Årets första men också det 939:e

Kommentarer
Elisabeth säger:

Vilka enormt fina skatter du har hemma i dina gömmor Maria. Om Gevaliakaffepaketet är från 1953 ska du vara mycket rädd om det, lova att vårda det ömt. En mycket bra årgång om jag får säga det själv.....! Förpackningen ser vackert sliten ut och unik, kan det vara så med alla 53:or? Unika och fina!I så fall ligger jag också bra till.

Vad tråkigt att din väninna blev sjuk så att nyårskalaset inte kunde bli av. Hoppas hon är på bättringsvägen nu. Går förhoppningsvis "fler tåg", året är än så länge bara ungt.

Du har rätt, loppis, gamla saker och nostalgi gillar jag mest men självklart även bara lite mera rastlös över att jag inte har allt det där med trädgård och allt vad det innebär.

Var rädd om dig !
Kram Elisabeth

Svar: Ja visst är den från 1953! Och om det är ditt år så kommer jag nu att alltid tänka extra på dig då den tas fram! :) Den ska också vårdas ömt! Absolut! Unik och fin, ja det stämmer ju in på dig, det tycker jag med för du är en riktigt fin vän trots att vi aldrigt träffasts IRL som det så fint heter.

Hoppas allt är bra med dig!
Kram / Maria

Ja angående nyårsfirandet så får vi ta en middag med övernattning längre fram.


Maria

2017-01-01 | 19:34:03
Eva säger:

Tomten och hans nisse är underbara! Men skönt de får vila sig till nästa jul.
Kaffe är gott och måste ha en kopp på morgonen för att slippa huvudvärk. Men jag är egentligen en tedrickare.
Ha en god fortsättning på nya året!
Kram Eva

2017-01-01 | 19:58:06
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Anonym säger:

Underbart med tomten och nissen på kälken! Här har tomtarna också flyttat ut i förrådet. Granen får stå över helgen och ljusstakar och stjärnor blir kvar ett tag till men sen är det nog dags för lite vanlig belysning igen.
God fortsättning!
Kram, Ann

2017-01-02 | 11:00:40
www.badtant. bloggo. Nu säger:

Vilka fynd du har. Rätt skönt att vara hemma på Nyår och ta det lugnt. Dagen efter känns det då rätt skönt. God fortsättning och kramen till dig.

2017-01-02 | 11:44:38
Skorpan säger:

Åhh så fin kaffeförpackning! Jag ser då rakt inget "fult" med den:) Jag älskar gamla emballage, gärna i plåt. Tyvärr har jag nu så många så det är rent av ogörligt att ha dem stående framme bara till lyst.
Som vanligt kommer jag att fylla mitt nyår med läsning från din blogg, uppskattar den verkligen! Stort TACK!

2017-01-02 | 12:18:43
Skorpan säger:

Åhh så fin kaffeförpackning! Jag ser då rakt inget "fult" med den:) Jag älskar gamla emballage, gärna i plåt. Tyvärr har jag nu så många så det är rent av ogörligt att ha dem stående framme bara till lyst.
Som vanligt kommer jag att fylla mitt nyår med läsning från din blogg, uppskattar den verkligen! Stort TACK!

2017-01-02 | 12:18:54
MARIA I KOS säger:

Hej!
Tack för din välkommentillbakakommentar. Kul att du såg att jag gjort ett inlägg.
Jag har läst din blogg fast jag har haft långt blogguppehåll.Nu känns det kul att skriva igen.
Du har många fina gamla saker hos dig och mycket av det känns igen från min barndom. Ja kaffe i plåtburk köpte jag nog själv också när jag var äldre än barn ;)
Ha en fin kväll
Maria

2017-01-02 | 18:52:26
Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
Rosor och ruiner säger:

Då ser vi fram emot ett jubileum i april! Oj, så många olika gamla kaffeburkar du har, roligt och nostalgiskt, och jag läste tillbaka om russinflickan, intressant läsning!
Här var också nyår lugn, vi är oftast bara hemma vi med, med tanke på djuren är det svårt att åka någonstans, och jag är oftast lite trött efter alla julgäster så jag orkar inte ställa till med någon fest... men mig gör det inget !

Önskar dig ett gott nytt år, och tack för alla fina kommentarer inne hos mig!
Kram Gunilla

2017-01-02 | 22:11:30
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/
Anki säger:

Lika lugn och fridfull nyårshelg här också :)
Vilka underbara gamla kaffeburkar du har!
Önskar dig en riktigt god fortsättning på året!
Kram

2017-01-03 | 12:09:24
Bloggadress: http://https://ankistankar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: