Spår i snön..

Kommentarer
MARIA I KOS säger:

Vad härligt det ser ut med dina promenadbilder. Nu längtar jag till stugan och skogen.....inte kul promenera här i stan.....Visst finns det promenad stigar men det är inte samma känsla som att gå på promenad när jag är i stugan.
Ser att du har rådjur inne också ;) bredvid din fina lykta.
Jag har också en diskmaskin som väntar på att bli urplockad nu.
Kram

2017-02-12 | 21:41:06
Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
Rosor och ruiner säger:

Vilka härliga bilder, sol och snö är väl en härlig kombination! I går hade vi både sol och stilla, det var så skönt, ja lite pytte snö också på sina ställen även om det inte är mycket. Idag var det lite mulet, men ännu stilla, skönt för här blåser det ju jämt.. Och idag hörde jag fågelkvitter, alltså det är väl det vackraste ljudet? Visserligen kallt ännu men jag kände allt lite "vår" inom mig när jag blundade och lyssnade!
Vilka sötnosar du har på besök, men förstår att det är lite tudelat, man vill ju inte gärna att gästerna äter upp det man har i rabatterna sen....

Må gott!
Kram Gunilla

2017-02-12 | 22:46:41
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/
Anki säger:

Ja, det blir dyrt när rådjuren vill vara med och äta solrosfrön - har dem här också :)
Härlig promenad i ljuvligt vinterväder - och massor med fina bilder!
Här ser det ut att äntligen bli en solig dag - lite tunna moln, som förhoppningsvis försvinner.
Ha det gott!
Kram

2017-02-13 | 07:14:56
Bloggadress: http://https://ankisbildblogg.wordpress.com/
Ann säger:

Massor av spår efter alla djur här också! Igår kväll såg jag åtta(!) älgar på åkern bredvid oss. De äter något där just på den åkern som sticker upp ur snön och fortfarande är grönt. Jag vet inte riktigt vad det är för gröda. De står på knä när de äter så det ser ganska obekvämt ut.
Rådjur, rävar, harar och fåglar trivs också här. Härligt att ha naturen så nära!
Ha det fint i veckan!
Kram, Ann

2017-02-13 | 10:48:13
Skorpan säger:

Wow, den vägen skulle jag önska mig här! Tänk att gå där i tystnaden och låta vovven löpa fritt från sida till sida ivrigt läsande "Dikesnytt":)
Din blogg och dina texter är som vanligt både rogivande och beroendeframkallande! Tack!

2017-02-13 | 13:13:58
syster yster säger:

Vilka fina bilder på naturen jag förstår att det blir dyrt om man ska mata andra djur förutom småfåglarna! Ha fin dag syrran

2017-02-13 | 13:29:40
MirandaMaräng säger:

Vilka härliga bilder och såå många fina djur du har omkring dig. . . .förstår att du bor ute på landet! Kul med såå många spår i snön. . .då ser man ju verkligen vilka djur som hälsat på!
Ha en fin vecka vännen!
Kram

2017-02-14 | 16:53:39
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
E. Nordgren säger:

Blev också lättad, när jag såg artikeln om fästingar på hjortdjur. Har både rådjur, slaktbod och kronhjortshägn in på knuten! Inte farligt många i hundpälsen ändå..
Angående vår svenska Ekorre så syns både på årstid och ålder på den grå pälsen. Brukar spana efter de bruna snörena

2017-02-14 | 22:13:18
E. Nordgren säger:

Blev också lättad, när jag såg artikeln om fästingar på hjortdjur. Har både rådjur, slaktbod och kronhjortshägn in på knuten! Inte farligt många i hundpälsen ändå..
Angående vår svenska Ekorre så syns både på årstid och ålder på den grå pälsen. Brukar spana efter de bruna snörena

2017-02-14 | 22:13:18
Karin säger:

Jag älskar också spår i snön. Och nu kan man på skogsstigarna se att djuren ofta väljer samma vägar som oss människor.
Kanske kan ni sätta gallret (2 st) lite längre ut från matningen så försvårar ni det för rådjuret.
Kramar Karin

2017-02-16 | 23:15:29
Mycket annat och lite betong säger:

Rådjuren äter solrosfrön hos oss också. Men det får de...bara de lovar att inte äta mina blommor. Det där med fästingarna hade jag inte hört. Så bra!
Roligt att se alla spår! Mycket som försiggår på nätterna.

Kram Agneta

2017-02-18 | 21:08:56
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se
Maidi säger:

Jag förstår att du inte vill ha rådjuren så nära inpå men du bor ju så jättehärligt med naturen alldeles intill.
Fåglarna har jag också alltid matat men här där vi bor nu kan jag inte sätta ut det nånstans tyvärr.
Idag har vi fått lite snö igen och det var efterlängtat för vi har haft så halkigt en tid.

Kram Maidi

2017-02-20 | 13:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: