Lycklig

Kommentarer
Anki säger:

Förstår att du känner dig lycklig med en sån rar man som ger dig rosor :) Snart kommer som sagt våren och sommaren med många möjligheter till flera lyckostunder. Jag blir också extra glad när jag ser den första humlan och när de första vårblommorna lyser upp i det bruna fjolårsgräset :)
Hoppas du känner dig lite bättre nu också!
Fina bilder på både rådjur och blommor!
Önskar dig en fin fredag och en skön helg!
Kram

Svar: Tack! Jag känner mig mycket piggare faktiskt! Ja blommor gör mig alltid så glad! Men snart kommer våren på allvar även hos oss och då får vi njuta av dem ute också!
I dag skiner solen och ska visst göra det ett tag nu så all snö som vi ännu har kvar kanske får en chans att försvinna nån gång! Det brukar alltid kännas så hopplöst mycket men till 1:a maj brukar det mesta vara borta ändå.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram
Maria

2017-03-24 | 06:13:03
Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Elisabeth säger:

Åh vilken pärla till man du har. Han visste precis vad du behövde hör och nu. Jag vet att du är glad att han finns i ditt liv. Var rädd om varandra.

Ja våren är här och det finns mycket att vara glad åt. Här hos oss har det börjat grönska lite smått och vårblommorna lyser fint i rabatterna och scillan på gräsmattorna. Inne i stan är det dock inga rådjur så klart men jag får glädjas åt din fina bild i stället, tack för allt fint du visar oss.
Hoppas du mår något bättre nu och att behandlingen går bra så du kan glädjas dag för dag åt de vårtecken du har däruppe i norr så här års. I helgen har vi alla ett genensamt. Klockan ska ställas om, framåt mars, eller framåt marsch, bara att välja. Personligen önskar jag att klockan alltid hade samma tid. Med våren kommer dessvärre pollensäsongen, från snöallergi (fina Annelis uttryck om mig - så hej till dig om du läser Marias blogg) till pollenallergi, så prosit, prosit kan jag säga nu men än så länge inte så plågsamt.

För övrigt är inte livet så snällt som jag/vi skulle önska för närvarande. I september svågerns oväntade dödsfall, förra veckan ännu ett tråkigt besked, en kompis 51 år fick en hjärnblödning och avled på kvällen, nästa chock! Och på det ytterligare saker som berör och tar kraft. Blir väl så när man blir äldre men vad 17 vi är ju bara 60+, det är ju ingen ålder, bara siffror som jag brukar säga, har kommit på att jag kanske har fel..... Nu verkar de vara vår tur att åka livets berg och dalbana. Vi har varit förskonade i många år så vi får vara glada för det. Finns bara en väg och den är framåt! För övrigt är det bara bra så det är bra!
Fina syster min tog bussen och kom och hälsade på mig igår. En fin systerdag tillsammans, värdefullt! Hon imponerar på mig är strong efter det som hänt. Mäklaren är nu kontaktad, nu är den proceduren också igång. Mycket nu kan man säga !

Kram till dig!
Elisabeth

Svar: Fina Elisabeth med de fina och långa kommentarerna, vad glad jag blir över dina små "brev" till mig. Blir ju nästan som att få läsa en blogg! :)Men mindre glad dock då jag läser att livet inte ter sig så snällt för er! Hoppas det får vända till det bättre snart!
Men tyvärr är det ju ofta så i livet. Det bjuder på många tuffa stunder! Tur att det emellåt dyker upp de där guldstunderna som förhoppningsvis ger lite extra kraft!

Vad härligt det låter med er systerrelation! Du betyder säkert mycket för henne också, för jag kan tänka mig att du stöttat i hennes tuffa händelse!
Hoppas hon kan hitta en bra lösning på framtida lösning för sitt boende för jag antar att det var henne du pratade om när du nämnde mäklaren.

Angående din tidigare kommentar så måste det vara lyxigt att ha en sån expert på släktforskning!
Själv är jag ju bara amatör men lär mig mer och mer och eftersom sån där typ av detektivarbete fasciner mig så känns det så roligt.
Inte just det där med att veta att man är släkt med den och den och se trista släktträd. Nej jag söker små anteckningar i kyrkböckerna. Inte alltid helt lätt att tyda krumelurerna ibland. Dessutom förekommer det ofta förkortningar som jag inte alltid blir klok på men efter ett tag brukar det ge sig!
Jag har hittat en hel del spännande händelser men då jag sedan ett tag tillbaka lovat att inte skriva något om min släkt så nämner jag inget här. Vill inte att någon ska missförstå eller känna sig utsatt.. Min familj där mina barn ingår skriver jag förstås om så mycket jag vill.
Men jag delar däremot med mig av mina "fynd" till släkten.
Jag önskar så mycket att jag kunde hitta den okände fadern till min farfar men där verkar jag gå bet...men jag har istället hittat en massa annat...
Jag har plötsligt en helt annan bild av mig själv! Haha!

Hur går det med ersättningsbostaden? Har ni hittat nåt ställe att bo på?
Fy! Det lät verkligen "skitjobbigt" som du själv också skrev!

Jag håller tummarna att pollensäsongen blir mild i år för det är verkligen ett elände mitt i denna ljuva vår!
Ta hand om dig Elisabeth och ha nu en en riktigt fin helg!
Kram
Maria

2017-03-24 | 08:14:38
syster yster säger:

vad gulligt att han överaskade dig med en fin ros bukett men du är ju en kämpe trots allt du är värd alla blommor, vad härligt med vår blommor, och djur, hummla. hos oss så håller krokusen på komma fram det är hhärligt med vår, ha en fin helg kära syster och den sambo kram till er bådA FRÅN OSS!

Svar: Ja det var glädjande!:-)Tack för dina fina ord!
Så krokusen börjar visa sig hos er redan! Men vi bor så nära havet så här får vi våren lite senare och hösten blir lite varmare hos oss än hos er..
Ha en fin helg ni med!
Kram
Maria

2017-03-24 | 09:19:09
Tezz%252525252520p%2525252525E5%252525252520S/Y%252525252520Andromeda säger:

Hej! Åh vilken bild med rådjuren! Helt underbart!!! Så fina. Här är ingen snö, ingen is, mycket vårkänsla, men kallt från havet såklart.
Det där med lycka, och att ta ut den i förskott, just nu har jag fått ett väldigt glädjande besked, men törs inte riktight vara glad, för jag är rädd att något kommer dyka upp, som gör att de inte går som jag tänkt mig.. Men jag försöker säga till mig själv, precis så som du skriver, det värsta som kan hända är att man varit glad i onödan. VårKram

Svar: Jag har små filmer med rådjuren också. De är så otroligt fina! Jag blir lika lycklig varje gång de kommer! När de nu t..om. var fem här så var det till att snabbt få till en bild för de höll sig ofta så spridda. Inte helt lätt att ta fotot genom fönstret. Härligt att få naturen så nära!
Håller tummarna att allt ska gå som du hoppas på!
Ha en trevlig helg!
Kram
Maria

2017-03-24 | 10:01:53
Tezz på S/Y Andromeda säger:

Inlägget var från mig alltså, Tezz, inte meningen att bli anonymt..

2017-03-24 | 10:03:35
Bloggadress: http://www.sailaway.bloggplatsen.se
Anita säger:

Alltid lika kul att få blommor :D

2017-03-24 | 10:13:21
Bloggadress: http://siliiins.blogg.se
Ljusletaren säger:

Underbara foton!
Älskar också tussilago ... små solstrålar.
Nästa år så bygger ni foderbord och fågelbord. Varje djur på rätt plats och vid rätt bord.
Fina foton av de goa rådjuren.
Blommor igen ... fina!
Hur mår du?
Trevlig helg/ kram <3

Svar: Ja det vore ju en idé! :-)Men egentligen har rådjuren ganska gott om mat här bara det är normalt med snö. Om det blir skare och för hård snö får de svårigheter att ta sig igenom snön. Det är tydligen såna år de söker sig till fågelborden.
Andra år brukar de äta av gräset som växer närmast vår ladugård, där blir det alltid mindre snö då taket skjuter ut så mycket. Skogen brukar inte heller ha så mycket snö och skog har vi i massor!
Det innebär en hel del jobb och ork att hålla fågelbordet fullt med mat då vi inte vill ha det på framsidan där vi också har det skottat från snö. Bättre att ha det på baksidan så slipper vi risk för smitta sommartid från fåglarnas avföring. Nackdelen är att det blir en hel del snö att ta sig igenom för att fylla på och hålla det snöfritt.
Jag önskar att det fanns kraft kvar även till rådjuren men tyvärr blir det inte så.
Fin tanke dock!

Jag börjar må mycket bättre nu! Inte helt återställd men på god väg! Det går absolut framåt och det känns så bra att jag ser att den värsta fläcken nu verkar ha fått den behandlingen som behövdes! Det är fortfarande väldigt rött men det verkar som den försvunnit! Härligt! :-)

Jag brukar inte vara bortskämd med att få blommor men nu har jag fått det flera gånger och jag blir lika glad varje gång!
Ha en trevlig helg du med!
Kram ♥
Maria

2017-03-24 | 11:53:00
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Eva säger:

Ja, det är ju verkligen bra att ta ut lyckan i förskott - istället för att oroa sig!
Känner som du att det är så härligt med alla djuren runt huset men nu måste jag strö ut blodmjöl så inte rådjuren tar tulpaner och andra smaskiga växter.
Rar man du har som ger dig vackra blommor!
Ha det fint!
Kram Eva

Svar: Ja jag går och oroar mig lite över att det ska bli problem med alla rådjuren då det gäller växterna. Nu har jag ju just skrivit om det där med lycka i förskott och borde väl inte oroa mig innan det hänt men samtidigt får man vara realist, det har sina sidor med de fina rådjuren! Plus och minus...
Nu har jag iofs mest planterat sånt som är säkert för rådjur, hare sork osv på baksidan där vi har fågelbordet och på vår framsida mera gillade saker som tulpaner, krokus och så..Dit kommer inte rådjuren.. Än så länge i allafall.
Men....de tuggar ju även på våra buskar trots att skogen är full av kvistar de kan äta av...
Nåja, det finns ju knep att undika dem även om det inte heller är helt enkelt!
Nästa år kommer vi att ha ett annat typ av fågelbord och då kanske de inte kommer lika mycket. Både bra och trist!

Ja blommor kan man aldrig få för ofta! Alltid lika roligt att få!
Ha en fortsatt fin helg Eva!
Kram
Maria

2017-03-24 | 18:36:53
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Ann säger:

Fantastiska rosor du fick! Det är kärlek det!
Härligt att du låter pigg och positiv igen. Kanske att du mår bättre och att din jobbiga behandling är över?
Ha en fin dag!
Kram, Ann

Svar: Ja nu är behandlingen över och ska träffa läkaren igen om några veckor för kontroll om allt är borta. Såren är nu läkta men huden behöver ändå än ett tag för att bli ok igen men det verkar lovande den här gången. Skönt!Fördelen med att ha varit hängig ett tag är man lätt känner sig extra positiv då det börjar vända! Man uppskattar saker på ett annorlunda sätt!
Men att få blommor är förstås något som alltid upskattas! :)
Önskar även dig en fin dag Ann!
Kram
Maria

2017-03-25 | 11:28:30
Ljusletaren säger:

Gick inte att kommentera om gammelskogen så jag lägger min kommentar även här (finns på min blogg också).
Wow så mycket lav har jag aldrig sett i ett träd på en gång *wow*
Fina bilder!
Underbar sista bild!
Min bloggvän har bytt blogg men jag tror att den heter bildbloggen än. Titta in hos henne. Hon hade också gett en kommentar om gammelskogen på min blogg/ kram <3
Ps Bra att din fläck börjar att minska

2017-03-27 | 09:02:04
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Rosor och ruiner säger:

Vilka vackra rosor du fått, ja av blommor blir man glad, och av humlor och allt som hör våren till! Fjärilar tycker jag är nåt speciellt, om den första man ser är ljus, blir det en fin och bra tillvaro för en en tid framöver, har jag hört, så det hoppas man ju alltid på!
Önskar dig en fin vecka! Roligt att du vill vara med i utlottningen av en bok hos mig, länka gärna inne i din blogg så är du med i dragningen!
Kram och ha det gott!
Gunilla

2017-03-27 | 21:58:04
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/
Karin säger:

Jag är så glad att det finns människor som du, som kan bli lycklig över vårens första tussilago! De flesta rusar bara förbi, och hinner upptäcka arken fågelsång eller blommor!
Fortsätt att glädjas, Maria, snön smälter snart, och då är våren här i raketfart!
Kramar Karin

2017-03-28 | 22:12:06
Bloggadress: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: