Släkten gömmer ibland många hemligheter!

Kommentarer
Anki säger:

TRåkigt att ni inte lyckades hitta något foto på din sambos pappa men visst är det spännande detta med att söka sina rötter :)
trist att du måste fortsätta med cellgifterna - hoppas verkligen det hjälper den här gången.
Kul med gamla bilder och så kul att du har kvar din gamla vattenkanna :)
Ha det gott!
Kram

2017-03-02 | 07:50:35
Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Elisabeth säger:

Fina Maria, underbara bilder från förr! Förstår dig så väl att du är glad över din fina vattenkanna, vilket kärt minne. Jag minns också vissa detaljer från förr, tex känseln från ett handtag. Finns mycket fint att minnas från förr men även mindre trevliga minnen, blev mobbad. Det gjorde inte skolan något åt på den tiden.
Älskade syster min har bra koll på vår släkt, inga stora sensationer enligt henne men naturligtvis fanns det konstigheter som hade varit kul att få reda på "varför" ?
Stambytet här blir i slutet på sommaren, riktig pest och pina. Vi får själva ordna ersättningsbostad i 5 veckor!!(tror inte det räcker)Inte lätt att hitta en tillfällig bostad när man heller inte får veta exakt när det blir, skitjobbigt på ren svenska. Vi blir av med utrymmen (motsvarande 3 garderober pga ny ventilation tror jag det var)i lägenheten vilket innebär att vi har börjat slänga och skänka bort saker, gamla fina minnen, gör så ont men ett måste. Vi får ju inte plats med detta efter. Flera kassar har redan lämnats till loppis och soptippen har fått besök flera gånger redan och det här är bara början! Så tråkigt att ha det här hängande över sig hela våren, sommaren och hösten. Känns tungt vet inte riktigt hur jag ska klara mig igenom detta och samtidigt syrrans försäljning av huset under samma period. Fast hennes situation är ju värre, att bli änka så hastigt skulle kunna sänka vem som helst.
Nej, vad tråkigt att du måste igenom en sväng till med cellgifter, kroppen kanske vant sig lite, du kanske inte behöver fara lika illa den här gången, håller tummarna att det går bättre nu,
Så blev det en så lååång kommentar igen.
Ta hand om dig!
Kram Elisabeth

2017-03-02 | 10:04:49
syster yster säger:

Jag tycker väldigt mycket om dina bilder för det blir så mycket fina minnen som barn och hur rädd om vattenkannan du har varit i ända sedan du va barn,
jag blir nyfiken på vad du har hittat om farfar, tänker på dig! kram syster

2017-03-02 | 11:28:20
syster yster säger:

Vad roligt det har varit för er om ni har fått tag i nån bil på din sambos far vad kul det skulle var för er! kram

2017-03-02 | 11:32:04
Skorpan säger:

Vilken fin vattenkanna! Jag förstår precis vad du menar med att "komma ihåg hur den kändes i handen".
Jag har flera sådana "känselminnen" och även doftminnen, visst är det ändå ett mirakel att kroppen kan spara dessa i minnesbanken?!
Lycka till med din behandling!
Skorpan

2017-03-02 | 13:10:56
Eva säger:

Tänk att din barndoms vattenkanna finns kvar och att du har bilder när du använder den! Men det var ju synd att ni inte lyckats få några foton på sambons far. Det är spännande med släktforskning och från min pappas släkt har jag många dokument sparade, däremot inte så mycket från mammas men har många berättelser om både tragiska och fina livsöden. Har tänkt att skriva ner när minnena dyker upp.
Ha det fint!
Kram Eva

2017-03-02 | 19:43:06
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Ann säger:

Så roligt att du har både bilder och kannan kvar! Det är verkligen nostalgi för dig förstår jag.
Så intressant med släktforskningen, det är något som jag också skulle vilja göra, men jag inser ju att jag ännu inte har tiden till det.
Det får bli ett projekt när jag blir pensionär någon gång!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

2017-03-06 | 12:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: