Maj, är det verkligen en vårmånad eller..?

Kommentarer
Anki säger:

Visst märks det så här års att vi bor i ett väldigt avlångt land, men som du skriver - det tar ni ifatt sen med ljusa sommarnätter!
Trist när fågelmaten tagit slut och sorgligt med de sjuka småfåglarna. Naturen är hård och bara de starka överlever...
Kul bilder med alla hungriga fåglar ... och ekorren!
Ha det gott!
Kram

2017-05-04 | 06:21:58
Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Elisabeth säger:

Men kära nån -så mycket snö ni har kvar hos er. Är dock inte förvånad då jag vet vilket väder vår fina gemensamma vän A hade på valborgsmässoafton.
Underbara bilder som vanligt, gillar bilderna på ekorren särskilt mycket, så söt.
Att landet Sverige är avlångt är ingen tvekan om. Hos oss är det riktigt grönt nu, såg massor med gullvivor och vitsippsbackar igår när vi var ute och åkte en sväng, nercabbat. Två kvällar i rad har vi varit ute, riktigt skönt. Min allergi som nu hängt med i över tre veckor börjar bedarra något märkte jag för gödseldoften gick inte att ta miste på så nog är det vår allt!
För mycket tråkigt "stök och bök" här hos oss fn. Syrran har nu sålt sitt hus, kontrakt skrevs häromdagen, nu känns allt så definitivt. Mycket jobb med det blir det för oss också och orken finns inte riktigt hos mig nu - allergin gör mig så erbarmligt trött, men snart ska väl den tiden vara över - för i år. Och ovanpå allt detta kommer då stambytet i augusti, kanske..... brev har nyligen kommit från hyresvärden där de skriver att målsättningen är det ska börja i augusti, men något har strulat till det hela så det kan bli något fördröjt- igen! Så det är inte lätt det här med att fixa någonstans att bo under tiden. Det gör mig gråhårig! Har trots min ålder inte varit särskilt grå men jag tror jag kommer att bli det på kuppen. På tal om hår- jag hade långt fint rödbrunt hår till jag var 30 då klippte jag mig kort. Trivs så himla bra i kort hår "campingfrisse", dvs lättskött. Så det har jag året om numera, har försökt att spara ut till längre men står inte ut att vänta på att det ska växa ut.
Ha det gott Maria !
Kram Elisabeth

Svar: Ja kära A har nog ungefär samma väderläge som oss. Hon bor lite längre in i landet och jag närmare kusten men det är inte så långt mellan oss.Nej valborgsmässoafton bjöd verkligen inte på några vårkänslor! Nog har jag varit med om att det kan snöa lite även på den dagen men jag kan inte minnas att det aldrig någon har varit ett sånt här snöoväder!
Jag led verkligen med alla vårfåglar som kämpade i det hårda vädret!
Men nu har vi haft ett varmt fint väder, det var ca 19 grader i skuggan igår, så våren har nog kommit ändå! :-)
Fy vad besvärligt det låter med alla röra kring stambytet hos er! Måste ju vara otroligt svårt att planera annan bostad om man inte ens vet om det blir av på utsatt tid!

Förstår att det blir en stor förändring omställning för din syster med familj! En ny fas i livet...
Gullvivor har vi här också men de sover så sött ännu. Vitsoppor i det vilda har jag däremot inte sett hos oss. Däremot hade jag en massa i rabatten när vi bodde i radhus och jag grämer mig så att jag inte grävde upp några och tog med hit! Får nog köpa hem från affären och gräva ner för de är så söta!
Tussilago lyser också med sin frånvaro i vår lilla by men i stan har jag sett dem lysa så vackert gult i dikena. Jag får lust att stanna bilen och gå och plocka men vet att platserna är populära ställen att rasta hunden på så....nej....jag får njuta av att titta på dem iallafall!
För mig har allergin just börjat men så är jag heller inte så känslig för al och björk som varit ett tag. För mig kommer snuvan när sälgen blommar. Sen får jag fortsätta med allergitabletterna tills syrenen blommat klart.
Jag tycker att även tabletterna gör mig trött, men allergin isig ger ju också trötthet. Drygt! Men tur det finns små piller att ta!
Campingfrisse låter bra och du är säkert fin i det med ditt rödbruna hår! :-)
Ha en fortsatt fin helg!
Kram / Maria
Maria

2017-05-04 | 11:30:34
Birgitta säger:

Vilka härliga bilder från naturens skådespel!
Det har verkligen varit en kall vår även för oss som bor lite längre söderut men den här veckan har jag njutit av solsken varje dag. Så skönt att plocka lite här och där i trädgården när jag kommer hem från jobbet. Håller tummarna för att snön snart töar bort även för er där i norr!
Kram
Birgitta

Svar: Ja snön ska nog försvinna snart för det har varit otroligt varmt de senaste dagarna. En hel del blåst har nog skyndat på också för nu är det inte mycket kvar.Men våren är sen och jag längtar så otroligt efter trädgårdstiden!
Ha en fortsatt fin helg!
kram
Maria

2017-05-04 | 18:00:17
Skorpan säger:

Så varm i hjärtat jag blir när jag ser och läser om din omsorg om de små! Underbart med människor med hjärta för allt levande.
Denna helgen har vi som bor "mitt i landet" upplevt samtliga årstider...torsdagen kom med sprittande vårgrönt i några träd och ljumma vindar, övergick på fredagen till full sommarvärme med folk i såväl shorts som linne, lördag med höstlikt regn och blåst och avslutades med en söndag då det snöade:)
Snacka om väderomslag!

2017-05-07 | 19:49:40
Mycket annat och lite betong säger:

Men det var förskräckligt så mycket snö ni har kvar och även får. Det ser ut som riktiga vinterbilder. Var är det du bor?
Vi har haft skön vår ett par dagar men nu ska det bli kallare igen. Inget roligt.
Stackars lilla sjuka fågel.. Vi försöker köpa frön så det ska räcka hela vintern men ofta tar det slut för tidigt, och då är det slut i affärerna också.
Stackars ekorren också! Så irriterande att se maten men inte komma åt den.
Lite lustigt! Jag har precis gjort ett inlägg med våra ekorrar vid fågelbordet.

Kram Agneta

2017-05-07 | 20:39:36
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se
FREEDOMtravel säger:

Det borde vara förbjudet med snö i maj!!! Här i Stockholm snöar det också, även om det inte lägger sig på marken ... Fina ekorrar! :)

2017-05-09 | 17:33:31
Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
Ann säger:

Brrr, jag fryser! När kommer egentligen värmen? Jag har varit på Gran Canaria en vecka med 25 ° så nu känns det extra kallt!
Söt ekorre, vi matar också fåglarna än, de är lite bortskämda men, men...
Kram, Ann

2017-05-11 | 16:21:41
MirandaMaräng säger:

Men oj vad mycket snö ni hade. . . .hoppas en del har gått bort nu! Ja inte kan man tro att vi nästan har kommit halvvägs in i maj månad. . .här har kommit både snö och hagelskurar i veckan! Och varit kallt som attans. . .och vinterkläderna på igen!
Ha en fin helg!
Kram

2017-05-12 | 18:47:16
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: