Tiden går så fort och ibland ser det helt galet ut!

Kommentarer
Anonym säger:

Maria jag har tänkt så mycket på dig och undrat hur du mår nu under behandlingen. Låter inte roligt men vilken tur att det ändå finns hjälp att få. Det blir några tuffa veckor till för dig/er med diverse biverkningar men det måste ju gå det också, så håll ut! Passa på att sova skönhetssömnen, tiden går fort i vanliga fall och ännu fortare om man sover. Håller tummarna att allt går framåt- åt rätt håll.

Tack för rundturen i rummet, fin färg på gardinerna, i det rummet finns början till våren!

Himla rolig klocka, har aldrig sett någon liknande. En vindögd fågel, kan man bli annat än glad att titta på den, tror inte det. Ser kul ut.

Vi åkte en sväng till Söderköping på em, underbart väder. Imorgon börjar jag nedräkningen.... halva tiden har nu gått bara 3,5 månad kvar till det livet kan börja om igen. Fikade så klart på bästa caféet, vi och caféägarna den sista öppna timmen denna söndag. Det är skillnad mot juli månad då är det mer än fullt överallt. Inser nu att vi varit dit var 14:e dag sedan oktober. Behöver väl inte säga att vi längtar dit ofta.

Kallt hos oss igen, passar på att frosta ur frysen nu,hur smart är det? Kommer inte att komma i säng före midnatt misstänker jag, så mycket is som ska bort, verkar ta tid. Så blir det när man som jag slarvat med att frosta av, länge sedan sist.

Ta hand om dig Maria, hoppas du känner att jag tänker på dig!

Kram Elisabeth

Svar: Tack fina du!Ja det är lite drygt att jag blir så trött. Och illamåendet är inte kul heller, men som sagt det är ju nåt som ger sig framöver!
Ja det finns ju en fördel också det där med att jag sover mycket för då passerar ju den här tiden lite snabbare!

Förra året fick jag en sån längtan efter gröna gardiner till vardagsrummet. Men jag blev för snål och lät det vara...I år kom samma längtan och nu slog jag till. Kände att det kunde vara kul med en lite förnyelse nu när jag anade att jag kanske inte skulle må bra ett tag.
Ja visst är den kul klockan! Jag har aldrig sett nån tidigare. Det är min sambos. Han hade den redan då vi träffades.

Härligt med en sväng till Söderköping!
Jag förstår att du längtar tills ni kan åka dit igen!
Låter som ett mysigt café ni har där!
Här har vi haft både blåst snö och innan det slask men nu har istället kylan kommit. Bättre med kyla än snö tycker jag! Och snö har vi fått så det räcker för i år!

Frosta ur frysen då det är kallt är smart! Då kan du ju förvara allt på balkongen men det brukar vara drygt!
Hoppas det gick snabbare än du tänkte dig så du inte behövde vara uppe så länge!

Ta hand om dig du också Elisabeth! ♥
Kram
Maria

2017-01-15 | 21:28:12
MARIA I KOS säger:

Du har så många fina gamla saker. Uggleklockan är ju kul. En sån har jag aldrig sett.
Din tapet gillar jag jättemycket. Så vacker.
Duktig du är på att måla. Min pappa var duktig på att rita och måla men tyvärr fick inte jag den ådran, en av mina två bröder är däremot också bra på det.
Så jobbigt med tröttheten. Hoppas det blir bättre snart.
Kram ♥

Svar: Min sambo hade klockan då vi träffades och det är jag glad för, för den är så fin!Tapeten är faktiskt från Rusta! De har otroligt många fina tapeter till ett bra pris! Den här påminner mycket om de som finns att köpa till betydligt dyrare priser!
Jag tror många glömmer bort att Rusta har tapeter och säkert tänker många att de är av dålig kvalitet men vi har flera därifrån och kan inte klaga på nån av dem.

Att måla är så roligt men det är inte så ofta jag gör det nu. Vet inte riktigt varför det inte blir så ofta för det är rena meditationen men samtidigt är det också något som jag lätt får ont av. Men ibland betyder det mycket att få göra sånt som är roligt även om man får sota för det sen. Du om nån förstår säkert hur jag menar!
Det blir nu ofta istället annat som känns kreativt att göra.
Sommartid blir det mycket trädgårdstid och det tycker jag också om, även om det många gånger har sitt pris.
Kram ♥
Maria

2017-01-15 | 21:43:28
Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
Ann säger:

Men det var den roligaste klocka jag sett! Vilken raritet, den får du vara rädd om! Härlig fåtölj i rött, det lyser upp.
Hoppas nu att du snart mår bättre och inte behöver du svara på alla kommentarer, jag läser din blogg ändå!
Ha det gott!
Kram, Ann

2017-01-16 | 11:16:39
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Eva säger:

Uggleklockan är ju helt underbar, var rädd om den! En sådan skulle gärna få bo hos mig!
Din fåtölj ser så skön ut, jag gillar härliga fåtöljer, man sitter mycket skönare än i soffan.
Jag tycker inte man störs av mannen teknikprylar, de är inte så stora, tycker mest ert hem ser hemtrevligt ut.
Ha det fint!
Kram Eva

Svar: Hihi! Nej här visade jag bara en pyttedel av teknikprylarna men vi har faktiskt en hel del högtalare, totalt 18st men alla är inte igång samtidigt och som tur är så är några av dem inte så stora.Men det är inte bara teknikprylar han har för uggleklockan är faktiskt hans, han hade den redan då vi träffades och jag är så glad att den får bo hos oss!
Ha det fint du med Eva!
Kram
Maria

2017-01-16 | 18:57:55
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Rost och rädisor säger:

Fantastiskt rolig uggla, har aldrig sett nåt liknande! Kamerabelysningen var ju också speciell. Nåt för mig som lever på att fota.
Förstod att du är intresserad av kikärtsknäcket jag nämnde om på min blogg.
Mejla mig så ska du få det.
[email protected]

2017-01-17 | 08:34:21
Bloggadress: http://www.rostochradisor.blogspot.se
Anki säger:

Vilken helt fantastisk klocka! Jag blev störtkär i den ... liksom i din tiger med stora tassar - vilken godíng!
Tror det är bra att följa vad kroppen vill - vill den sova så gör det och vila så mycket du kan. Tänker på dig ... varm kram

2017-01-17 | 09:43:03
Bloggadress: http://https://ankistankar.blogspot.se
Karin säger:

Härlig klocka Maria!
Jag vill önska dig all lycka med din behandling, och hoppas att biverkningarna har vett att göra ett uppehåll.
Stor kram till Dig!
Karin

2017-01-17 | 16:47:59
Bloggadress: http://pixelmojan.se
MirandaMaräng säger:

Men vilken läcker och lite galen uggleklocka. . .den måste vara helt unik! Fotolampan var också fin och verkligen annorlunda. . . sååå kul med gamla saker!!
Det måste vara jobbigt med din trötthet. . .hoppas du är på bättringsvägen nu när vi går mot ljusare tider!!
Ha en fortsatt fin vecka vännen!
Kram

2017-01-18 | 17:24:58
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
Skorpan säger:

Även jag tycker om din uggleklocka, tänk att man aldrig stött på en sådan någonstans?! Gröna gardiner har jag också skaffat mig, både till kök och vardagsrum faktiskt. Ger ett litet löfte om våren känns det som.
Din tiger är lika stor som min katt! Härligt med en mjuk kompis, den passar perfekt i fåtöljen.
Önskar dig all lycka!
Skorpan

Svar: Egentligen är klockan inte riktigt min, men nästan i allafall. Klockan hade min sambo redan när vi träffades och jag är så glad få ha den i vårt hem!Han samlade tidigare på gamla klockor och det här var en av de som fanns kvar.
Ja grönt är verkligen en vårfärg och en färg som gör mig glad!
Mysigt med en kisse! Det skulle jag inte ha nåt emot att ha! Vi hade katter då jag var barn och ett tag hade jag även det då jag flyttat hemifrån.
Men helst skulle jag faktiskt vilja ha hund igen....inte riktigt än..men framöver hoppas jag få en liten valp att pyssla om!
Ha det så bra Skorpan!
Kram
Maria

2017-01-18 | 21:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: