte att efterlysa ev. släktingar till honom?
Nu har snöovädret även kommit till mig och hurra :-) Videkissar nu och här uppe ... det är väl först i april de brukar komma?
/kram <3

2017-02-22 | 12:50:31
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Ann säger:

Så spännande med släktforskning! Det ska jag ägna mig åt när jag blir pensionär, än har jag inte tid. Hoppas att ni hittar en bild på personen ni söker så småningom.
Snö här med och våren känns långt borta även om solen värmer bra redan.
Ha en fin helg!
Kram, Ann

2017-02-23 | 16:40:00
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
MirandaMaräng säger:

Har inte provat själv men låter väldigt spännande med din släktforskning. . .!!! Hoppas ni får ett kort på din sambos pappa!
Vädret är verkligen omväxlande. . .ömsom snö och ömsom regn och idag solsken fast kallt o blåsigt! Känns inte som om våren är på väg!
Trevlig Helg!
Kram

2017-02-24 | 17:45:37
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: