Nu blir det ljusare!

Kommentarer
Birgitta säger:

Vilken fin trattlampa!!! En sån vill jag också ha :-) Såg en stor nytillverkad sån lampa i en blomsteraffär och var sååååå sugen på att köpa den, men den var dyr och maken tyckte inte om den så det blev inget köp. En mindre fönsterlampa tror jag ändå han skulle acceptera.....Åh....måste också leta efter en lagom stor tratt!
Jag dras också till den där ljust gröna färgen just nu, men vet inte riktigt vart jag ska få in den. Dina burkar är ju bara så charmiga och visst hör de ihop, som ett syskonpar, så du gjorde helt rätt i att köpa båda :-)
Varm kram till dig!
Birgitta

Svar: Nejmen vad kul att du såg en nytillverkad i större modell!Du får hålla utkik efter en tratt då! Den är ju enkel att tillverka! :-)

Burkarna, som ett syskonpar, precis så kände jag! Inte kan man ju dela på dem! Haha! =D

Kram

Maria

2018-02-25 | 08:40:20
Ann säger:

Din lampa är jättefin, bra idé och verkligen snyggt också.
Hoppas att du nu blir fort bra i handen så att du kan bli som vanligt igen!
Ha en fin kväll!
Kram, Ann

Svar: Kul att du gillade lampan! :-)
Jag hoppas också handen läker fort men jag är ju också beredd på att det kan ta sin lilla tid. Men tillslut ska det säkert bli bra mycket bättre än vad det varit de sista åren och det känns bra! :-)

Önskar dig ett fint veckoslut och en fin helg!

Kram
Maria

2018-02-25 | 17:03:23
Anki säger:

Jag har missat ditt förra och detta inlägg ... tyvärr fungerar in wordpress uppdateringar alltid. Tack för att du hälsade på hos mig :) Jag har lagt till dig igen i min lista och nu hoppas jag ordningen är återställd.
Hoppas nu handen läker fort ... snart är det vår och då har du säkert en massa som du behöver fixa med!
Så häftig den blev din nya fönsterlampa! Och vilka fynd med de gamla burkarna - grattis till dem!
Ha det gott!
Kram

Svar: Jag har ofta tittat in hos dig men jag har ett tag varit dålig på att kommentera! :-)
Ja våren är min bästa årstid och jag brukar alltid vara ivrig att sätta igång med så mycket.
I år får jag ta det lite försiktigare men det ska nog gå bra. Jag vill ju gärna att det jag gjort ska hålla många år.
Kul att du gillar mina fynd! :-)

Ha det så bra Anki!

Kram
Maria

2018-02-28 | 06:03:22
Bloggadress: http://https://ankisbildblogg.wordpress.com/
Rosor och ruiner säger:

Hoppas handen snart blir bättre!
Jag är heller inte överförtjust i att flytta klockan fram och tillbaka, det enda som är skönt är när vi får en timme extra på hösten... annars tycker jag den kan vara på sommartid året om?!
VIlken fin lampa du har gjort, vad pysslig du är, och vilken smart idé!
Och burkarna, urfina bägge två tycker jag, och fint att de kommer till användning! Måste nog ordna någon fin burk till mina värmeljus också, nu ligger de bara i en låda.

Må så gott och krya på dig!
Gunilla

Svar: Tack Gunilla!Idén med lampan har jag haft länge men det var inte helt lätt att hitta någon i rätt storlek.
Kul att du gillar den och de båda burkarna!
Jag har faktiskt en plåtburk med värmeljus i vardagsrummet också! :-)

Tack för krya på dig-hälsningen!

Kram
Maria

2018-03-04 | 14:57:36
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/
Mycket annat och lite betong säger:

Har du fått ta bort stygnen idag?
Jag förstår att det måste vara besvärligt med en gipsad hand. Man behöver ju två till det mesta man gör.
Så fin trattlampa du har gjort! Den lyser så fint.

Hoppas att du snart är bra!
Kram Agneta

Svar: Så du håller reda på när stygnen skulle bort! :)Ja både stygn och gips är borta. I stället har jag en handskena som ska sitta på dygnet runt i minst 2 månader.
Ja det är otroligt frustrerande att bara ha en hand som fungerar. Fingrarna är också helt obrukbara och det gör grymt ont om jag råkar stöta till nåt finger! Men det ska nog bli bra framöver!

Jag är så glad för min lampa! Jag har väntat så länge på att hitta den där tratten i rätt storlek!
Ha det så bra Agneta!
Kram
Maria

2018-03-07 | 20:50:03
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: